Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haven Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Haven Gent




    SHARPimages.be

  • #2
    Re: Haven Gent

    De eerste toont een aardig masjien.
    Als de randen van een duidelijk recht object heel dicht bij de randen van de foto komen, stoort de pincushion ververming toch een beetje. Ik zou ofwel een beetje meer lucht geven rond de installatie, ofwel vervorming wegwerken...

    Smt.
    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Haven Gent

      Kan er mij iemand uitleggen hoe ik met photoshop die randen van het gebouw wat 'rechter' trek (stuur een PM ofzo). want ik heb het ook gezien maar krijg er geen mouw aan te passen.
      Ook met meer lucht is het even slecht.
      Met zo een groot gebouw krijg je inderdaad makkelijk van die vervorming, en het stoort lichtjes.

      Bedankt voor de commentaar.
      SHARPimages.be

      Comment


      • #4
        Re: Haven Gent

        Dat kan in CS2: filter - lens correction, en dan met de schuivertjes spelen

        Smt.
        Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Haven Gent

          Een alternatief (voor oudere versies van PS) is PT Lens, een gratis plug-in die automatisch aan de hand van de gebruikte lens de hoeveelheid correctie instelt. Even googlen en je vindt hem wel. Op de vervorming na is de eerste trouwens een mooie plaat!

          Summit, dit is barrel distortion, ofwel tonvormige vertekening. Pincushion is als je randen er als een speldenkussen uit gaan zien, dus net de andere kant op buigen.
          Gijs
          Canon apparatuur

          http://gijsvo.fotopic.net/

          Comment

          Working...
          X