Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inbreuk op copyright

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inbreuk op copyright

    Iemand maakte mij attent op een russische website waar iemand foto's op geplaatst heeft zonder toestemming. Ik scrolde nog wat verder en daar stond een foto van een "pindadief" die me zéér bekend voorkwam, het is mijn foto! Dit is de website:

    Hij staat ongeveer in het midden, je ziet hem wel. (de hangende eekhoorn)
    http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=pindadief

    Wat kan je aan zoiets doen, ik denk zelf niet veel.
    Misschien iemand tips?

    Gr Kees
    Last edited by KvP; 4 augustus 2006, 13:42.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Inbreuk op copyright

    Oorspronkelijk geplaatst door KvP
    Iemand maakte mij attent op een russische website waar iemand foto's op geplaatst heeft zonder toestemming. Ik scrolde nog wat verder en daar stond een foto van een "pindadief" die me zéér bekend voorkwam, het is mijn foto! Dit is de website:

    Hij staat ongeveer in het midden, je ziet hem wel. (de hangende eekhoorn)
    http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=pindadief

    Wat kan je aan zoiets doen, ik denk zelf niet veel.
    Misschien iemand tips?

    Gr Kees
    Ik heb zoiets ooit meegemaakt met een van mijn korte verhalen. Domweg gejat en ook nog onder de schuldige zijn eigen naam. Een mailtje naar de website was voldoende om het te laten verwijderen.
    Mijn advies is, om een nette, maar duidelijke email naar de websiteeigenaar te sturen, met het verzoek de foto te verwijderen, danwel te voorzien van de juiste naam als je dat zou willen.
    Aangezien het in een land is waar illegaliteit veelvuldig voorkomt door gebrek aan een goed rechtssysteem (ten minste, dat denk ik) zal er verder weinig aan te doen zijn.

    Succes.
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

    Comment


    • #3
      Re: Inbreuk op copyright

      En als dat niet lukt, dossier laten opmaken bij SOFAM (als je lid bent...)
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #4
        Re: Inbreuk op copyright

        is die foto reeds weggehaald?
        Ik zie hem nl. niet meer staan
        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
        www.koendd.be

        FZ50

        Comment


        • #5
          Re: Inbreuk op copyright

          kijk nog eens?
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Inbreuk op copyright

            Hmmm, volgens mij staat er nog een andere foto bij van een BD-lid.

            Het witte hondje met zijn hoofd op het groene gras???

            Greetzzz Candytje

            Comment


            • #7
              Re: Inbreuk op copyright

              diene foto met diene hond komt me hier ook wel bekend voor hoor....
              edit; te laat.... Candytje was me voor...
              -=- Light is the key...

              Comment


              • #8
                Re: Inbreuk op copyright

                Oorspronkelijk geplaatst door Candytje
                Hmmm, volgens mij staat er nog een andere foto bij van een BD-lid.

                Het witte hondje met zijn hoofd op het groene gras???

                Greetzzz Candytje
                ... idd., dat was mij ook opgevallen (voordat ik jouw tekstje gelezen had)!...

                Comment


                • #9
                  Re: Inbreuk op copyright

                  Ik weet niet dat je hier iets kan aan doen hoor, het is een blog en hij toont gewoon grappige foto's. ij gebruikt ze niet commercieel hé

                  En het is in Rusland, die gaat zich iets aan trekken van jou verzoek

                  Comment


                  • #10
                    Re: Inbreuk op copyright

                    Oorspronkelijk geplaatst door Candytje
                    Hmmm, volgens mij staat er nog een andere foto bij van een BD-lid.
                    Het witte hondje met zijn hoofd op het groene gras???
                    Idd, die is van Pixelpainter. Ik heb hem er een tijdje terug via pm reeds op attent gemaakt. In zijn reactie vroeg hij wat hij hiertegen kon beginnen. Daar heb ik dus altijd op vergeten antwoorden... Sorry Pixelpainter!
                    Maar bij deze: volgens mij kan je enkel vriendelijk vragen om de foto weg te halen; indien ze weigeren, kan je er - denk ik - weinig of niets tegen beginnen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Inbreuk op copyright

                      Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                      Iemand maakte mij attent op een russische website waar iemand foto's op geplaatst heeft zonder toestemming. Ik scrolde nog wat verder en daar stond een foto van een "pindadief" die me zéér bekend voorkwam, het is mijn foto! Dit is de website:

                      Hij staat ongeveer in het midden, je ziet hem wel. (de hangende eekhoorn)
                      http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=pindadief

                      Wat kan je aan zoiets doen, ik denk zelf niet veel.
                      Misschien iemand tips?

                      Gr Kees

                      Dat hondje is een kreatie van mij....

                      Ik heb de webmaster al gemaild met de vraag om mijn foto te verwijderen.Tot hiertoe nog altijd geen gevolg.Het is dan nog een Russiche site,wat doe je daar aan dan?
                      I like it raw......with Nikon stuff

                      http://www.pixelpainter.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Inbreuk op copyright

                        Onlangs heeft er ook iemand een fotoke van mij gebruikt om in zijn blog te zetten. Ik lig daar om eerlijk te zijn niet wakker van.

                        Ik had er waarschijnlijk nooit achter gekomen, moest hij niet rechtstreeks een link naar mijn foto gelegd hebben. Niet alleen steelt hij dus mijn foto, maar hij steelt ook nog eens mijn bandbreedte
                        Nu zoals gezegd, als hij in de toekomst niet meer bezoekers krijgt en hij de foto niet voor commerciele doeleinde gebruikt, ga ik er niet van wakker liggen.

                        Hier is de site, een van de foto's met bomen is van mij.
                        siteje

                        Zo kan je ook al mijn foto's terug vinden onder comcast, maar goed zij geven gewoon extra reclame, zonder dat ik daar iets voor moet doen. Ik veronderstel dat het een soort google is, weet ik veel (ze doen in ieder geval hetzelfde als google). zoals gezegd, ik slaap erg makkelijk.

                        comcast
                        google


                        Beschermen jullie jullie foto's met tags of zo, zodat je die gelijk waar ter wereld kunt opsporen? en hoe werkt dit dan?
                        Last edited by flowojo; 4 augustus 2006, 16:53.
                        Anyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Inbreuk op copyright

                          Ja het is nooit leuk, maar wel een teken dat je foto goed is, anders hadden ze hem niet gejat.
                          Mvg, drh

                          "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Inbreuk op copyright

                            Oorspronkelijk geplaatst door drh
                            Ja het is nooit leuk, maar wel een teken dat je foto goed is, anders hadden ze hem niet gejat.
                            Zo is het maar net, als je foto ergens opduikt mag je daar toch ook wel trots op zijn dacht ik.
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Inbreuk op copyright

                              Oorspronkelijk geplaatst door flowojo
                              Ik had er waarschijnlijk nooit achter gekomen, moest hij niet rechtstreeks een link naar mijn foto gelegd hebben. Niet alleen steelt hij dus mijn foto, maar hij steelt ook nog eens mijn bandbreedte
                              Naam vd file veranderen ?
                              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                              MySite - All your base are belong to us - What you say

                              Comment

                              Working...
                              X