Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afdrukcentrales voor 4/3 formaat ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afdrukcentrales voor 4/3 formaat ?

    Graag had ik vernomen of er afdrukcentrales bestaan die ook in het 4/3 formaat afdrukken. Hopelijk moet ik niet iedere foto zelf verknippen tot de 2/3 verhouding. Of hoe doen de andere eigenaars dat van bijv. de Olympus E500 ?

    Bij Kruidvat, Hema, Elka, ... zie ik niet onmiddellijk de optie voor de 4/3 verhouding.

    Dank bij voorbaat voor jullie respons.

    R
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

  • #2
    Re: afdrukcentrales voor 4/3 formaat ?

    Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: afdrukcentrales voor 4/3 formaat ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight
      Graag had ik vernomen of er afdrukcentrales bestaan die ook in het 4/3 formaat afdrukken. Hopelijk moet ik niet iedere foto zelf verknippen tot de 2/3 verhouding. Of hoe doen de andere eigenaars dat van bijv. de Olympus E500 ?

      Bij Kruidvat, Hema, Elka, ... zie ik niet onmiddellijk de optie voor de 4/3 verhouding.

      Dank bij voorbaat voor jullie respons.

      R
      Idd, bij Photobox... en het kost evenveel, Je moet dus niet meer betalen voor die 2 cm meer...

      Comment


      • #4
        Re: afdrukcentrales voor 4/3 formaat ?

        is 9x12 dan geen standaard formaat?
        'k dacht dat ook spector dit formaat aanbood.
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: afdrukcentrales voor 4/3 formaat ?

          Spector heeft wat zij noemen "formaat 10" en dat betekent dat de kleinste afmeting 10 cm (eigenlijk 4") is. Als je hen een digitaal beeld bezorgt in verhouding 2:3 wordt dit een afdruk 10x15cm, als de verhouding 3:4 is wordt dit een afdruk 10x13.3cm. Kijk eens op hun site of ze dit ook doen voor de andere traditionele afmetingen (13x..., 20x...).
          Meestal snijd ik zelf mijn foto's naar een verhouding 2:3, maar soms is dit niet mogelijk en dan behoud ik de verhouding 3:4. Zo krijg is van Spector afdrukken 10x15 en 10x13.3cm. Toch probeer ik steeds naar 2:3 te gaan, want dat is de oppervlakte van de foto groter dan met 3:4.
          Ik heb geen ervaring met andere labo's.
          home page: http://cage.ugent.be/~hs
          reisblog: http://herser.wordpress.com
          foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

          Comment


          • #6
            Re: afdrukcentrales voor 4/3 formaat ?

            Bij Fotolaboclub ... 2 mogelijke verhoudingen. 2:3 en 3:4.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: afdrukcentrales voor 4/3 formaat ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight
              Bij Kruidvat, Hema, Elka, ... zie ik niet onmiddellijk de optie voor de 4/3 verhouding.
              Bij Hema is dat (enkel) 11,4 x 15cm


              Bij Elka drukken ze af in de verhouding die jij levert (zie punt 14)


              Bij Kruidvat drukken ze af in de verhouding die jij levert. Kijk maar eens bij de veel gestelde vragen - afdrukken van bestanden.

              Maar je kan ook terecht bij :

              Pixum (binnenkort promotie op dit forum voor niet-VZW-leden)


              Foto.com


              Extrafilm (interessant als je actiecodes hebt)
              Maak je eigen fotoboek, fotoalbum, fotokalender, poster of fotocanvas bij smartphoto. Bestel je fotoprints of ontwerp een leuk fotogeschenk.


              enz...

              Ik denk niet dat er nog afdrukcentrales zijn die zich kunnen permitteren van geen digitaal formaat af te drukken ...
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: afdrukcentrales voor 4/3 formaat ?

                Photobox doet zowel 3/4 als 2/3 voor dezelfde prijs, breedte is steeds een 15 cm.

                Alain

                Comment


                • #9
                  Re: afdrukcentrales voor 4/3 formaat ?

                  Ik druk mijn foto's af in een Fuji afdrukcentrale. Erg goede afdrukkwaliteit, en ze hebben ook een 4/3 'gamma'
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: afdrukcentrales voor 4/3 formaat ?

                    Heb gebruik gemaakt van de Pixum aanbieding hier op het forum, alle foto's zijn geprint in de verhouding die ik aanleverde, van vierkant 10x10 tot 18x10 enz enz, zoals ik ze had gecropt. Prima kwaliteit.
                    Groetjes Christianne
                    Christianne's fotoweb
                    BD0243nl

                    Comment

                    Working...
                    X