Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondschool digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avondschool digitale fotografie

    Ik ben woonachtig in oostrozebeke.Is er iemand die weet waar avondschool digitale fotografie wordt gegeven?.Heb mij vandaag een sony alpha 100 aangeschaft en wil me wat verder verdiepen in digtale fotografie.
    Sony alpha 100/18-70mm

  • #2
    Re: Avondschool digitale fotografie

    Ben ook benieuwd..
    Ben van Poperinge..
    >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

    Comment


    • #3
      Re: Avondschool digitale fotografie

      Ik heb dat vroeger nog gevolgd in Mariakerke (Gent) bij het KISP ... maar bleek pure PhotoShop cursus te zijn

      Hallo, Weet iemand waar ik een cursus fotografie kan volgen in de buurt van Hamme (O-Vl ) ? Ik weet dat er in St-Niklaas een opleiding gegeven wordt maar die is net iets "te" en net te combineren met mijn job ... Alle tips zijn welkom .

      Comment


      • #4
        Re: Avondschool digitale fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970
        Ik ben woonachtig in oostrozebeke.Is er iemand die weet waar avondschool digitale fotografie wordt gegeven?.Heb mij vandaag een sony alpha 100 aangeschaft en wil me wat verder verdiepen in digtale fotografie.
        Oostrozebeke top
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Avondschool digitale fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
          Ik heb dat vroeger nog gevolgd in Mariakerke (Gent) bij het KISP ... maar bleek pure PhotoShop cursus te zijn

          http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=56687
          Heb ik me daar wel ingeschreven zeker
          Hoopte op een meer kunstgerichte opleiding en dacht, gezien verbonden aan HIGRO er één en ander te mogen verwachten in die zin....

          @TS ze bieden dezelfde cursus ook aan in Deinze: module digitale fotografie: kans uit amateurs en profs (laatste moet met DSLR)
          PRijs: 85 euro en loopt van september tot februari, één avond in de week

          mvg,
          Caro
          Last edited by Caro©bkwg; 14 juli 2006, 08:17.
          www.myspace.com/photocaroline

          Comment


          • #6
            Re: Avondschool digitale fotografie

            Ben ook benieuwd.
            Waregem .
            www.digitalclickx.com

            Comment


            • #7
              Re: Avondschool digitale fotografie

              Ik ben van Tielt btw
              mvg,
              Caro
              www.myspace.com/photocaroline

              Comment


              • #8
                Re: Avondschool digitale fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Caro©bkwg
                Ik ben van Tielt btw
                mvg,
                Caro
                Binnenkort kunnen we zelf een streekclubje oprichten
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Avondschool digitale fotografie

                  Why not?
                  Het moet toch leuk zijn om bij iemand die een studio heeft een keer per maand ofzo samen te komen, en wat te experimenteren met studiofotografie, en daarna ene gaan drinken..

                  Of eens een gezellige foto-uitstap doen?
                  >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

                  Comment


                  • #10
                    Re: Avondschool digitale fotografie

                    Als je uit de omgeving van Gent bent ... www.kisp.be. Zij hebben een ruim aanbod aan opleidingen rond fotografie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Avondschool digitale fotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Caro©bkwg
                      Heb ik me daar wel ingeschreven zeker
                      Hoopte op een meer kunstgerichte opleiding en dacht, gezien verbonden aan HIGRO er één en ander te mogen verwachten in die zin....
                      Dan hoop ik voor jou dat ze die cursus ondertussen een beetje bijgestuurd hebben, want wij kregen 95% PhotoShop, gegeven door een drukker! We zaten daar met minstens 3 BD'ers en lagen bijna wekelijks in de clinch met de leraar over het feit dat wij wilden weten hoe we een goeie foto nemen, en niet hoe we een slechte achteraf corrigeren!
                      Op mijn getuigschrift staat trouwens "rastertekenen 1 & 2" ... zegt genoeg zeker

                      Hou ons op de hoogte zou ik zeggen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Avondschool digitale fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                        Dan hoop ik voor jou dat ze die cursus ondertussen een beetje bijgestuurd hebben, want wij kregen 95% PhotoShop, gegeven door een drukker! We zaten daar met minstens 3 BD'ers en lagen bijna wekelijks in de clinch met de leraar over het feit dat wij wilden weten hoe we een goeie foto nemen, en niet hoe we een slechte achteraf corrigeren!
                        Op mijn getuigschrift staat trouwens "rastertekenen 1 & 2" ... zegt genoeg zeker

                        Hou ons op de hoogte zou ik zeggen
                        sh*t nog maar eens dan
                        Ik hou je in alle geval op de hoogte.
                        Heb voor KISP gekozen omdat het modulair is en qua timing best past in mijn werksituatie...
                        Had mss toch beter eens geïnformeerd bij Sint-Lucas of ze nog avondlessen geven

                        mvg,
                        Caro
                        www.myspace.com/photocaroline

                        Comment


                        • #13
                          Re: Avondschool digitale fotografie

                          ben ook op zoek naar avondschool opleiding vanaf september.
                          Ik heb wel geen reflex maar een Canon Powershot S3 IS.

                          Waar is da juist in Deinze?
                          Ik ben van Beveren-Leie Waregem
                          WWW.JOPIX.BE
                          Just one click away...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Avondschool digitale fotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door jonez
                            ben ook op zoek naar avondschool opleiding vanaf september.
                            Ik heb wel geen reflex maar een Canon Powershot S3 IS.

                            Waar is da juist in Deinze?
                            Ik ben van Beveren-Leie Waregem
                            ga eens kijken op hun website: www.kisp.be: is in de Peter Benoitlaan
                            Waarschijnlijk bij de academie

                            mvg,
                            Caro
                            www.myspace.com/photocaroline

                            Comment


                            • #15
                              Re: Avondschool digitale fotografie

                              sint lucas geeft nog avondschool, zal meteen de uitleg doen.
                              eerste jaar zwart-witfotografie, in se analoog, praktisch kan digitaal evengoed, zolang je maar je eigen ontwikkelsysteem hebt. ze bieden je twee van de drie avonden een doka aan, jij koopt rolletjes en papier en ontwikkelt daar, of je slaat de doka wat over en print thuis met een degelijk systeem, op degelijk papier. die twee van drie avonden doka is geen weggegooid geld want aan te raden om werking van diafragma en filters onder de knie te krijgen, en om grijswaarden en contrast te leren zien (dat laatste komt ook wel met photoshoppen, toch zal de leercurve bij de langdurige doka-ontwikkelling steiler zijn). derde avond is theorie met beetje praktijkoefening, en veel fotografen zien. 't jaar door moet je aantal opdrachten afwerken (dagboek, 10 thema's zoals vlezig, drie, nattigheid ..., reportage, portret), alsook een vrij werk, aan 't einde van 't jaar daaruit selectie van 15 ter beoordeling, en ook een exaampie al is dat meer beetje ter zelfcontrole hoever je technisch staat.
                              vanaf tweede jaar werk je ook in kleur, krijg je één doka-avond en twee avonden theorie, waarvan één om de twee-drie weken ook specifiek op digitale fotografie gericht (we zullen wel zien)
                              ik vind het alleszins een aanrader. niet dat autodidact met beetje leerboeken eveneens kan natuurlijk. maar als je opleiding zoekt ...

                              Comment

                              Working...
                              X