Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kent iemand dit verschijnsel ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kent iemand dit verschijnsel ?

    Ineens krijg ik op foto's met mijn canon A610 allemaal rare streepjes. Nooit eerder gehad. Niet alle foto's hebben het, sommige wel en sommige niet. Er is aan de instellingen tussen de foto's onderling niets veranderd. Kent iemand van jullie dit ? Ik vertrouw nu de camera niet meer helemaal .... Doe ik iets fout ?
    Exif: 1/125, F 4.0, multi segment metering, invulflits, iso 200, 150 mm.


  • #2
    Re: Kent iemand dit verschijnsel ?

    Heb je dit ook op andere memory card?
    Is het op de cameradisplay ook zichtbaar?
    kan je PC rechtstreeks aflezen van SB card of ga je enkel via USB?
    mogelijke problemen bij memorycard, USB koppeling naar PC, toestel zelf.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Kent iemand dit verschijnsel ?

      Ik heb het nog niet gehad op een andere memorycard. Op het display is het niet zichtbaar, dat is te klein (op een kleine print ook bijna niet, die wordt alleen onscherp). Ik lees de SD kaarten via een losse kaartlezer of rechtstreeks via de printer. Ik zal morgen alle kaarten nog even uitproberen. Alvast zeer bedankt voor het meedenken !

      Comment


      • #4
        Re: Kent iemand dit verschijnsel ?

        dit is een interlaced beeld... toch raar dat zoiets uit een camera zou komen?...

        bekijk het op je klein schermpke, daar moet je het ook kunnen op zien. Zoom eens in op je preview, dat moet lukken en zo kun je zien of het daar ook zo is...

        Lesley.
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: Kent iemand dit verschijnsel ?

          Als dat op je cameraschermpje al zo is(?), dan moet je eens controleren of er voor je huis zo geen gecamoufleerde GSM-mast staat of zo Of de microgolfoven als camerasteun gebruikt...?

          Ik hoop voor jou dat het zulk een interferentiebron zou kunnen zijn... (sommige toestellen kunnen daar gevoelig voor zijn in bepaalde modi, al weet ik niet meer van buiten hoe dat er dan zoal uitziet). Als het op verschillende locaties voorkomt, dan zal het wel niet...

          Comment


          • #6
            Re: Kent iemand dit verschijnsel ?

            2x foto met dezelfde SD kaart, 1x met de canon A610, 1x met de nikon 4600, dan zal het dus toch de camera zijn ?
            Op het schermpje is het trouwens ook te zien.



            Comment


            • #7
              Re: Kent iemand dit verschijnsel ?

              Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: Kent iemand dit verschijnsel ?

                Hmmm, wilde gok, maar is die camera onlangs gevallen, of iets dergelijks, misschien er ergens mee tegen gestoten ?
                Zou kunnen dat er een pinnetje van ccd (of van memory card slot in de camera) slecht contact maakt. (als je het niet altijd hebt)
                Nu ik eraan denk... je gebruikt een card reader... hoe lang heb je die camera, dat kaartje, de card reader al ? Misschien dat er daar ergens een slecht contact zit.

                Hoe is trouwens de test verlopen met een ander kaartje ?
                Probeer eens dat kaartje te lezen door je camera met de pc te verbinden ?
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

                Comment

                Working...
                X