Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een weekendje kust (toekomende tijd dan)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een weekendje kust (toekomende tijd dan)

    Geachte Belgische-kust-kenners ,

    De titel 'Weekendje kust' (in het forum Beoordeel mijn foto) leidde ertoe dat ik de volgende vraag in dit forum stel. De vraag is niet geheel off-topic, maar een beetje misschien wel.

    Aangezien ik volgende weekeinde (bv 10-11 of 11-12 feb) even carnaval wil ontvluchten, dacht ik aan een mooi hotel aan de kust. En vervolgens dacht ik, waarschijnlijk door mijn frequente bezoek aan dit forum, dus direct aan de Belgische kust, bv Knokke of omgeving (is ook niet al te ver weg). Bij de toeristische info kan men me vast wel vertellen of daar een mooi hotel te vinden is (aangezien ik dan mijn verjaardag in Belgie kom vieren, mag het gerust luxe zijn), maar het lijkt me wel leuk om wat foto's te schieten en dus kan ik die vraag beter hier stellen (dan bij de VVV).

    Zijn er mensen die deze omgeving een beetje kennen? Waar zouden we bv heen kunnen gaan (in de directe omgeving)? Wellicht een andere suggestie (andere kustplaats met luxe hotels)?,

    Erik


  • #2
    Le Manoir du Dragon, is een prachtig hotel met uitzicht op een paar fairways van de golf.
    Indien je makrofoto's wil nemen is de Vlindertuin een aanrader. (27-28° binnenin)
    Met de fiets kun je uren rondrijden in het polderlandschap.
    Indien je graag mosselen lust is "Chevalier" op de Lippenslaan een aanrader.



    Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
    Konica Minolta Dimage A2
    Lumix FX-30

    Comment


    • #3
      En als je echt het geld vanuit uw zakken wilt laten kloppen, is de zoutelaan een echte aanrader.
      Mevrouw Mansvelders zal op en top zijn

      Greets banderas

      MY JETPHOTOS
      ONLINE!!!

      Comment


      • #4
        en als het pijpenstelen regent ( wat ook verwacht wordt ) kun je ietsje verder in Blankenberge nog naar het SeaLife Center ...
        embee

        "Some people say I cannot play the piano, but no one can say I didn't enjoy it."
        embee ::: nikon stuff

        Comment


        • #5
          De Haan is ook vlakbij, minder druk en erg romantisch ('t is ook bijna valentijn Erik )
          Geniet alvast van je verjaardag (de rust is ongetwijfeld welverdiend met al het werk voor je boek).


          Comment


          • #6
            In Blankenberghe is er een Carnavalstoet....
            en Brugge is culterele hoofdstad van Europa en er is al veel te zien, veel gebouwen zijn
            prachtig gerestaureerd......
            check ook eens www.brugge2002.be



            Edited by - vince on 07 February 2002 11:02:13
            daVinci
            www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

            Comment


            • #7
              Eric ook de andere kant van de Belgische kust is zeer mooi en 't is maar 60 km verder en bijlange niet zo duur als de oostkust. Kijk eens op www.westhoekonline.be daar vind je een schat aan informatie (per streek en per stad) Vanaf Nieuwpoort tot aan De Panne is het gewoonweg een fotoparadijs.

              Nog een gelukkige verjaardag.

              Spijtig dat we hier niet mee kunnen proeven van de champagne

              Comment


              • #8
                Niet zo ver , maar meer in het binnenland heb je de polders en kanalen rond Damme en Sluis, al lgt dit laatste niet meer in Belgie dacht ik. Hier kan je prachtige foto's en fietstochten maken.

                groeten,

                Marc

                Edited by - marck on 07 February 2002 11:26:47
                Marc

                Comment


                • #9
                  Bij ons aan de kust vieren ze ook Caranaval, ik geloof zelfs dat er ook een stoet is in Knokke...

                  Mvg,
                  TOM

                  -------------------------
                  http://www.aerobel.be.tf
                  aeroBEL -Belgian Aviation
                  -------------------------
                  | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
                  100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

                  Comment


                  • #10
                    Mensen, mensen lees eerst nog eens even de originele mail van Erik !
                    Hij wil even de carnaval ontvluchten en jullie suggereren de hele tijd al carnavalsoptochten


                    Comment


                    • #11
                      Waarom geen klein beetje landinwaarts, Brugge bijvoorbeeld, hier zijn ook heel mooie locaties.
                      Verder gelukwensen met de verjaardag.


                      Groeten
                      Dirk

                      Comment


                      • #12
                        Als jullie zo blijven voortgaan zit die mens sebiet in Limburg

                        Happy birthday Erik

                        Greets banderas

                        MY JETPHOTOS
                        ONLINE!!!

                        Comment


                        • #13
                          Alvast allen dank voor alle tips (en wensen). La Reserve in Zoute en Manoir du D. al gevonden op internet. Eens mailen of ze plek hebben. (ik hoop dat het weer mee zal werken voor het zwin, sabine)

                          Brugge is ook een goede suggestie, maar ben daar als een eerder een paar dagen (toevallig ook met m'n verjaardag) geweest. Nadeel van Brugge in febr: Ik heb in een open koets het Belfort (en frietkot) gezien terwijl er plots 4000 liter regen (per m2/sec) begon te vallen... Maar na X Grimberge Tripel was ik dat allemaal alweer vergeten . Misschien Gent, dan ken ik nog niet.

                          De Panne e.o. ken ik alleen van de alternatieve popfestivals van jaren geleden (tjee, minstens 10 alweer) Ik heb toen eigenlijk alleen bands bekeken/beluisterd, dus wellicht ook een goede suggestie. Maar www.westhoekonline.be wil -tenminste vandaag- niet. Zal Westhoek eens 'Googlelen' zo meteen,

                          (ps banderas: ik ben een NL-Limburger én met carnaval geboren (op de 11e nota bene) en dan toch ontvluchten, jonge jonge )

                          Erik

                          Comment


                          • #14
                            Eric,

                            De online is er teveel aan. http://www.westhoek.be/ doet het prima.

                            En Gent... prachtige stad, veel prachtige gebouwen. Proef maar eens : http://www.gent.be/gent/multimedia/index.html

                            Als inwijkeling woon ik er nu 3 jaar, en meer en meer kom ik verliefd op de stad.

                            mvg,
                            peter

                            Comment


                            • #15
                              Eric,

                              De Memlinck is helemaal niet slecht (een paar jaar geleden ben ik er zelf geweest) een beetje outbollig, maar typish sfeertje. vb ouderen die in de namiddag zitten te bridgen. Ontbijt is echter niet goed. Je kan er ook een studio huren. En je hebt parking voor je auto, wat in Knokke een probleem kan zijn.
                              Voor een weekendje verblijf ik ook wel eens in het hotelletje Adaggio. (echter alleen een goed ontbijt beschikbaar, wordt gerund door twee zusjes, uitstekend verzorg hotel vlakbij dijk)

                              Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                              Konica Minolta Dimage A2
                              Lumix FX-30

                              Comment

                              Working...
                              X