Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's Jill Greenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's Jill Greenberg

    Ik weet niet of het hier al gepasseerd is, heb er al op gezocht, maar niets gevonden. Er is nogal een hetse ontstaan over een reeks foto's van Jill Greenberg (je vindt ze hier).

    Om de foto's te nemen heeft ze kinderen lolly's gegeven en daarna weer afgenomen. De reacties van de kinderen heeft ze dan gefotografeerd. In de states wordt ze door sommigen al beschuldigd van kindermishandeling en zelfs van sadisme. Enkele leuke en geanimeerde reacties:
    http://thomashawk.com/2006/04/jill-g...woman-who.html
    http://modernartobsession.blogs.com/...rapher_ji.html

    Wat vinden onze BD'ers hiervan? Ikzelf vind de foto's schitterend. De emoties van de kinderen zijn enorm mooi vastgelegd. Iemand trouwens een idee hoe de bewerking gedaan is? Zelf heb ik geen zo'n problemen met haar werkwijze, ook al ben ik zelf een trotse vader. Tot nu toe nam ik enkel lachende gezichtjes van mijn dochter, maar misschien moet ik ook eens een fotootje nemen als ze in een mindere bui is.
    Jeroen || OM-D EM-5

  • #2
    Re: Foto's Jill Greenberg

    zoals altijd ginder: veel tralala om weinig
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: Foto's Jill Greenberg

      irak binnen vallen voor "freedom", dat moet kunnen volgens de algemene opinie daar.

      maar lekstokken afnemen van kindjes.. oh maar!
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Foto's Jill Greenberg

        'k Ben zelf nogal gevoelig aan zo'n zaken, maar 'k moet toch zeggen, die fotos zijn schitterend. Misschien wat teveel effekt/contrast/hard licht, maar de intensiteit en gevoelens heeft ze fantastisch in beeld kunnen brengen.

        Hebben jullie ook even doorgeklikt naar haar fotos van apen? Even goed.
        Die komt er wel.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: Foto's Jill Greenberg

          Vond het ook knappe foto's, de commentaar van de gallerijhouder is wel grappig:

          "I sincerely thank you for the attention you have brought to the exhibition and my gallery. I have made several sales to people who you have introduced to the work and who understand and appreciate it.

          Again, Thanks for your help."

          Paul Kopeikin
          Gallery: http://www.fotogallerij.be

          Comment


          • #6
            Re: Foto's Jill Greenberg

            De foto's zijn heel mooi, maar het is wel (een beetje) sadistisch hé.. Anyway: origineel is het wel en toch ook wel wat grappig, hoe komen ze er toch op ??
            Groeten,
            Jebo
            Canon EOS 350D - Canon EOS 300 - Canon EFS 18-55mm - Canon 28-80mm - Canon EF 75-300mm - Sigma 28-200mm Aspherical IF

            Comment


            • #7
              Re: Foto's Jill Greenberg

              Ik vind de foto's helemaal niet mooi.
              Ze zijn gewoonweg lelijk + komen plastiekerig over.

              Het is beneden alle peil om zulks te doen; Machiavellisme ten top
              Zo'n situatie mag je niet artificieel creëren !!!

              Dat je een huilend kind fotografeert, dar kan perfect volgens mij. Maar hier zie je totaal geen situatie, enkel het aangezicht van het kind.

              Bwa !

              Dit is MIJN mening - feel free om er anders over te denken, maar volgens mij kan dit dus niet.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Foto's Jill Greenberg

                Laat die verdomd hypocriete Noord-Amerikanen eens een kijkje nemen in een of ander Afrikaans dorp of nu ook al in Libanon.
                Daar zie je pas echt kinderen huilen.

                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's Jill Greenberg

                  Het echte probleem is dat die kinderen rotverwend zijn! Verschrikkelijk hard begin huilen omdat een lolly wordt afgepakt door een volwassene??? Wees eens eerlijk...
                  PS: Ben nogal goed bevriend met enkele kleuterleidsters; zelfde bemerking bij hen.
                  PPS: Deze foto's kunnen mij eigenlijk niet echt bekoren.
                  PPPS: Ik vind niet dat Irak, war on terror, en de rest hier moet worden bijgesleurd gewoon omdat de foto's door een Amerikaanse zijn genomen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's Jill Greenberg

                    Soit, life is hard en kinderen moeten dat ook leren. Als dat nog niet mag, waar gaat deze wereld naar toe.


                    Maar de foto's zelf, ze kunnen me ook niet bekoren. Komen veel te onnatuurlijk over.
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's Jill Greenberg

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                      Ik vind de foto's helemaal niet mooi.
                      Ze zijn gewoonweg lelijk + komen plastiekerig over.

                      Het is beneden alle peil om zulks te doen; Machiavellisme ten top
                      Zo'n situatie mag je niet artificieel creëren !!!

                      Dat je een huilend kind fotografeert, dar kan perfect volgens mij. Maar hier zie je totaal geen situatie, enkel het aangezicht van het kind.

                      Bwa !

                      Dit is MIJN mening - feel free om er anders over te denken, maar volgens mij kan dit dus niet.
                      mijn idee...
                      Plastiekerig was ook mijn eerste reactie om maar niet van de situatie te spreken waarin de foto's genomen zijn. Dit heeft niets te maken met verwend zijn en als dit al zo is, is dat niet de schuld van die kids...
                      Zal ik mijn kids maar af een toe eens een pak slaag geven om 'natuurlijke expressie' vast te leggen.
                      En misschien moet ik ze dan een lolly geven en een afdruk op groot formaat als troost...

                      voor mij een dikke

                      mvg,
                      Caro
                      www.myspace.com/photocaroline

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's Jill Greenberg

                        Heel grappig hoe sommige mensen dit echt in het absurde trekken. Slagen (en verwondingen) hebben hier helemaal niets mee te maken

                        Waarom zitten we hier trouwens over te klagen? In Libanon worden konvooien met vluchtelingen bestookt, maar daar kraait precies geen kat naar. Laten we anders nog wat blogposts schrijven met ons beklag over deze foto's en hoe verschrikkelijk die fotografe wel niet is. Dé crimineel van de wereld!
                        Wannabes: http://www.wannabes.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's Jill Greenberg

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bagie
                          Heel grappig hoe sommige mensen dit echt in het absurde trekken. Slagen (en verwondingen) hebben hier helemaal niets mee te maken

                          Waarom zitten we hier trouwens over te klagen? In Libanon worden konvooien met vluchtelingen bestookt, maar daar kraait precies geen kat naar. Laten we anders nog wat blogposts schrijven met ons beklag over deze foto's en hoe verschrikkelijk die fotografe wel niet is. Dé crimineel van de wereld!
                          tuurlijk gaat het niet om 'slagen en verwondingen', maar om een artificiële situatie die imho op een kleinzielige, goedkope manier in scène gebracht is om 'natuurlijke expressie' weer te geven
                          Geen waardering voor dit werk dus van mijn kant uit.

                          En wat jammerlijk genoeg in de rest van de wereld gebeurt, heeft hier niets mee te maken.
                          Dat kinderen (idd) verwend zijn, heeft hier niets mee te maken.
                          enz...

                          mvg,
                          Caro
                          www.myspace.com/photocaroline

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's Jill Greenberg

                            De foto's vind ik prachtig.
                            Ben wel benieuwd naar de bewerking.
                            De apen zijn trouwens ook ongelooflijk mooi.

                            Of het onderwerp in volle expressie mag gefotografeerd worden is voor moralisten en psychologen.
                            The Sky is the limit. Digital Gigi

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's Jill Greenberg

                              Er zitten wel een aantal foto's tussen die me wat doen, maar de manier waarop de verkregen zijn verpest het voor mij een beetje Ik heb er niks tegen dat kinderen gefotografeerd worden als ze huilen, maar ze expres aan het huilen maken om er vervolgens op je gemak foto's van de schieten gaat me toch echt te ver. Als er dan toch mensen ziek genoemt moeten worden heb ik persoonlijk geloof ik nog nét iets meer moeite met de ouders die hun kind hiervoor lenen dan met de fotografe zelf.

                              Comment

                              Working...
                              X