Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verzekering tegen diefstal digitale camera ...?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verzekering tegen diefstal digitale camera ...?

    Hoi Luitjes,

    'k Weet dat het hier ooit 'ns aan bod is gekomen, maar ik kan de gezochte info op geen honderd uren terugvinden

    Dan beginnen we maar opnieuw:

    Bij welke verzekeringsmaatschappij kan je een polis afsluiten, om je digitale camera tegen schade en diefstal ed te verzekeren ... 'k Belde net naar Dexia, maar bij hun kun je geen aparte verzekering daartoe afsluiten; bij wie wel???? Alle info is héél welkom
    Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    -------------------------------------------
    Canon Stuff

  • #2
    Ik zal straks eens bellen naar mijne verzekeringsagent dan weet ik of die dat doet...

    mvg,
    Lex
    .:www.shadowarts.be:.

    Comment


    • #3
      Bij jou verzekerings agent waar je de brandpolis hebt , kan je ook een diefstalverzekering nemen.
      Dit is echter wel alleen in de woning en tuin.
      Niet op lokatie.

      In Nederland en Engeland bestaat dit wel, maar goedkoop is het in geen geval.

      Ik betaal m'n brandverzekering zo'n 100 Euro meer per jaar voor diefstal uit woning. Daar is natuurlijk alles bij niet alleen 't fototoestel.

      Comment


      • #4
        Als ze het al doen zit je met een premie van 3% op de te verzekeren waarde( met een minimumpremie van rond de 125 euro), op een serieuze vrijstelling én je moet een goede klant zijn ( premie-incasso realiseren van een 250 euro/jaar, weinig schadelast),op dit vlak loopt de belgische verzekeringswereld toch wel erg achter vind ik. In Nederland bestaat zoiets als de 'kostbaarhedenverzekering' en daar kan het onder vallen ( mits bijpremie soms).
        Peter

        http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
        http://www.photoblog.be/peterwarson

        Comment


        • #5
          Hallo Sammeke
          ik heb een kostbaarheden verzekering ik betaal 3% van de nieuwwaarde
          (tegen diefstal en verlies)
          Groetjes NoName
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Originally posted by NoName
            Hallo Sammeke
            ik heb een kostbaarheden verzekering ik betaal 3% van de nieuwwaarde
            (tegen diefstal en verlies)
            Groetjes NoName
            En bij welke mij heb je die afgesloten??? Je mag het mij mailen ook hoor
            Sam greetzzzzzzz U
            -------------------------------------------
            Never apologize for showing feeling.
            When you do so, you apologize for the truth.
            -------------------------------------------
            Canon Stuff

            Comment


            • #7
              Na erg lang zoeken heb ik zelf mijn camera met een kostbaarheden verzekering gedekt, hierbij moest ik 2 items verzekeren, dus het statief ook maar meegenomen Dit ging uitsluitend icm een inboedel verzekering, maar ok, da's te doen...
              Waar? bij die verzekering waar Monique v/d Ven altijd zo van opgeeft

              Het is wel een fijn gevoel dat ik nu de cam gewoon overal mee naartoe kan nemen

              Comment


              • #8
                Bij Mercator/Noordstar kan je ook zoiets krijgen (allee, kopen), ik weet niet of dit enkel voor goede klanten is, of voor iedereen?
                --
                Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Sammeke
                  Originally posted by NoName
                  Hallo Sammeke
                  ik heb een kostbaarheden verzekering ik betaal 3% van de nieuwwaarde
                  (tegen diefstal en verlies)
                  Groetjes NoName
                  En bij welke mij heb je die afgesloten??? Je mag het mij mailen ook hoor

                  Ik heb de verzekering afgesloten bij

                  Nieuwe Hollandse Lloyd
                  Polanerbaan 11,Woerden
                  Postbus 415,3440 AK Woerden

                  Ik heb geen telefoon nummer Sorry
                  en ik heb geen aandelen
                  Groetjes NoName
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #10
                    Beste,

                    Ik heb mijn fototoestel verzekerd bij OMOB voor een bedrag van 1200 euro en betaal hiervoor 27 euro per jaar. Betreft verzekering "alle risico's".
                    Surf eens naar OMOB en vraag om offerte.
                    Jan

                    Comment


                    • #11
                      Hallo Sammeke
                      Ik heb mijn camera verzekerd bij Stad Rotterdam, Postbus 100, 3000 AC Rotterdam,Tel: 010-4017200 in een kostbaarheden verzekering. Ik heb daar wel al mijn andere verzekeringen ook lopen.
                      Groetjes
                      Angenita - Canon 50D - Canon Eos 350D + Sigma 17-70 + BG-E3 + Sigma 24 - 60 + Canon 50mm + Canon 70 - 300mm IS USM + 100mm Canon macro lens + een setje Soligor tussenringen
                      http://www.ansvanvliet.nl/

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Sammeke
                        'k Weet dat het hier ooit 'ns aan bod is gekomen, maar ik kan de gezochte info op geen honderd uren terugvinden
                        Doe ne keer ne search in algemeen op verzekeren
                        Er staan direkt 2 topics in over deze materie!

                        Comment


                        • #13
                          Hoi Mensen,

                          Bedankt voor al jullie reply's - het is dus duidelijk niet zo evident om je digi tegen diefstal ed te laten verzekeren
                          In Omob heb ik niet veel vertrouwen , KBC zou een optie kunnen betekenen ... met Fidea zou misschien een deal gesloten kunnen worden

                          Sam greetzzzzzzz U
                          -------------------------------------------
                          Never apologize for showing feeling.
                          When you do so, you apologize for the truth.
                          -------------------------------------------
                          Canon Stuff

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tony smeT
                            Originally posted by Sammeke
                            'k Weet dat het hier ooit 'ns aan bod is gekomen, maar ik kan de gezochte info op geen honderd uren terugvinden
                            Doe ne keer ne search in algemeen op verzekeren
                            Er staan direkt 2 topics in over deze materie!

                            Merci voor de tips hoor, en ja, met een search kan je idd veel vinden, als je niet telkens "foutmelding" op je search krijgt!
                            Sam greetzzzzzzz U
                            -------------------------------------------
                            Never apologize for showing feeling.
                            When you do so, you apologize for the truth.
                            -------------------------------------------
                            Canon Stuff

                            Comment


                            • #15
                              Ook ik ben druk geweest met een verzekering te regelen. Wel is waar in Nederland maar toch hierbij mijn ervaringen.

                              Gezien het feit dat ik mijn apparatuur commercieel gebruik, valt een kostbaarhedenverzekering af.
                              Ik ben dus gaan informeren bij verschillende verzekeringmaatschappijen naar hun polissen.
                              OHRA en Interpolis hebben beiden een verzekering voor optische instrumenten. ECHTER in de polisvoorwaarden staat een zin vermeld over lenzen van optische instrumenten.
                              Navraag leverde de volgende informatie op: Bij een schade is alleen de lens die aan de camera bevestigd is verzekerd. Eventuele andere lenzen (in de tas bijv.) zijn niet gedekt.Ook krassen op lenzen vielen buiten de dekking.

                              Uiteindelijk ben ik via een andere fotograaf uitgekomen bij AON.
                              Ik heb daar nu een beeld- en geluidsapparatuurverzekering. Lenzen en camera's zijn goed gedekt tegen allerlei onheil incl molest.

                              Groet,
                              Piet Gerritsen

                              Comment

                              Working...
                              X