Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Silica-gel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Silica-gel

    Ik heb zo'n aantal piepkleine zakjes bijeen gespaard die bij lenzen, harddisks, enz... zaten.

    Is het voldoende dat ik in mijn kast met lenzen 1 zakje per lens leg ? ( zakjes zijn maar 5 cm bij 5 cm hoor... )

    Enne hoe dikwijls moet ik die "refreshen" + hoe doe je dat concreet ?

    In de oven drogen ? Welke stand ? Welke temperatuur ?

    Enne met papieren zakjes gaat dat ( als ze niet bruin bakken ) maar met die metaalkleurige plastieken zakjes ???

    Of KOOP ik ergens (betere) silicagel ? Maar waar ? Onlangs zelfs bij in een fotowinkel gevraagd en de goede man kon mij niet helpen.

    Ik ben als de dood voor eventuele schimmels binnenin mijn lenzen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Silica-gel

    Ik leg enkele zakjes in de kast, nog nooit schimmel gehad. Komt ook amper voor, enkel als je je lenzen in vochtige plaatsen bewaard. Die gel kan je btw bij de apotheek kopen dacht ik. Even de search gebruiken, er is al veel over geschreven waar het te vinden is.

    Comment


    • #3
      Re: Silica-gel

      Ik heb er hier een doos liggen van 15cm op 22cm.
      Houden zz opt werk opzij voor mij en zijn zelfs herbruikbaar. Diene van het magazijn heeft het volgens zijn zeggen al eens getest door er eentje te drogen in de luchtoven of zo ... en dan terug vocht laten opnemen.
      Whatever,als ge er wil hebben. Van de verniet,gratis,rien de knots te verkrijgen.

      Werk in Leuven dus ...

      Dixie
      ooit ... .

      Comment


      • #4
        Re: Silica-gel

        search, zoek, suche ...
        silicagel
        en al je vragen staan er uitvoerig beantwoord ....
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Silica-gel

          Een nylonkous vullen met grof zeezout help ook zulle, maar de nylonkous niet vulle tot boven he !! Anders heb je 25 Kg zout nodig
          Neen serieus !!
          Neem grof zeezout en giet deze in een nylonkous.
          leg deze in een verzijpje en zet er een potje onder zoals bij een vochtvreter.
          kostprijs 2€ voor het zout, de prijs van een teedehands nylonkous weet ik niet
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Silica-gel

            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
            Een nylonkous vullen met grof zeezout help ook zulle, maar de nylonkous niet vulle tot boven he !! Anders heb je 25 Kg zout nodig
            Neen serieus !!
            Neem grof zeezout en giet deze in een nylonkous.
            leg deze in een verzijpje en zet er een potje onder zoals bij een vochtvreter.
            kostprijs 2€ voor het zout, de prijs van een teedehands nylonkous weet ik niet
            Hmm toch mijn twijfels hoor. Bij mijn weten zout+metaal=corrosie => niet goed voor uw lensken!
            Ik weet dat je uw lenzen er niet moet bijleggen he maar een ongeluk is snel gebeurd denk ik zo!

            Grts JVG
            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

            Comment


            • #7
              Re: Silica-gel

              Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe
              Ik heb er hier een doos liggen van 15cm op 22cm.
              Houden zz opt werk opzij voor mij en zijn zelfs herbruikbaar. Diene van het magazijn heeft het volgens zijn zeggen al eens getest door er eentje te drogen in de luchtoven of zo ... en dan terug vocht laten opnemen.
              Whatever,als ge er wil hebben. Van de verniet,gratis,rien de knots te verkrijgen.

              Werk in Leuven dus ...

              Dixie
              PM gestuurd Dixie !
              Hopelijk mag ik dit hier wél zeggen, want in de koopjeshoek wissen ze dat.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Silica-gel

                Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                search, zoek, suche ...
                silicagel
                en al je vragen staan er uitvoerig beantwoord ....
                Dat gedoe over de zoekfunctie wordt stilaan ééntonig ...

                Comment


                • #9
                  Re: Silica-gel

                  In de winter kan je ze gewoon op de centrale verwarming leggen... Anders op een koude dag even u verwarming aansteken ?
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                  Comment

                  Working...
                  X