Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met een monopod op het vliegtuig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Met een monopod op het vliegtuig?

    Ik ben vandaag ee monopod gaan kopen, nu het eerste waar ik aan dacht dat ik hem zag was een matrak

    Nu had ik hem juist gekocht om mee op reis te nemen, dus ook op het vliegtuig.
    Deze is maar 35 CM lang dus ik dacht deze in de handbagage mee te nemen...

    Maar nu begin ik mij toch wel af te vragen of dat gaat lukken.
    Vorige jaren bijna altijd zeer strenge controle gehad op de handbagage en ook op alle andere bagage.

    Als ik dan dit lees
    http://www.brusselsairport.be/tips/eu_prohibited_items_nl.pdf


    Ik kan het natuurlijk ook in de valies steken, maar die doen ze ook bijna altijd open... Terwijl er bij mij nooit iets abnormaal in zat.
    Maar in de valies steek ik deze natuurlijk niet graag, de kans is groot dat hij dan verdwenen is als ik mijn valies terug krijg.

    Heeeft iemand hier ervaring mee? of wat zouden jullie doen?
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

  • #2
    Re: Met een monopod op het vliegtuig?

    een tijdje geleden geprobeerd met monopod te vliegen naar ierland.
    no way! monopod afgepakt, in een overmaatse kartonnen doos gestoken
    en zo de vlieger op, in de laadruimte.
    m.a.w. als handbagage krijg je ze niet mee.
    natuurlijk wel in de valies, die in de laadruimte gaat.
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Met een monopod op het vliegtuig?

      bij mijn weten doen ze valiezen niet open op de luchhaven...enkel de handbagage of ben ik verkeerd.....??

      Comment


      • #4
        Re: Met een monopod op het vliegtuig?

        Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
        bij mijn weten doen ze valiezen niet open op de luchhaven...enkel de handbagage of ben ik verkeerd.....??
        Jawel, de laatste 3 keer altijd mijn valies opengedaan.
        Op schiphol doen ze dat ook wel ééns als je binnenkomt op de luchthaven, maar dan sta je er nog bij.

        Maar in de US maken ze alles open!
        Canon EOS 5D met 3KG glas
        https://reisforum.net

        Comment


        • #5
          Re: Met een monopod op het vliegtuig?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
          bij mijn weten doen ze valiezen niet open op de luchhaven...enkel de handbagage of ben ik verkeerd.....??
          Weleens van röntgenstraling gehoord? Ik stop een eenbeenstatief altijd in mijn koffer die in het ruim gaat. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. En voor diefstal ben ik ook niet bang want er zijn wel waardevollere spullen te jatten dan statief dat twee benen is kwijtgeraakt.

          groeten, miriam

          Comment


          • #6
            Re: Met een monopod op het vliegtuig?

            Oorspronkelijk geplaatst door mm
            een tijdje geleden geprobeerd met monopod te vliegen naar ierland.
            no way! monopod afgepakt, in een overmaatse kartonnen doos gestoken
            en zo de vlieger op, in de laadruimte.
            m.a.w. als handbagage krijg je ze niet mee.
            natuurlijk wel in de valies, die in de laadruimte gaat.
            mm
            Afgepakt Direct al als verdachte terrorist bestempeld
            Zal plezant geweest zijn.
            Ik zal hem dan maar in de valies steken.
            Canon EOS 5D met 3KG glas
            https://reisforum.net

            Comment


            • #7
              Re: Met een monopod op het vliegtuig?

              fred, kun je inbeelden wat één van m'n m'n reiscompanen
              werd aangedaan met een tas vol tin-whistles in alle maten en gewichten

              "tubes and sticks in all sizes, what are you planning, sir?"

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Met een monopod op het vliegtuig?

                Met mijn Tripod in de handbagage geen last ondervonden. Vroegen wel wat het was (vast ne leek in fotografie )
                Ja, twas wel binnen de EU
                EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                debruri.be

                Comment


                • #9
                  Re: Met een monopod op het vliegtuig?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mm
                  fred, kun je inbeelden wat één van m'n m'n reiscompanen
                  werd aangedaan met een tas vol tin-whistles in alle maten en gewichten

                  "tubes and sticks in all sizes, what are you planning, sir?"

                  mm
                  haha zal niet simpel uit te leggen geweest zijn.
                  Mocht hij nog mee met zijn tin-whistles?

                  Langs de andere kant begrijp ik het volledig dat ze dit zo goed controleren, ik sta liever een half uur langer op de grond voor controle dan onveilig in de lucht.
                  Canon EOS 5D met 3KG glas
                  https://reisforum.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Met een monopod op het vliegtuig?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
                    bij mijn weten doen ze valiezen niet open op de luchhaven...enkel de handbagage of ben ik verkeerd.....??
                    De laatste keer bij mijn aankomst in de US waren twee koffers zelfs alleen met tiewraps dichtgemaakt. Sloten geforceerd en de inhoud een grote puinhoop. Een stel sokken weg de rest was er nog. Mooie kant-en-klare voorgedrukte kaartjes erin van "customs" dat ze de boel open hadden gemaakt en dat dat geen recht gaf tot schadevergoeding, want het waren geen TSA sloten. Tsja...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Met een monopod op het vliegtuig?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                      De laatste keer bij mijn aankomst in de US waren twee koffers zelfs alleen met tiewraps dichtgemaakt. Sloten geforceerd en de inhoud een grote puinhoop. Een stel sokken weg de rest was er nog. Mooie kant-en-klare voorgedrukte kaartjes erin van "customs" dat ze de boel open hadden gemaakt en dat dat geen recht gaf tot schadevergoeding, want het waren geen TSA sloten. Tsja...
                      Inderdaad, zo doen ze dat daar
                      Ik laat de mijne altijd gewoon los als ik naar ginder ga.
                      Nu voor Canada zal ik dat ook maar zo doen.
                      Canon EOS 5D met 3KG glas
                      https://reisforum.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Met een monopod op het vliegtuig?

                        In 1992 (vorige eeuw dus ) moest ik voor het werk naar Bahrein. Omdat ik daar moest werken aan persluchtdrogers had ik dus gereedschap in mijn koffer zitten.

                        Toen het vliegtuig daar landde, was er geen koffer te vinden. Die was achtergebleven op Heathrow, voor extra controle. Ze hadden die dus doorgelicht, en gezien dat er apparatuur in stak, waarin er batterijen zaten. Ze dachten waarschijnlijk dat ik een bom in mijn koffer had zitten .

                        Gelukkig hebben ze geen explosieven gevonden, en werd de koffer een dag later op het vliegveld afgeleverd. Ondertussen had ik daar al mijn plan getrokken door gereedschap te lenen...

                        In de koffer stak ook een brief met de uitleg dat er in de bagage nooit toestellen mogen zitten waarin batterijen gemonteerd zijn. Het was een koffer met cijferslot, en dat stond netjes op het cijfer dat ik zelf gekozen had. Ik denk dat ze niet veel tijd nodig hebben om aan die combinatie te geraken.

                        Tegenwoordig zal de controle alleen maar strenger geworden zijn, let dus een beetje op wat je allemaal meeneemt. Een monopod of statief zal wel geen problemen opleveren bij de controle van de bagage, maar in de handbagage zal dat wel iets anders zijn.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Met een monopod op het vliegtuig?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                          De laatste keer bij mijn aankomst in de US waren twee koffers zelfs alleen met tiewraps dichtgemaakt. Sloten geforceerd en de inhoud een grote puinhoop. Een stel sokken weg de rest was er nog. Mooie kant-en-klare voorgedrukte kaartjes erin van "customs" dat ze de boel open hadden gemaakt en dat dat geen recht gaf tot schadevergoeding, want het waren geen TSA sloten. Tsja...
                          IK heb ook al 2 keer een papier van de douane in mijn koffer gevonden na aankomst in de USA. Er zat wel een hoop meetapparatuur en gereedschap in. Heb Samsonites met nummersloten. Koffers waren open geweest maar niets beschadigd. Wat zijn TSA sloten?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Met een monopod op het vliegtuig?

                            TSA staat voor Transportation Security Administration

                            Zogenaamde TSA locks zijn sloten die de douane kan openen en terug sluiten. Sloten die niet TSA approved zijn knippen ze door.

                            wikipedia zegt: The United States Transportation Security Administration (TSA), the entity responsible for screening checked luggage in the United States, now suggests that travelers help prevent the need to break luggage locks by using a TSA lock. These "special" locks can be opened by TSA using tools provided to airport security personnel.

                            If you secure your luggage with a TSA lock, then your bag can be accessed by airport security and then re-locked once the mandatory security inspection is complete. Two companies manufacture TSA-compliant locks: Safe Skies Locks and Travel Sentry
                            Nikon D80 Nikkor 18-135mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Met een monopod op het vliegtuig?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nomex
                              TSA staat voor Transportation Security Administration

                              Zogenaamde TSA locks zijn sloten die de douane kan openen en terug sluiten. Sloten die niet TSA approved zijn knippen ze door.
                              Precies. Samsonite heeft overigens ook koffers met ingebouwde TSA sloten, zo heb ik me laten vertellen. Ik kan ze alleen nergens vinden...

                              Anyway, terug on topic. Als er geen scherpe punten aan zitten zal je er waarschijnlijk wel mee door security komen (beetje afhankelijk van het humeur van het personeel, jouw gedrag en uiterlijk, de vliegmaatschappij, je bestemming en de stand van de planeten ). De hamvraag is: heb je die monopod nodig aan boord? Waarom zou je hem dan mee sjouwen in je handbagage? Zo kostbaar is zo'n ding niet, hij is eenvoudig te vervangen en je kunt eventueel ook nog wel zonder.

                              Ow ja, de kans dat er iets uit je koffers gestolen wordt is minimaal. De kans dat de hele koffer van de band gehaald wordt door een al dan niet kwaadwillend persoon is vele malen groter. De kans dat er iets uit je handbagage gestolen wordt tijdens het wachten op je koffers is echter nog groter...

                              Comment

                              Working...
                              X