Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met openen foto's...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met openen foto's...

    Gisteren digitale foto's van een SD kaartje via een cardreader naar de harde schijf van de laptop verplaatst. Terwijl ik toekeek werden alle foto's overgezet. Na de verplaatsing ging ik naar het mapje van de foto's en bleek ik de laatste 25 foto's niet te kunnen bekijken. Ik krijg de foutmeldingen: 'Kan afbeelding niet opbouwen' en 'Geen voorbeeld beschikbaar'.
    Toch zijn de foto's 'gewone' .JPG bestanden en van normale grootte. Met andere woorden het lijken volledige foto's, ze worden alleen niet geopend. Inmiddels diverse recovery programma's geprobeerd, maar tot op heden geen succes...
    ....heeft iemand hier enig idee hoe ik de foto's terug kan krijgen/bekijken?

  • #2
    Re: Probleem met openen foto's...

    Heb je die recoverprogramma's ook losgelaten op het geheugenkaartje? Mogelijk is er daar nog wel een goed resultaat te bekomen.
    In de categorie "vijgen na Pasen": je kan beter de fotobestanden kopiëren naar de harde schijf in plaats van te verplaatsen. Indien er tijdens de overdracht wat mis gaat heb je toch nog de fotobestanden op de geheugenkaart staan. Pas als ik een bepaalde geheugenkaart nodig heb, zal ik deze formateren waardoor er in feite tijdelijk een "gratis" backup van de foto's bestaat.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met openen foto's...

      Ik had daar ook problemen mee en de oplossing er voor is copieeren en deleten, niet verplaatsen.

      Comment

      Working...
      X