Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's bekijken in windows 98

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's bekijken in windows 98

    Ik gebruik XP Prof en mijn vriend windows 98.

    ls ik hem nu een CD-rom geef met door mij gemaakte foto's lukt het hem niet deze foto' in zijn geheel op zijn scherm te krijgen. Hij ziet dus telkens maar een deel en moet scrollen om een ander deel van de foto te zien.

    Heeft iemand een (de) oplossing voor zijn probleem of is er (voor hem) geen oplossing?

  • #2
    Re: Foto's bekijken in windows 98

    Mogelijk is de beeldschermresolutie die het scherm van je vriend aankan lager dan die van je portable => rechtermuisklik op het bureaublad en bij eigenschappen , instellingen , resolutie => daar deze zelfde instellingen selecteren als op je portable. Natuurlijk niet gezegd dat de PC van je vriend dit afkan indien de PC al wat ouder is ( Windows 98 ) ?
    Last edited by Dash; 23 juli 2006, 22:24.
    Nikon D70 en Nikon Coolpix 8700 / 18-70DX / 70-300 / Nikkor Macro 105 / SB600

    Comment


    • #3
      Re: Foto's bekijken in windows 98

      Hoi,

      Irfanview installeren (is gratis) http://www.irfanview.com/
      Foto aldaar inladen en op ENTER drukken voor een schermvullende foto, SPATIE om naar de volgende in rij te springen.

      Mvg,

      Pierre

      Comment


      • #4
        Re: Foto's bekijken in windows 98

        Oorspronkelijk geplaatst door Toedeloe
        Ik gebruik XP Prof en mijn vriend windows 98.

        ls ik hem nu een CD-rom geef met door mij gemaakte foto's lukt het hem niet deze foto' in zijn geheel op zijn scherm te krijgen. Hij ziet dus telkens maar een deel en moet scrollen om een ander deel van de foto te zien.

        Heeft iemand een (de) oplossing voor zijn probleem of is er (voor hem) geen oplossing?
        Win 98 bevat idd. niet de viewer-functionaliteit die wél in XP zit ingebakken om comfortabel foto's te bekijken.

        Volg dus maar de raad van Pierre, want that's the way to go in Win 98...

        Comment


        • #5
          Re: Foto's bekijken in windows 98

          Inderdaad

          Irfanview is zeker aan te raden
          - Gratis
          - Nederlands.Taal module laden en op de juiste plaats zetten)
          - Exif info uitlezen
          - Foto's van formaat veranderen
          - In een ander formaat zetten
          - Kan ook beperkt raw bestanden lezen( alhoewel geen kwaliteit en zeeer traag)
          - En nog enkele bewerkingen die in zo een soort prg vindt zoals verscherpen, kleuren bewerken enz
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

          Comment


          • #6
            Re: Foto's bekijken in windows 98

            Danke aan allen voor de inlichtingen. Ik speel de antwoorden door en hou jullie op de hoogte van het resultaat.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's bekijken in windows 98

              Het probleem is opgelost: Irfanview was de juiste tip. Dank aan allen die reageerden.

              Comment

              Working...
              X