Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar hebben jullie je webalbums?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar hebben jullie je webalbums?

    Goededag,

    Ik ben op zoek naar goede en handige webalbums. Welke albums gebruiken jullie zoal? En wat vinden jullie de pro's en contra's?

    Is Telenet Foto het overwegen waard?

  • #2
    Re: Waar hebben jullie je webalbums?

    Ik gebruik Fotopic, voordeel is dat je gratis tot 250MB krijgt (als je geresizede foto's plaatst krijg je daar een hele boel op), en je kan plaats bijkopen. Met een betalend abonnement krijg je wel heel wat meer mogelijkheden.

    Er is hier wel ergens een topic met een hele lijst van verschillende webalbums, met alle voor en nadelen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Waar hebben jullie je webalbums?

      Pixagogo. Is wel betalend, maar ik vind het de moeite waard.

      Comment


      • #4
        Re: Waar hebben jullie je webalbums?

        Server (goedkope oude laptop) thuis die permanent aan staat.

        Via een domain name bij bv no-ip.com (gratis) is je site bereikbaar ook al krijg je van je provider een ander ip-adress.

        Een laptop is gemakkelijk omdat die een ingebouwde batterij heeft en daar even verder op kan als de stroom uitvalt. De rest (modem & router) starten automatisch terug op als de stroom er terug is.


        Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Waar hebben jullie je webalbums?

          Je kan ook eens kijken naar www.flickr.com het is een beetje vreemde naam maar werkt prima en is gratis.

          groeten
          Zino K

          Comment


          • #6
            Re: Waar hebben jullie je webalbums?

            Niet dat ik reclame wil maken, maar mijn webspees huur ik bij www.rozzohost.net.
            Verschillende mogelijkheden en een domein naam zit ook in de prijs inbegrepen, enige wat je dan nog moet doen is zelf je webalbum creeren met bv. http://jalbum.net.
            Die kan je dan uploaden naar je webspees via een ftp client bv. http://filezilla.sourceforge.net.

            Er zijn natuurlijk ook andere alternatieven beschikbaar, maar van rozzohost heb ik echt geen klagen en de service is ook tiptop ...
            Voor mensen die dit zien zitten maar vragen hebben over zelf uploaden van foto's/webalbum, moogde me altijd es ambeteren of mailke zenden ze.
            Clueless ...

            Comment


            • #7
              Re: Waar hebben jullie je webalbums?

              Welleu, ik heb ook mijn eigen domeintje draaien (bij ovh.com). Dat is lekker goedkoop en de eerste domeinnaam is er gratis bij, dus betaal je ca. 40 EUR per jaar voor 900 Mb, waar je toch al redelijk wat foto's op kwijt kan...

              ik zit ook al een hele tijd te sukkelen met mijn foto's om ze over te zetten naar de site (bv. Jalbum e.d.) alleen vind ik niets écht goed en eenvoudig én geautomatiseerd genoeg. Vandaar dat ik zelf dan maar begonnen ben aan een paar Flash componenten die dan als gallery dienst doen en een reeks server PHP scripten die volautomatisch de gallerij, thumbnails, watermarks, copyright info e.d. aanbrengen. Ik ben ook nog bezig een bestelmodule te schrijven alsook beveiliging via een wachtwoord voor privé-gallerijen. Ik hou jullie wel op de hoogte van zodra ik iets online als voorbeeld heb. Momenteel werkt het deels op mijn laptopje, maar ik transfereer hem pas als ik klaar ben (vermoedelijk binnen een maandje). Het knappe aan deze opzet is dan je gewoon je foto's per FTP (voorlopig nog) upload in een folder, en volautomatisch verschijnt je gallerij online, met de gewenste instellingen...

              T.
              Nikon stuff rocks :-)

              Comment


              • #8
                Re: Waar hebben jullie je webalbums?

                Oorspronkelijk geplaatst door tbotten
                Welleu, ik heb ook mijn eigen domeintje draaien (bij ovh.com). Dat is lekker goedkoop en de eerste domeinnaam is er gratis bij, dus betaal je ca. 40 EUR per jaar voor 900 Mb, waar je toch al redelijk wat foto's op kwijt kan...
                Bij rozzohost betaal ik 84 euro/jaar voor 2 gig en daar zit al een .com bij in de prijs, denk dat dit dus iets goedkoper is niet?
                Clueless ...

                Comment


                • #9
                  Re: Waar hebben jullie je webalbums?

                  Ale jongens .. jullie betalen daar allemaal voor ? Ik zet de mijne allemaal op ringo.com. Onbeperkte hoeveelheid van foto's max upload per foto is 4mb.
                  Maar zoals op alle gratis sites verlies je je fotorechten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar hebben jullie je webalbums?

                    Normaal verlies je niet de foto rechten. Bij Flickr is dit niet zo (denk ik) en bij Google zeker niet. Ik heb stukje tekst gekopieerd van hun policy

                    "Who owns the photos displayed on Picasa Web Albums?
                    The photos belong to the person who created them or holds the copyright – Google does not claim ownership of any photos or other information that you submit. When you submit content to Picasa Web Albums, we display that content on the site. You may edit or remove the content you submit at any time. It's also important to note that photos that are shared on Web Albums can be downloaded from the site by other users.
                    "

                    groeten
                    Zino K

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar hebben jullie je webalbums?

                      Ik heb bij Flickr een account(je kan bij elke foto een copyright policy vasthangen; je verliest je copyright dus absoluut niet!)
                      en heb ook eigen webspace bij 1-eurohost.com met een eigen album.
                      Stijn Swinnen
                      Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
                      I am not a gear whore showing off my glass collection

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar hebben jullie je webalbums?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kurdy E10
                        ... jullie betalen daar allemaal voor ? Ik zet de mijne allemaal op ringo.com. Onbeperkte hoeveelheid van foto's max upload per foto is 4mb.
                        Maar zoals op alle gratis sites verlies je je fotorechten.
                        Da's dan uiteindelijk toch nog een dure hostingsite... Maar zo is er voor iedereen een oplossing, zelfs voor mensen die er niet mee zitten om hun copyright-rechten te verliezen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar hebben jullie je webalbums?

                          Havezet het is niet zo dat je op alle gratis sites je rechten verliest, zie vorige posts.

                          Zino K

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar hebben jullie je webalbums?

                            Ik ben al 5 jaar lid van fototime.com en dit tot mijn grote tevredenheid.

                            Kostprijs $23.95 per jaar voor 1 giga en een maandelijkse trafiek van 5 giga.
                            Zeer goede software van Fototime.com

                            http://www.fototime.com/

                            MVG, Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar hebben jullie je webalbums?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kurdy E10
                              Ale jongens .. jullie betalen daar allemaal voor ? Ik zet de mijne allemaal op ringo.com. Onbeperkte hoeveelheid van foto's max upload per foto is 4mb.
                              Maar zoals op alle gratis sites verlies je je fotorechten.
                              Euh? Waarom zou je op gratis sites je fotorechten verliezen? Waar lees je dat Ringo.com eigenaar van de foto's wordt?
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X