Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turkije

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Turkije

    In augustus ga ik met vrouw en kids (zonder ruifje de hond) naar Turkije . Is dit een veilig land voor fotomateriaal ? Iemand ervaring ?

    Met dank, Mvg

  • #2
    Re: Turkije

    wel,ik zou niet goed weten waarom niet...
    als ge in brussel gaat fotograferen 's avonds heb je ook kans dat je overvallen wordt toch.. (als je dat bedoelt)
    ik zou zeggen: meepakken die handel.
    website: www.stijnboelens.com

    Comment


    • #3
      Re: Turkije

      Ik ben in september vorig jaar ook voor de eerste maal naar Turkije geweest. Voor mijn vertrek was ik er ook zéér sceptisch over en zweerde ik dat ik er nooit op vakantie zou gaan. (ik moest er toen twee weken op opleiding voor het werk)

      Maar ik moet toegeven dat het één van mijn beste vakantie ooit was. We zaten in het zuiden van Turkije Antalya in een hotel. Zeer vriendelijk mensen! Er zaten in onze groep ook een aantal mensen van Istanboel die ons in het weekend mee op uitstap hebben genomen naar een aantal historische plaatjes en stranden. Prachtig! Buiten de hotels en steden is er bijna niks anders dan armoede.

      Ik zou zeker je materiaal meenemen. Het is er zeker niet gevaarlijker als in Brussels. Integendeel zelfs!
      ...Canon EOS D...
      .:Mijn website in opbouw:.

      Comment


      • #4
        Re: Turkije

        Nog 1 iets, met momenten kan het er nogal "stoffig" zijn, dus nodige zorg voor lens/ccd is ook nodig.
        (of misschien was dat eigen aan de streek waar ik zat, Lara Beach, enkele kms van Antalya)
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: Turkije

          Veel misvattingen over Turkije.

          De echte Turken zijn goudeerlijk. Je mag er je portefeuille gerust allleen achterlaten. Hij zal niet weg zijn. Moet je hier eens proberen.

          In de toeristische centra is het natuurlijk iets anders. Maar als daar iets misloopt zal het zelden een Turk zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Turkije

            Oorspronkelijk geplaatst door armani
            Veel misvattingen over Turkije.
            De echte Turken zijn goudeerlijk. Je mag er je portefeuille gerust allleen achterlaten. Hij zal niet weg zijn. Moet je hier eens proberen.
            In de toeristische centra is het natuurlijk iets anders. Maar als daar iets misloopt zal het zelden een Turk zijn.
            Heel juist. 'k Heb me een bult verschoten van het verschil tussen Turken hier en in Turkije. Hemelsbreed verschil..... wat me dan de vraag doet stellen: is onze maatschappij zo verrot dat een cultuur die zo eerlijk is net het omgekeerde doet als ze hier opgegroeid zijn.
            .....maar da's dan weer een andere discussie
            (of een verkeerde indruk vanuit de media, want persoonlijk ken ik hier in Belgie geen Turken, maar degene die ik ginder heb leren kennen, op en top )
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

            Comment


            • #7
              Re: Turkije

              Ik ben net terug van Turkije (Side nabij Anatlya) .
              Wees gerust, geen problemen met fotomateriaal. Turken zijn idd goudeerlijk, vriendelijk. Wel opletten dat je niet zomaar de mensen gaat fotograferen. Eerst even vragen en een 'tip' geven

              Je zal er geen spijt van hebben.

              groeten,

              Joeri
              Nikon D70

              Comment


              • #8
                Re: Turkije

                Ik heb mijn toestel in Turkije 1 keer per ongeluk in een niet afgesloten auto achtergelaten. Toen ik 5 minuten later terugkwam was het weg.

                Nog voor ik moord en brand kon schreeuwen, werd ik op de schouder getikt door de eigenaar van het restaurant naast onze parkeerplaats. De lieve man had mijn toestel in de hand. Hij had mijn camera uit voorzorg uit de wagen genomen omdat hij vond dat er teveel onbetrouwbare buitenlanders in de buurt rondliepen.
                Bovendien toverde hij 15 minuten later nog een heerlijke pidé op mijn bord.

                't Is een anekdote maar het illustreert wel hoe eerlijk de mensen daar zijn.
                Goeie reis
                Bert Stephani

                http://www.bertstephani.com

                Comment


                • #9
                  Re: Turkije

                  Oorspronkelijk geplaatst door super_22
                  Ik heb mijn toestel in Turkije 1 keer per ongeluk in een niet afgesloten auto achtergelaten. Toen ik 5 minuten later terugkwam was het weg.

                  Nog voor ik moord en brand kon schreeuwen, werd ik op de schouder getikt door de eigenaar van het restaurant naast onze parkeerplaats. De lieve man had mijn toestel in de hand. Hij had mijn camera uit voorzorg uit de wagen genomen omdat hij vond dat er teveel onbetrouwbare buitenlanders in de buurt rondliepen.
                  Bovendien toverde hij 15 minuten later nog een heerlijke pidé op mijn bord.

                  't Is een anekdote maar het illustreert wel hoe eerlijk de mensen daar zijn.
                  Goeie reis
                  amaai, Nice
                  Gelukkig zijn er nog eerlijke mensen.
                  Dan zou je niet verwachten als je dat volk van hier kent.

                  bij mij hebben ze er zelf ook al één gestolen, maar dat was in Cuba.
                  Canon EOS 5D met 3KG glas
                  https://reisforum.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Turkije

                    zeker foto-spullen menemen,ben er een 10tal jaar geleden op rondreis geweest,is een mooi land waar je schitterende foto's kan maken en met héél vriendelijke mensen!!
                    een oude turkse man heeft me toen gezegd dat "alle slechte turken in't buitenland zitten!"
                    als je ook buiten de steden wil gaan rondkijken,is dit zeker de moeite waard maar kan je best even toestemming vragen als je mensen op de foto wil zetten!
                    en als je in de "arme" dorpjes gaat fotograferen,begin dan niet zoals ik wat kleingeld uit te delen aan de kinderen want waar er eerst 5 kinderen staan,staan er eer je het beseft 50 hun hand open te houden!
                    je kan beter even de dorpsoudste of het dorpshoofd opzoeken en vriendelijk vragen om wat foto's te maken in het dorpje,en er naderhand een paar mooie opsturen!!!
                    grts; M

                    Comment

                    Working...
                    X