Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afdruk formaat nikonfoto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afdruk formaat nikonfoto

    Ik heb in een klusboek een leuk idee met een (grote) foto gezien wat ik eens uit wil proberen. Ik heb alleen geen flauw idee tot welk formaat ik de foto's uit m'n Nikon d50 af kan laten drukken zonder dat ze heel lelijk worden. Weet iemand dat hier misschien?

  • #2
    Re: afdruk formaat nikonfoto

    Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
    Ik heb in een klusboek een leuk idee met een (grote) foto gezien wat ik eens uit wil proberen. Ik heb alleen geen flauw idee tot welk formaat ik de foto's uit m'n Nikon d50 af kan laten drukken zonder dat ze heel lelijk worden. Weet iemand dat hier misschien?
    Voor een goede kwaliteits-print, moet je digitale beeld toch wel een 250 a 300 dpi resolutie hebben.

    Met je Nikon D50 moet je op deze resolutie zeker een 18 * 24 cm print kunnen maken.

    Echter, hoe groter je je print maakt, hoe verder je er ook meestal vanaf staat om 'm te bekijken, waardoor je foto er toch nog kwaliteitsvol uit ziet.

    Hoe groot wil je je afdruk hebben ? Ikzelf zou -denk ik- max. tot 100dpi gaan om te printen.
    Fotolog -DevLog

    Comment


    • #3
      Re: afdruk formaat nikonfoto

      Als je groter gaat heb je minder dpi's nodig, je kan gemakkelijk tot een 40*60 gaan met 6 MP hoor.

      Comment


      • #4
        Re: afdruk formaat nikonfoto

        40 bij 60 lijkt me groot genoeg De bedoeling is om blokken te maken van 10x10 maar van verschillende hoogtes. Daar dus de foto in stukjes van 10x10 opplakken en al die blokjes gewoon tegen elkaar aan aan de muur zodat de afbeelding wel zichtbaar is maar niet vlak.

        Comment


        • #5
          Re: afdruk formaat nikonfoto

          Cool, post eens een foto van je kunstwerk als het af is

          Jochen
          Nikon D50

          Comment


          • #6
            Re: afdruk formaat nikonfoto

            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
            40 bij 60 lijkt me groot genoeg De bedoeling is om blokken te maken van 10x10 maar van verschillende hoogtes. Daar dus de foto in stukjes van 10x10 opplakken en al die blokjes gewoon tegen elkaar aan aan de muur zodat de afbeelding wel zichtbaar is maar niet vlak.
            Kleine suggestie: Misschien is het gemakkelijker (en goedkoper) foto's op 10*15 te laten printen, met een witrand natuurlijk dat je vakjes krijgt van 10*10. Als je eerst gaat plakken en dan gaat snijden is het natuurlijk makkelijker hoe jij het zegt.

            Comment


            • #7
              Re: afdruk formaat nikonfoto

              Ik wilde de foto gewoon in een groot formaat af laten drukken Maarten en hem dan zelf snijden. Jij bedoeld dat ik de foto zelf al opdeel en dan eigenlijk de stukken als fotootje af laat drukken? Zou wel eens voordeliger kunnen zijn en makkelijker qua snijdwerk ook denk ik

              Comment

              Working...
              X