Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Concertfotografen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: Concertfotografen

    Een lange tijd geleden zochten we er al enkele. Deze keer beginnen we volledig opnieuw en mét structuur. Er zitten enkele leuke dingen aan te komen en we hebben graag een superdeftig team om alles kwaliteitvol te kunnen uitvoeren.

    Give it a try!

    GEZOCHT: Concertfotografen
    20060729 17:57

    Voor ons concertfotografencollectief Wannabes zijn wij op zoek naar nieuwe gemotiveerde fotografen (met concertervaring). Deze zoektocht is ten gevolge van een volledige vernieuwing binnen ons project. Zo blijft het fotograferen van de concerten centraal staan, maar zal de aanpak volledig anders gaan verlopen zodat dit enkel maar ten goede van de kwaliteit en de capaciteit kan komen. Dat deze aanpak een progressief doel voor ogen heeft, zorgt ervoor dat we dus een groter team op poten willen zetten.

    Ben je iemand die regelmatig voor een podium staat met de camera in de hand en zo goed mogelijk poogt om het concert op een fotografische manier weer te geven? Doe je dit met een fantastische motivatie en heb je gewoon “goesting” om concerten te gaan bekijken en te fotograferen? Dan is het misschien wel een goed idee eens een mailtje te sturen naar contact@wannabes.be.
    Je hoeft niets bijzonders in deze mail te zetten, je naam is al genoeg. Wij antwoorden zo spoedig mogelijk en in de bijlage steekt een documentje met enkele vraagjes die we graag door jou laten beantwoorden. Op die manier scheppen we een beeld van wat voor fotograaf je bent en hoe goed we je kunnen gebruiken binnen ons team. Eenmaal we de antwoorden binnenkrijgen, overleggen we met het bestuur en krijg je van ons een antwoord terug.

    Liefst in te schrijven VÓÓR 5 Augustus, want erna start het project volledig opnieuw en wie weet is ons team tegen dan al voltallig. Succes!
    gequoted vanop m'n blog
    Last edited by Bagie; 29 juli 2006, 17:10.
    Wannabes: http://www.wannabes.be

  • #2
    Re: Gezocht: Concertfotografen

    Ik heb al meerdere malen uw oproep gezien.

    Zelf doe ik ook concertfotografie op plezierige(amateuristische) schaal, en daarom zie ik het niet echt goedkomen. Voor mij is het pure ontspanning, als ik er even geen zin in heb dan ga ik gewoon niet. Als je eenmaal aan iets of iemand bent gebonden krijg je direct verplichtingen, en daar heb ik het niet zo voor.

    Wel ben ik er zeker van dat er meerdere mensen te vinden zijn. Het klinkt natuurlijk erg leuk allemaal, maar het is potjandie keihard werken.

    Veel succes met je zoektocht !

    En tot ik je nog eens tegenkom

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: Concertfotografen

      Ik zal zeker nog wat te weinig ervaring hebben waarschijnlijk?...en verkeerd genre
      Canon 40D en nog wat rommel waarmee ik nog moet leren werken....

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht: Concertfotografen

        Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
        Zelf doe ik ook concertfotografie op plezierige(amateuristische) schaal, en daarom zie ik het niet echt goedkomen. Voor mij is het pure ontspanning, als ik er even geen zin in heb dan ga ik gewoon niet. Als je eenmaal aan iets of iemand bent gebonden krijg je direct verplichtingen, en daar heb ik het niet zo voor.
        Ik heb dezelfde mening over dat soort fotografie. Om dat meer professioneel te doen zou ik trouwens extra kosten moeten maken, en ik heb er gewoon niet de tijd voor om overal naartoe te rijden.

        Deze maand waren er elke donderdag optredens hier in Rijkevorsel, dan probeer ik er altijd bij te zijn.
        De groepen die ik daar fotografeer mogen achteraf gratis mijn foto's op hun website plaatsen (alleen naamvermelding is voor mij voldoende), en daar wordt wel degelijk gebruik van gemaakt .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht: Concertfotografen

          Daar hebben jullie zeker gelijk in. Voor ons is het trouwens ook grotendeels hobby hoor. Buiten heel soms eens het in orde krijgen van onze onkosten, komt er verder amper wat winst bij. Met die nieuwe Wannabes echter willen we dat min of meer een prioriteit maken, het verrekenen van de onkosten. Op welke manier en met wie we dat gaan doen, is echter iets wat ik jammer genoeg niet kan vertellen (wil het gerust later allemaal eens uit de doeken doen, dan kan ik aantonen dat het qua budget bij ons ook allesbehalve professioneel is) ...

          Je hebt wel gelijk als het over verplichtingen gaat, hoewel ik dat een lelijk woord vind. We leggen geen verplichtingen op, maar het is wel logisch dat we ook wat verwachten van onze fotografen. We zorgen voor een mooi aanbod aan gratis concerten en hetgeen we dan ook wensen is dat onze fotografen hier en daar eentje meepikken en het liefst ook met kwaliteit terugkeren

          De foto's delen wij ook nog altijd gratis uit, echter wel maar tot een bepaalde resolutie. Na anderhalf jaar gratis werken, wil je soms wel eens iets krijgen buiten heel veel plezier en nieuwe kennissen. Maar opnieuw, de kans op inkomsten is heel klein en is in feite ook slechts een bijzaak. Ik ben al tevreden als de onkosten in orde zijn.

          @lenore: ervaring is zeker niet belangrijk. Je kan evengoed meesterlijke plaatjes schieten zonder enige vorm van ervaring. We zetten het er gewoon bij omdat we bij onze vorige zoektoch nogal een massa aan compacters over de vloer kregen. Dat is niet meteen wat we zoeken Probeer het gerust eens, bij sommige mensen zien we wel dat er iets inzitten, maar op het moment kunnen we ze misschien niet gebruiken. Wees maar gerust dat we die gasten volgen en na een paar maand eventueel terug proberen te overtuigen!

          Alvast merci voor de interesse iedereen

          Groetjes,
          Anton.
          Wannabes: http://www.wannabes.be

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht: Concertfotografen

            Ik ben op dit moment eerder een concertganger dan een concertfotograaf alhoewel ik dit altijd al eens willen doen heb.

            Er zijn echter 2 dingen die mij ontbreken: de tijd en de ervaring.

            Dit laatste is natuurlijk op te lossen maar dan heb je wel veel van het eerste nodig.

            Moest er ooit nog eens een SD komen voor concertfotografie, dan ben ik heel geïnteresseerd. Ik zou echt eens willen weten of dit mij ligt en kan blijven bekoren. Ik denk echter dat ik na een achtienjaar concerten afschuimen toch nog wel interesse heb.

            Veel geluk echter met de zoektocht en laat de foto's maar komen.


            Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht: Concertfotografen

              Graag had ik geweten over welke genres en welke soorten concerten het gaat. Ik fotografeer momenteel al voor verschillende media maar zoek nog een medium op commercieel vlak zo de heel commercieele dingen. Laat me maar iets weten. Hier is mijn website http://www.music-pictures.be
              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht: Concertfotografen

                Op zich is er plaats voor alle verschillende soorten muziek, maar vooral de dingen die bijvoorbeeld de AB aanbieden, of het gebied van Cactusmusic zijn dingen die in het begin veel zullen terugkeren. Dit ook omdat we iets meer connecties in dat milieu hebben dan pakweg het hardcore milieu. Dit wil echter niet zeggen dat er geen plaats voor is, het is de bedoeling dat we een soort allround archief kunnen aanbieden
                Wannabes: http://www.wannabes.be

                Comment


                • #9
                  Re: Gezocht: Concertfotografen

                  Ondertussen hebben wel alreeds 3 nieuwe fotografen uit de kandidaturen gekozen. Er is nog altijd plaats voor meer. Namen kan ik jammer genoeg nog niet noemen, de mensen in kwestie weten het zelf nog niet
                  Wannabes: http://www.wannabes.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezocht: Concertfotografen

                    .
                    misschien is deze kerel geschikt:

                    Discover, share and connect with culture, creativity, sound, images and people.






                    Dat ben ik dus. Ik heb misschien wel interesse ....
                    Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezocht: Concertfotografen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bagie
                      Op zich is er plaats voor alle verschillende soorten muziek, maar vooral de dingen die bijvoorbeeld de AB aanbieden, of het gebied van Cactusmusic zijn dingen die in het begin veel zullen terugkeren. Dit ook omdat we iets meer connecties in dat milieu hebben dan pakweg het hardcore milieu. Dit wil echter niet zeggen dat er geen plaats voor is, het is de bedoeling dat we een soort allround archief kunnen aanbieden
                      Ik zit zoiezo al veel in de AB dus indien je nog volk nodig hebt check men site en laat iets weten of ze je bevalt
                      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gezocht: Concertfotografen

                        Concertfotografe spreekt mij ook wel aan, ik ben er nu ook al een tijdje mee bezig, op mijn site kunnen jullie wat foto's vinden van concerten www.bartvo.be

                        Dus als jullie nog mensen zoeken en ik ben goedgekeurd wil ik wel graag meedoen.

                        Groeten,
                        Bart
                        Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
                        www.bartvo.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gezocht: Concertfotografen

                          Bedankt voor de interesse iedereen. Leuk om te zien dat er zo'n pak gemotiveerde fotografen rondlopen. Ik kan jullie echter niet direct helpen in deze topic, mensen met interesse moeten echt mailen naar contact@wannabes.be want bij aankomst van de mail sturen wij je nadien een formuliertje dat we graag met wat woordjes van jullie bij terug zien komen. Aan de hand van dat formulier bepalen we dan of het een "ja" of "nee" is. Mensen met een "nee" krijgen ook te horen waarom.
                          Wannabes: http://www.wannabes.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gezocht: Concertfotografen

                            Ondertussen is de nieuwe website gelanceerd!
                            http://www.wannabes.be is de locatie :-)
                            Wannabes: http://www.wannabes.be

                            Comment

                            Working...
                            X