Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Misschien een tip voor dit forum ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Misschien een tip voor dit forum ...

    Wat "aangeboden" betreft heb ik op een ander forum een goed systeem gezien ... simpel en doeltreffend.

    Op het gedeelte aanbod gebeurt er een auto-close van elk topic dat in deze categorie gestart wordt.

    Zo voorkomen ze onnuttige reacties en wildgroei in het aantal reacties.
    De topicstarter is dan enkel nog via mail of PM contacteerbaar en voor de rest wordt iedereen gerust gelaten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Misschien een tip voor dit forum ...

    Die Nederlanders zijn nog zo dom niet hé
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Misschien een tip voor dit forum ...

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
      Wat "aangeboden" betreft heb ik op een ander forum een goed systeem gezien ... simpel en doeltreffend.

      Op het gedeelte aanbod gebeurt er een auto-close van elk topic dat in deze categorie gestart wordt.

      Zo voorkomen ze onnuttige reacties en wildgroei in het aantal reacties.
      De topicstarter is dan enkel nog via mail of PM contacteerbaar en voor de rest wordt iedereen gerust gelaten.
      weet welke site je bedoeld.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Misschien een tip voor dit forum ...

        Oorspronkelijk geplaatst door RDB
        Die Nederlanders zijn nog zo dom niet hé
        Maar Belgen zijn nog "minder" dom
        Is een Belgische site ...
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Misschien een tip voor dit forum ...

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
          Maar Belgen zijn nog "minder" dom
          Is een Belgische site ...
          Zal dan wel door Nederlanders draaiende worden gehouden.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: Misschien een tip voor dit forum ...

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
            Maar Belgen zijn nog "minder" dom
            Is een Belgische site ...
            Kijk eens op EOSdigitaal.nl , volgens mij nog steeds een Nederlandse site , en daar hanteren ze deze manier al héél lang...
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Misschien een tip voor dit forum ...

              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
              Zal dan wel door Nederlanders draaiende worden gehouden.
              Na een goede opleiding door een Belg
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Misschien een tip voor dit forum ...

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                Op het gedeelte aanbod gebeurt er een auto-close van elk topic dat in deze categorie gestart wordt.

                Snap ik het nut niet echt van, geeft veel te veel bescherming aan de verkoper. En het is mijn inziens de koper die moet beschermt worden. Hier zouden ze eigenlijk meer inmening moeten toestaan in een verkoopstopic van buitenstaanders. Ik zou me als koper veel meer op mijn gemak voelen. Als er hier iemand iets aanbied voor x aantal euro, en dat er later een reactie is van een persoon die niks met de verkoop te maken heeft, dat dit object, nieuw aan minder kan gekocht worden, en dat die persoon dat dan nog hard kan maken ook. Verkopers zouden geen topics meer beginnen met woeker prijzen. Maja die discuties zijn hier al geweest.

                En het huidige systeem werkt heb ik de indruk, 'k heb hier al redelijk wat materiaal via de koopjes hoek gekocht, en heb me nooit achteraf bedrogen of bestolen gevoeld (maja 't moet 1 keer de eerste keer zijn ) En een systeem dat werkt, daar heb ik 1 ding van geleerd, afblijven
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Re: Misschien een tip voor dit forum ...

                  Systeem werkt goed zoals het is imho....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Misschien een tip voor dit forum ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdm
                    Snap ik het nut niet echt van, geeft veel te veel bescherming aan de verkoper.
                    Maar belet onnozele reacties van niet-geïnteresseerden.
                    En het is mijn inziens de koper die moet beschermt worden.
                    Die is beschermd want die beslist zelf wat die koopt of niet.
                    Verkopers zouden geen topics meer beginnen met woeker prijzen.
                    Verkopers die aan woekerprijzen iets aanbieden geraken daar toch niet vanaf maar er is meer. Als men echt interesse heeft kan men nog steeds laten weten dat "indien mogelijk" men interesse heeft aan een andere prijs ... dan kunnen ze nog onderling beslissen wat te doen.
                    En als je aan woekerprijzen koopt, dan ben je zelf ook wel de
                    Iedereen kan de gangbare prijzen simpel opzoeken en zelf een beslissing nemen.
                    En het huidige systeem werkt heb ik de indruk
                    Zegt iemand het omgekeerde? De laatste tijd is het inderdaad beter maar er is een erge tijd geweest waar de meeste reacties komen van mensen die zelfs nooit interesse hebben gehad ...

                    Maar het kan toch nog beter ... als je de reacties leest die zéér interessant zijn voor alle lezers.
                    Een paar recente voorbeelden :

                    Die sigma lijkt me wel wat.
                    Heb je een pm gestuurd, voor verdere afhandeling.

                    Ik heb interesse voor de Tamron. Zie PM.


                    Als dit enkel in een PM naar de verkoper zou staan, dan had er voor de (eventuele) koper en verkoper geen verschil geweest.

                    Wat zijn de andere lezers nu mee dat iemand een PM gestuurd heeft?
                    Allemaal onnutige tekst dat honderden of duizenden mensen binnen halen voor niets, onnuttige data-transfer.
                    Last edited by VerSeg; 18 juli 2006, 11:24.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Misschien een tip voor dit forum ...

                      Volgens de forumregels is een bericht met daarin de tekst "pm verzonden" (of iets gelijkaardigs) niet toegestaan. Deze berichten worden dan ook verwijderd. Het kan natuurlijk wel altijd gebeuren dat wij zo een berichtje over het hoofd zien.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Misschien een tip voor dit forum ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                        Volgens de forumregels is een bericht met daarin de tekst "pm verzonden" (of iets gelijkaardigs) niet toegestaan. Deze berichten worden dan ook verwijderd. Het kan natuurlijk wel altijd gebeuren dat wij zo een berichtje over het hoofd zien.
                        Nogmaals een bewijs dat er op een aangeboden object eigenlijk (bijna) geen nuttige reacties kunnen gepost worden ... je kan enkel nuttig reageren naar de verkoper toe met een PM.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Misschien een tip voor dit forum ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                          Wat "aangeboden" betreft heb ik op een ander forum een goed systeem gezien ... simpel en doeltreffend.

                          Op het gedeelte aanbod gebeurt er een auto-close van elk topic dat in deze categorie gestart wordt.

                          Zo voorkomen ze onnuttige reacties en wildgroei in het aantal reacties.
                          De topicstarter is dan enkel nog via mail of PM contacteerbaar en voor de rest wordt iedereen gerust gelaten.
                          Ik vind dit geen goed systeem. Teveel bescherming van de verkoper, zoals al eerder opgemerkt.
                          Teveel mensen beschouwen dit forumonderdeel als een plaats waar ze ze een centje kunnen bijverdienen , lees de sticky, dit is een plaats om forumleden onderling dingen te laten kopen / verkopen. Er zijn op dit ogenblik al veel te veel handelaren aan het verkopen op deze site... een beetje sociale controle kan dus geen kwaad, en een aantal vragen van andere BD-ers kan beginners helpen om geen domme aankoop te doen (of een aankoop met een probleem waarover zij NIET op de hoogte zijn door hun beperkte kennis van zaken)

                          Ik denk aan één erg mooi voorbeeld : de man die naar Tchernobyl trok om een fotoreportage te maken en toevallig al dat materiaal daarna verkocht...

                          sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment

                          Working...
                          X