Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lensbewaring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lensbewaring

    Misschien vreemd vraagje:waar houden jullie je lenzen bij wanneer ze niet op je toestel of in de rugzak zitten?In een doos of koffer(tje)? Gewoon in de kast?Speciallekes?Liggend in uitgeholde kunststof?

    Bij mij staan ze op een schap in een kast maar erg veilig vind ik het niet.Ze kunnen gaan schuiven bij wat onvoorzichtig reiken of wanneer de kinderen de kasten eens onderzoeken of vrouwlief vindt dat er dringend moet worden proper gemaakt..

    Hoe doen jullie dat?

  • #2
    Re: lensbewaring

    Oorspronkelijk geplaatst door vonkske
    Misschien vreemd vraagje:waar houden jullie je lenzen bij wanneer ze niet op je toestel of in de rugzak zitten?In een doos of koffer(tje)? Gewoon in de kast?Speciallekes?Liggend in uitgeholde kunststof?

    Bij mij staan ze op een schap in een kast maar erg veilig vind ik het niet.Ze kunnen gaan schuiven bij wat onvoorzichtig reiken of wanneer de kinderen de kasten eens onderzoeken of vrouwlief vindt dat er dringend moet worden proper gemaakt..

    Hoe doen jullie dat?
    Hou je originele dozen bij als je die hebt en steek ze daar in. Perfecte bescherming. En ze kunnen tegen een stootje.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

    Comment


    • #3
      Re: lensbewaring

      In de frigo graptje zenne
      In hun etui'ke
      Clueless ...

      Comment


      • #4
        Re: lensbewaring

        Bij mij staan ze gewoon in de kast, en mijn vrouw weet dat ze aan die kast niet mag komen. Ze moet in mijn bureel trouwens alles laten zoals het er ligt of staat, en enkel de vloer en ramen kuisen

        Comment


        • #5
          Re: lensbewaring

          Heb ze in een fototas waar ik ook de camera bewaar.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: lensbewaring

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
            Bij mij staan ze gewoon in de kast, en mijn vrouw weet dat ze aan die kast niet mag komen. Ze moet in mijn bureel trouwens alles laten zoals het er ligt of staat, en enkel de vloer en ramen kuisen
            Verstandige afspraak en zeer herkenbaar
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: lensbewaring

              Ik heb alle fotomateriaal in een kast zitten, en daar heb ik een slotje op geplaatst zodat de kleinste zoon van mijn vriendin er niet aan kan.
              Die durft wel eens iets tegen de grond gooien, en ik zou niet graag hebben dat hij met dat dure glas gaat gooien .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: lensbewaring

                Ik laat alles gewoon in m'n tas zitten.

                Comment


                • #9
                  Re: lensbewaring

                  Ik laat ook meestal alles in mijn fototas zitten. (Lowepro computrekker AW plus)
                  Daar zit alles goed beschermt tegen de grote witte wilde viervoeter die graag met zijn staart zwiert.
                  Canon EOS 5D met 3KG glas
                  https://reisforum.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: lensbewaring

                    Alles in zo'n schokbestendig koffertje van B+W met slotje op en zakje silicagel erbij

                    Groetjes,
                    DVdB
                    Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: lensbewaring

                      alles gewoon in de tas en lens op de camera, klaar voor gebruik.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: lensbewaring

                        Doen jullie beschermetuis rond de lenzen wanneer ze in je fototas worden weggezet?

                        Comment


                        • #13
                          Re: lensbewaring

                          Oorspronkelijk geplaatst door vonkske
                          Doen jullie beschermetuis rond de lenzen wanneer ze in je fototas worden weggezet?
                          Nee, dat doe ik niet. Ook omdat ik deze niet voor alle lenzen heb.
                          Alleen rond mijn extender zit nog het beschermetuis, omdat ik deze toch niet zoveel gebruik en het toch niet groter is dan de extender zelf.

                          Maar in de meeste goeie fototassen zal dat ook niet nodig zijn als je alles netjes in de vakjes steekt denk ik.
                          Als je natuurlijk alles bij elkaar gooit dan kan je er best wel de beschermetuis rond doen.
                          Canon EOS 5D met 3KG glas
                          https://reisforum.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: lensbewaring

                            Bedankt allemaal,ik weet wat te doen.Goeie tips en een pak eenvoudiger dan wat ik er in mijn fantasie van aan het maken was.

                            Comment


                            • #15
                              Re: lensbewaring

                              Ik heb drie fototassen, dus al mijn materiaal komt nooit uit een fototas.
                              Is soms wel zoeken naar het juiste lenske...

                              sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X