Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmvraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filmvraagje

    Ik fotografeer al vele jaren de generale repetitie van een toneelgroep.

    Om allerlei reden gebruik ik een zwart-wit film (Tmax 3600 iso) ook al omdat er dikwijls heel weinig licht is en men het liefst heeft dat er niet geflitst wordt.

    Héééééééééél lang geleden ontwikkelde ik dat dan zelf en maakte er ook afdrukken van, maar al vele jaren geef ik gewoon rolleke af en laten de mensen van de toneelvereniging dit bij een fotograaf ontwikkelen. Tot hier geen probleem dacht ik, tot ik telefoon kreeg met de melding dat de fotograaf, waar men dit filmke binnengeeft, had gezegd dat beter en mooier zou om een kleurenfilm te gebruiken en daar dan zwart-wit afdrukken te laten maken. Nu vraagt men mij of dit klopt.

    Naar mijn bescheiden mening over verschillen in film is dit dikke zever, niet gezegd zijnde dat niet kan bewijzen enkele mensen van de fotoclub
    Ik denk eerder aan gemakzucht van de fotograaf en liever een kleurenfilm in zijn apparaat steekt met de “grootte” hoop dan 1 zwart-wit filmke manueel te moeten ontwikkelen, denkende aan de digitale evolutie.

    Graag had ik jullie mening hierover gekend.
    Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
    Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

  • #2
    Re: Flimvraagje

    Misschien meer een vraag voor BeldgiumNOTdigital.com?

    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: Flimvraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
      Misschien meer een vraag voor BeldgiumNOTdigital.com?

      Groeten, Miriam
      Nooit analoog gewerkt dan??
      Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
      Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

      Comment


      • #4
        Re: Filmvraagje