Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

    De website van Erfgoed Vlaanderen verzamelt foto's van beschermde monumenten, landschappen en dorpsgezichten in Vlaanderen.

    Men zoekt vrijwilligers die foto's wensen te maken van deze geklasseerde monumenten en landschappen (lijst per gemeente op de site te raadplegen).

    Er zijn nog heel wat blanco's op de kaart van Vlaanderen, dus als je geen inspiratie hebt qua onderwerp - ga eens op zoek naar het erfgoed in je omgeving en zet de foto's online.

    Binnenkort mogen jullie er alvast enkele kiekjes van Ekeren verwachten !

  • #2
    Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

    Lijkt mij een tof en lovenswaardig initiatief. Direct al gezien dat er zo'n 5 items op 100 m van mijn deur te vinden zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

      En direct Sabam op onze donder krijgen zeker !!
      Er zijn mensen genoeg die problemen hebben omdat de het atomium op hun site hebben staan.
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

        Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
        En direct Sabam op onze donder krijgen zeker !!
        Er zijn mensen genoeg die problemen hebben omdat de het atomium op hun site hebben staan.
        Denk niet dat je als fotograaf hier iets te vrezen hebt hoor, het is trouwens Erfgoed Vlaanderen die de foto's online plaats (niet de fotograaf).

        Hier vind je meer uitleg over licentie en copyrights terzake

        Comment


        • #5
          Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

          dasdus juist't probleem

          maak er geen foto's van...en je vergeet't
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

            Leuk initiatief, maar dít is de website van Erfgoed Vlaanderen: http://www.erfgoed-vlaanderen.be

            Ik weet niet wat de verhouding is tussen Erfgoed Vlaanderen en de vermelde website...


            seppuku.

            Comment


            • #7
              Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

              Ik zal dat later nog wel eens goed bekijken, ik ben net nog eens naar de stenen bergmolen geweest hier in Rijkevorsel, die staat ook op hun lijst. De kerk heb ik donderdag nog als achtergrond gebruikt tijdens de optredens van "Rijkevorsel Swingt". Het monument, hier in Sint-Jozef, daarvan heb ik ook genoeg foto's .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

                Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                Leuk initiatief, maar dít is de website van Erfgoed Vlaanderen: http://www.erfgoed-vlaanderen.be

                Ik weet niet wat de verhouding is tussen Erfgoed Vlaanderen en de vermelde website...


                seppuku.
                Verwarring is te begrijpen. De eigenlijke site met de foto's is blijkbaar van een andere organisatie maar ze verwijzen naar de website van de afdeling Monumenten en Landschappen (AML) voor de lijst van de monumenten en de landschappen die in aanmerking komen.

                Deze website bundelt de informatie van twee overheidsdiensten en vier door de overheid gesubsidieerde vzw’s, die zich bezighouden met uiteenlopende aspecten van de zorg voor het onroerend erfgoed (archeologie, monumenten- en landschapszorg) in Vlaanderen.

                Deze zijn:
                OverheidsdienstenVzw's Ik hoop dat dit wat verduidelijking breng
                Last edited by James71; 31 juli 2006, 09:15. Reden: zoveelste typfoutje - sorry

                Comment


                • #9
                  Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

                  Best wel grappig dat heel lang geleden, in het begin van Belgiumdigital, dit eigenlijk de bedoeling was van het oprichten van Belgiumdigital...

                  Jaja was begonnen met Limburg op foto te zetten en Belgiumdigital (vandaar de naam belgium-digital...) had de bedoeling om heel belgie op termijn zo in beeld te brengen...

                  Jaja had zelfs een kaart zoals op bovenstaande site... compleet met links naar mini albumpjes over de streek...
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

                    Hehe,

                    En als je dan ziet tot wat zo'n idee (nog steeds actueel blijkbaar) dan uiteindelijk uitgroeit ....

                    Jaja

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim
                    Best wel grappig dat heel lang geleden, in het begin van Belgiumdigital, dit eigenlijk de bedoeling was van het oprichten van Belgiumdigital...

                    Jaja was begonnen met Limburg op foto te zetten en Belgiumdigital (vandaar de naam belgium-digital...) had de bedoeling om heel belgie op termijn zo in beeld te brengen...

                    Jaja had zelfs een kaart zoals op bovenstaande site... compleet met links naar mini albumpjes over de streek...
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

                      Oorspronkelijk geplaatst door James71
                      De website van Erfgoed Vlaanderen verzamelt foto's van beschermde monumenten, landschappen en dorpsgezichten in Vlaanderen.

                      Men zoekt vrijwilligers die foto's wensen te maken van deze geklasseerde monumenten en landschappen (lijst per gemeente op de site te raadplegen).

                      Er zijn nog heel wat blanco's op de kaart van Vlaanderen, dus als je geen inspiratie hebt qua onderwerp - ga eens op zoek naar het erfgoed in je omgeving en zet de foto's online.

                      Binnenkort mogen jullie er alvast enkele kiekjes van Ekeren verwachten !
                      Ik wil ook wel mee spelen , maar dan zijn we reeds met twee voor die paar monumenten van Ekeren !
                      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                      Web-Albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

                        Mooi initiatief!
                        Ik heb onmiddellijk foto's uit mijn arsenaal genomen en doorgestuurd.
                        't Was niet moeilijk om foto's van Wuustwezel te hebben (www.wezelopdefoto.be)
                        Peter

                        http://www.belekes.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

                          Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                          Ik wil ook wel mee spelen , maar dan zijn we reeds met twee voor die paar monumenten van Ekeren !
                          Dat is toch geen ramp. Het zou nogal saai worden als je per gemeente maar een reeks te zien zou krijgen van één fotograaf. Trouwens je kan ook nog naar de buurgemeenten

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

                            Oorspronkelijk geplaatst door James71
                            Dat is toch geen ramp. Het zou nogal saai worden als je per gemeente maar een reeks te zien zou krijgen van één fotograaf. Trouwens je kan ook nog naar de buurgemeenten
                            Alhoewel , op hun website vond ik deze tekst :

                            "Nog even checken of je geselecteerde monument of landschap nog niet op de kaart staat en je kunt op pad. Een digitaal fototoestel komt hierbij uiteraard goed van pas. Je mooiste foto's kan je ons bezorgen via het formulier op deze pagina. Verklein de foto's niet te veel; de afmetingen moeten minstens 1024x768 pixels zijn. Je mag ons uiteraard steeds de originele foto's bezorgen"

                            Dus denk ik toch dat ze van elk monument maar één foto nodig hebben.
                            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                            Web-Albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oproep - Breng Vlaanderens Erfgoed in kaart

                              Ter informatie: de website http://www.erf-goed.be is een vrijwilligersinitiatief, en heeft als zodanig geen banden met de officiele erfgoedinstanties, die hierboven werden opgesomd. Erf-goed.be is ontstaan als een zijproject van ArcheoNet Vlaanderen (http://www.archeonet.be), een weblog over archeologie en erfgoed in Vlaanderen.

                              Uit praktische overwegingen - er zijn in Vlaanderen zo'n 12.000 beschermde monumenten - beperken we ons meestal tot 1 foto per monument.

                              Alvast bedankt voor deze oproep.

                              Comment

                              Working...
                              X