Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reparatie bij sony een zooitje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reparatie bij sony een zooitje

    mijn minolta 7 D is helaas voor reparatie naar sony.
    is er iemand die ook een minolta 7D camera bij sony ter reparatie aan geboden heeft? zo ja hoe lang heeft het geduurt ?
    tegen mij hebben ze gezegt hou maar rekening met 4 tot 6 weken
    dat is toch wel erg lang of zie ik dat verkeerd.
    het is nog maar de vraag of ik hem voor de vakantie wel terug heb.
    ik ga er vanuit van niet
    in deze digitaale tijdperk gaat alles sneller maar de service niet
    ik ben dus benieuwt naar minolta reparaties bij sony en de afhandeling er van.
    alvast bedankt,,,Rino.
    minolta 7D grip VC7D sigma 70/200 2.8 sigma 18/50 2.8 minolta 35/70 1:4 70/200 tokina 1:4-5.6 flitser 3600 HS/D. minolta 7i minolta 5000 AF olympus c100
    panasonic DMC-FZ7

  • #2
    Re: minolta7D reparatie bij sony

    Zie dat hij niet verbrand.
    Ik heb het al meegemaakt
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

    Comment


    • #3
      Re: minolta7D reparatie bij sony

      Oorspronkelijk geplaatst door Rino van Uden
      het is nog maar de vraag of ik hem voor de vakantie wel terug heb.
      ik ga er vanuit van niet
      Ik zou de klantendienst van Sony in elk geval al vragen om uit te kijken naar een bruikbaar alternatief ingeval jouw camera niet voor jouw vakantie terug is, kwestie van wat druk te laten voelen...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: minolta7D reparatie bij sony

        Reken maar rustig op die 4 tot 6 weken. Ik heb klanten gehad die heel wat langer op hun camera hebben zitten wachten (een enkel geval zelfs 4 maanden!!!)

        Comment


        • #5
          Re: minolta7D reparatie bij sony

          De mijne is nu voor de tweede keer bij Sony. De eerste keer was hij binnen drie weken terug. Nisschien een simpele reparatie (MF werkte niet meer). Hij is nu (voor de tweede reparatie) zo'n drie weken weg. Hoop toch binnenkort wat terug te zien.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: minolta7D reparatie bij sony

            daar word je niet vrolijk van.
            het enigste wat ik kan doe is wachten wachtn en nog eens wachten.
            we zien het wel, het word zwaar ik mis mijn 7D nu al.
            ik pak steeds mis . als je hem niet hebt weet je pas hoe vaak dat je de camera gebruikt
            minolta 7D grip VC7D sigma 70/200 2.8 sigma 18/50 2.8 minolta 35/70 1:4 70/200 tokina 1:4-5.6 flitser 3600 HS/D. minolta 7i minolta 5000 AF olympus c100
            panasonic DMC-FZ7

            Comment


            • #7
              Re: minolta7D reparatie bij sony

              Mijn 7D kwam na 5 weken terug en doet het nu weer goed.
              Onder de uitgevoerde werkzaamheden staat: Camerasectie en onder werkzaamheden: Gerepareerd (electrisch) - dat zegt dus niet veel.
              De reparatie is uitgevoerd door Manpower Services BV in Badhoevendorp - dat kan in het Sony-gebouw zijn maar dat weet ik niet zeker.
              Sterkte!

              Comment


              • #8
                Re: minolta7D reparatie bij sony

                Beste Rino,

                In verband met Minolta service:
                Mijn Dimage A1 was defect, nog onder garantie.
                In herstelling gegeven, 9 weken weggebleven.
                Na ontvangst stel ik vast dat ik in de rechterbovenhoek van de viewer een afgeronde zwarte vlek heb.
                Wanneer ik inzoom, ongeveer halfweg verdwijnt deze vlek, zoom ik helemaal in, komt de vlek terug te voorschijn.
                Schakel ik de digitale zoom in dan is er geen vlek te bespeuren.
                Na contact met Sony vertelt men mij dat na de herstelling
                van het elektronische gedeelte waarvoor het toestel in herstelling was gegaan, DE LENS VERKEERT WERD TERUG GEMONTEERD en deze terug in herstelling moet(Duitsland). Van een belabberde service gesproken.
                Gelukkig heb ik mijn Canon 350d nog.
                Hoop dat je dit niet meemaakt.

                Groetjes,

                iiyama
                __________________________________________________ ___
                Canon 350d + canon 50mm 1.8 + canon efs 17-85mm + canon ef 100-300mm + tamron 200-500mm + canon speetlite 580EX
                Last edited by iiyama; 23 juni 2006, 15:58.

                Comment


                • #9
                  Re: minolta7D reparatie bij sony

                  M'n compactje (G-500) is zo ook al 8 weken achter gebleven voor een electrisch probleem.
                  met Nikon is het nog erger gesteld,door die reorganisatie ben ik nu al sinds 5 maart aan't wachten op nieuws van m'n defecte Coolpix 7900.
                  De fotograaf waar ik 'm heb binnen gebracht krijgt tegengestelde antwoorden over wanneer hij hersteld zou zijn,de service bij Nikon ligt momenteel serieus in een knoop.
                  Gelukkig hebben we de 350D nog
                  Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: minolta7D reparatie bij sony

                    Mijne Minolta Dimage HI 7 is ook voor de 2e keer
                    binnen bij Sony (Minolta).

                    Eerste keer knopje afgebroken (denk eigen schuld )
                    en is toen 7 weken weg geweest en heeft mij € 109 gekost.

                    Nu is hij voor 2e keer weg (had hem juist een uur verkocht
                    en was gaan kijken voor een nieuw toestel), toen de koper
                    mij belde dat er iets aan scheelde ivm de kleuren.

                    zie : http://www.konicaminoltasupport.com/...tice_nl.0.html

                    Hij is nu alweer 3 weken weg, blijkbaar zit hij in Duitsland

                    Hopelijk is het snel opgelost en liefst gratis, anders gaat er wat zwaaiien

                    Gelukkig wilt de koper hem nog hebben

                    Comment


                    • #11
                      Re: minolta7D reparatie bij sony

                      Kreeg net te horen van Manpower Business Service (de reparateur) dat mijn toestel naar Bremen is doorgestuurd. Reparatieduur was 4 tot 6 week. Wat dan extra vervelend is dat deze termijn geldt vanaf moment van registreren bij hun, en dat was al twee week later dan dat ik hem bij mijn fotozaak gebracht heb. Wordt dan nog haastwerk om hem op tijd terug te krijgen voor ik op vakantie ga.
                      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: minolta7D reparatie bij sony

                        Bask,

                        ja voor mij is het ook nog maar de vraag of ik hem voor de vakantie terug heb , ik ga er vanuit van niet.
                        wat is er eigenlijk met je camera aan de hand???
                        minolta 7D grip VC7D sigma 70/200 2.8 sigma 18/50 2.8 minolta 35/70 1:4 70/200 tokina 1:4-5.6 flitser 3600 HS/D. minolta 7i minolta 5000 AF olympus c100
                        panasonic DMC-FZ7

                        Comment


                        • #13
                          Re: minolta7D reparatie bij sony

                          Hij weigert zo af en toe. Dan knipperen de 5 leds van de AS indicatie, de buffer staat op 0 in de zoeker. Scherpstellen doet hij prima, hij piept ook dat ie scherp is, maar afdrukken wil niet. Na verloop van tijd (half uur tot een uur) werkt hij dan spontaan weer een aantal opnames.
                          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: minolta7D reparatie bij sony

                            Via Grobet in Antwerpen werd mijn 7D op 1 mei naar Sony Duitsland gezonden voor correctie back focus; op 17 mei was de camera terug bij Grobet. De back focus kerurig hersteld!

                            Er ontstaan gemakkelijk allerlei wilde geruchten en negatieve meningen over de service van camerafabrikanten. Ik ben zeer tevreden met de snelle service van Sony (Minolta?) via Grobet!
                            Harry Briels

                            Comment


                            • #15
                              Re: minolta7D reparatie bij sony

                              Des te beter voor jou! Proficiat. De eerste keer met MF probleem was de mijne ook in ongeveer zo'n periode terug. Maar nu is hij al ruim 4 week weg, en dat gaat nog minstens twee week duren volgens "Badhoevedorp".
                              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                              Comment

                              Working...
                              X