Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leren werken met Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leren werken met Photoshop

    Na jaren min of meer gekant te zijn tegen photoshop wegens het echte fotografische talent te ondermijnen, is de dag gekomen dat ik toch eens kennis wil maken met dit programma. Ligt dat nu aan mijn beperkte fotografisch talent of aan mijn onervarenheid, dat laat ik aan het midden. Ik wil gewoon met photoshop leren werken.

    Mijn bedoeling is niet van die artistieke hoogstandjes ineen te knutselen waartoe sommige hier in staat zijn (waarvoor alle respect), maar onder meer:

    - levels, WB aanpassen
    - USM toevoegen (al weer ik niet wat dit precies inhoudt)
    - knippen, plakken, uitsnijden
    - horizon rechten
    - bestand opslaan (want zelfs dit is ingewikkeld in PS)

    Je ziet het dus, de vrij basic dingen...

    Ik heb sinds een paar weken photoshop, maar heb er nog niet veel mee kunnen werken wegens tijdsgebrek. De keren dat ik er mee werkte was het zelfs ingewikkeld voor mij het bestand op te slaan na bewerkingen.

    Mijn vraag nu, kunnen jullie mij een goed boek aanraden dat ik tijdens mijn komende vakantie buiten in het zonnetje kan doornemen. Evt een tutorial op het net die ik kan afdrukken?

    Het zou een grote hulp zijn! Thx...
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

  • #2
    Re: Leren werken met Photoshop

    Voor die basic zaken ga je in de adobe boeken zelf wel info vinden.
    Met de handleiding kun je al weg.
    De classroom in a book series van adobe is uitgewerkt nr de praktijk.

    Zeg niet dat dit de beste zijn, maar gewoon met je handboek kun je al weg.

    Comment


    • #3
      Re: Leren werken met Photoshop

      Er zijn speciale fora voor bewerkingen met photoshop. Ik weet niet meer juist hoe ze noemen, maar ik denk dat het makkelijkst is om je te registreren op zo'n forum en daar wat rondkijken... op die fora zitten beginners en professionele photoshop gebruikers...denk dat je daar snel meer uit leert dan uit een boek... google zal wel wat resultaten opleveren denk ik...
      http://www.openminded92.be
      Kodak Easyshare DX7590

      Comment


      • #4
        Re: Leren werken met Photoshop

        Adobe Classroom in a book is een goed werk.Er zit een CD bij waarmee je de lessen kan maken.Stap voor stap en enkel de basisbewerkingen.Hoogstandjes moet je hier niet zoeken.Degelijk en aan te raden.

        Comment


        • #5
          Re: Leren werken met Photoshop

          Dit vind ik persoonlijk héél goed (wel iets meer dan basic)
          http://epaperpress.com/psphoto/index.html
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #6
            Re: Leren werken met Photoshop

            Heb deze link ooit gekregen van Ace hier op het forum, je bent er zeker en vast wel iets mee:

            http://www.micdigital.be/

            Zeker les 3!
            Olympus E-500 & E-510 (kit 14-45)(kit 40-150)(50/f1.8) ...

            Comment


            • #7
              Re: Leren werken met Photoshop

              Wat een reacties!

              Zal eens beginnen met wat documenten af te drukken vanavond en dan kunnen we morgen een beetje lezen. Vooral die laatste tip lijkt mij iets voor mij!

              Bedankt alvast!
              ...Canon EOS D...
              .:Mijn website in opbouw:.

              Comment


              • #8
                Re: Leren werken met Photoshop

                Ik heb dit boek:
                Het Photoshop CS2 boek voor digitale fotografen (Kelby)

                http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=G3110

                zeer tevreden over. Hij vertelt alles wat je nog niet wist, de meeste boeken vertellen enkel wat je wel wist (die ervaring heb ik toch elke keer weer).

                Comment


                • #9
                  Re: Leren werken met Photoshop

                  Ik zou eigenlijk niet gaan voor een boek...heb namelijk zeer goede ervaringen met de DVD's (dus videotraining) van totaltraining (www.totaltraining.com).
                  Een soortgelijke firma die videotraining (ik denk zelfs online) aanbiedt is VTC. Je moet maar eens kijken op http://www.vtc.com/cd/pscs2.htm . Daar kan je al een paar lessen volgen...zo krijg je al een idee van wat je kan verwachten.

                  Grt,
                  JanMetDePet
                  Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leren werken met Photoshop

                    Oorspronkelijk geplaatst door littlewan
                    Ik heb dit boek:
                    Het Photoshop CS2 boek voor digitale fotografen (Kelby)

                    http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=G3110

                    zeer tevreden over. Hij vertelt alles wat je nog niet wist, de meeste boeken vertellen enkel wat je wel wist (die ervaring heb ik toch elke keer weer).
                    Kelby is typisch voor geavanceerden. Je zegt het zelf een beetje (alles wat je nog niet wist). Kelby gaat ook nogal flashy, over the top.
                    Voor een gematigder en meer fotografische visie zou ik eerder Martin Evening aanraden.
                    Maar vraagsteller vroeg basistechnieken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leren werken met Photoshop

                      Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leren werken met Photoshop

                        Ik zou het ook doen met de langere filmtuts die je hier en daar kan vinden. Allemaal samen zijn zij enigszins vergelijkbaar met een Total Training, want over alle belangrijkste dingen is wel iets te vinden en het is €250 goedkoper




                        Ook deze kerel staat bekend als iemand die moeilijke dingen begrijpbaar kan maken en ik krijg altijd de indruk dat het een top 5 boek is (zelf niet gelezen).
                        Adobe® Photoshop® CS2 STUDIO TECHNIQUES, Ben Willmore


                        Andere meer specifieke "Top 5" boeken zijn die van Katrin Eismann, vooral de 2 bovenste: https://www.amazon.com/exec/obidos/e...Mozilla-search

                        Zelf zie ik Kelby niet direct als geavanceerd, en ik denk niet dat hij in het vermelde boek veel weglaat dat je al moest weten(?), maar integendeel vertelt wat je vooral moet weten. Eerder een hands-on boek voor digitale fotografen met wat minder tijd om elk detail van PS te bestuderen, denk ik.

                        Als je natuurlijk nog moet leren Saven en zo, ja, dan kan het mss tekort schieten...
                        Last edited by maGuy; 27 juli 2006, 10:39.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leren werken met Photoshop

                          Ik vind al de resources die je opgeeft, heel goed.

                          En ik vind het grotendeel ook geavanceerd. Maar da's aan de vraagsteller om te oordelen.

                          Ik heb hier toevallig het boek van Ben Willmore voor me liggen (CS versie dan). Deze kan inderdaad de zaken goed begrijpbaar overbrengen en brengt ook heel nuttige zaken aan die je niet in de andere boeken vind. Een aanrader in elk geval.
                          Ook voor een starter.

                          Kelby vind ik ook meer een tutorial man. Ben Willmore brengt meer inzicht.
                          Achteraan het boek van Ben staat de volgende quote van Kelby :
                          "When we get stuck, we call Ben". (Scott Kelby)
                          Last edited by PSG; 27 juli 2006, 10:46.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leren werken met Photoshop

                            Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                            Deze kan inderdaad de zaken goed begrijpbaar overbrengen
                            Bedankt voor de bevestiging, want eer *ik* een boek opendoe... Alhoewel, met dit veel te warme weer om hier onder het plat dak te compjoeteren is het mij eindelijk aan het lukken de laatste weken En *als* ik begin, dan vliegt er ineens een stapel door

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leren werken met Photoshop

                              misschien een goed idee om je op de site van Sony in te schrijven.

                              Die geven regelmatig van die online cursussen.

                              ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar krijg wel de emails.
                              De registratie is gratis

                              voorbeeldje :

                              We wanted to inform you that lesson 3, "Photo Retouching and Color Adjustments" posted today for "Beginning Adobe Photoshop CS2" at Sony 101.

                              To access the lesson, go to http://www.sony101.com/rd/flbfbxv37mb/lessons/4429 and login using your email address and password if prompted to do so.
                              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                              like.no.other

                              Comment

                              Working...
                              X