Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips gevraagd voor fotografie in geluidsstudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips gevraagd voor fotografie in geluidsstudio

    Hallo allemaal,

    Ik moet maandag foto's nemen van zanger in een geluidsstudio. De opnames zullen dus (grotendeels ws) door glas moeten gebeuren. Hebben jullie wat do's en don'ts voor me.

    Ik heb een 50mm 1.8, een 28mm 2.8 en een 135mm 2.8 manualfocus. Flits zal ik hier niet kunnen gebruiken natuurlijk en ik heb geen idee hoe dicht ik bij het glas ga kunnen komen.

    Dan dinsdag een binnenshoot van deze persoon, een vastlegging van een ontmoeting met iemand, ook hier graag tips voor

    Verder dinsdag nog een buitenshoot van diezelfde zanger met een Harley Davidson. Wat zou hier een goede achtergrond voor zijn. Invulflits ws wel noodzakelijk denk ik?

    Groetjes Marion

    edit: nav opmerking Miriam
    Last edited by Xarder; 15 juli 2006, 13:19.

  • #2
    Re: Tips gevraagd voor fotografie in geluidsstudio

    Oorspronkelijk geplaatst door Xarder
    Ik moet maandag foto's nemen van zanger in een geluidsstudio. De opnames zullen dus door glas moeten gebeuren. Hebben jullie wat do's en don'ts voor me.
    Dat "dus" begrijp ik niet. De microfoons staan echt niet de hele tijd aan en dan zul je echt wel de gelegenheid hebben om een paar foto's in de studio zelf te maken. Als de zanger in kwestie mooie foto's wil hebben, zal dat toch geen probleem mogen zijn.

    Voor de rest: gebruik binnen als het even kan geen flitslicht (gebruik een reflectiescherm om de schaduwen op te l;ichten), of richt de flitskop naar achteren zodat je veel indirect licht krijgt. Werk met relatief grote diafragmaopening zodat de zanger mooi los staat van de achtergrond. Gebruik een éénbeenstatief (mooier woord dan monopod) om de langere belichtingstijden te compenseren.

    Vertrouwen op een heel hoge ISO-waarde is niet altijd aan te bevelen omdat het licht in dat soort gebouwen meestal van boven komt en je daardoor te weinig licht op de ogen krijgt. Nogmaals, gebruik dan op zijn minst een reflecteschermpje om de schaduwen in het gezicht op te lichten.

    Veel plezier!

    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: Tips gevraagd voor fotografie in geluidsstudio

      Hoi Miriam,

      Bedankt . Ik heb overlegd en idd een aantal zullen in de studio zelf gemaakt kunnen worden maar ook een aantal door het glas want ik denk dat een gezichtsuitdrukking van een zanger tijdens het zingen espressiever is dan als er niet gezongen wordt maar goed ik heb hier dus geen ervaring mee vandaar dat ik tips vraag en met jouw antwoorden ben ik al weer een stuk verder .

      Groetjes Marion

      Comment

      Working...
      X