Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dour festival

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dour festival

    Paar fototjes getrokken op dour van het weekend.
    Wegens een slechte lens hebbek een iso van 1600 moeten gebruiken.
    Ben nog echt aan het zoeken wat voor lens ik zou kopen, het allemaal zo duur en das voor een student zeker niet gemakkelijk.

    mono:

    ISO: 1600
    Sluitertijd: 1/80
    Diafragma: f5,6
    op 46mm

    ISO: 1600
    Sluitertijd: 1/60
    Diafragma: f5,6
    op 55mm

    Arab strap:

    ISO: 1600
    Sluitertijd: 1/40
    Diafragma: f5,6
    op 55mm

    Wat raden jullie aan om te kopen voor lens? ik zou een lichtsterke lens moeten hebben (max. f2.8) Heb niet het geld voor allemaal verschillende lenzen te kopen dus.. een goede zoom lens tot 85mm?
    Dan kan ik eindelijk die iso naar beneden krijgen.

  • #2
    Re: Dour festival

    1 en 2 doen me denken aan stilstaande TV -beelden..., niet echt mijn ding.

    De 3e heeft wel iets; je lettertype past hier wel.

    Grts JVG
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

    Comment


    • #3
      Re: Dour festival

      Goedkoop en goed , een Tamron 28-75 2.8
      Laatste foto is inderdaad wel wat , de eerste 2 zeggen me maar weinig.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Dour festival

        ik heb mono aan het werk gezien op Rock Herk .... heel moeilijk te fotograferen omdat ze tegen de grond zitten en heel donkere belichting hadden bij hun muziek.
        Toch zien deze foto's er wel goed uit gezien de omstandigheden
        nummer 3 is heel knap met die belichting

        Comment


        • #5
          Re: Dour festival

          Ja Mono is niet gemakkelijk, zeker niet bij een heel hoog podium zoals op Herk. 3e is ook mijn favoriet.

          Ik zweer bij mijn 50 mm 1.4, sorry.

          Marke.

          Comment


          • #6
            Re: Dour festival

            #1 is goed, imo.

            Een 50 mm 1.8 hoeft maar 75 EUR ofzo te kosten als je ze tweedehands koopt.
            http://francks.wordpress.com

            Comment


            • #7
              Re: Dour festival

              Even de ruis eruit filteren met neatimage ofzo en dan is het een stuk beter.

              Foto 3 is wel de best qua compo. 2 is ook zeer goed als je de ruis er bij weg denk. Tip voor 2 of ruis weg filteren of z/w maken lijkt denk ik super.

              Ik heb zelf 3 primes nu. Een 50 mm/1.8, een 85mm/2.0 en een 105mm/2.5 allemaal 2de hands. Ik heb voor de 50mm 75 euro betaald voor de 85mm 125 euro en de 105mm 100 euro. Alle drie Nikkors, dus duur hoeft niet. Ze zijn wel uit de jaren 80 dus alles moet manueel. Is even wennen, maar ik vind het super werken.

              Grt,

              Dirk Ane
              Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

              Comment

              Working...
              X