Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke filter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke filter?

    Hallo,

    Ik heb onlangs een canon 28-135 IS USM lens gekocht. Nu wens ik daar een filter op te steken zodat mijn lens niet beschadigd raakt. Wat neem ik het beste? een UV-filter, polarisation,... of iets anders? Kun je die steeds laten zitten of is dit dan enkel voor buiten? wat zijn de effecten van die filters?

    Alvast bedankt voor uw hulp.

  • #2
    Re: Welke filter?

    met een UV filter ga je niet veel verschil zien in normale omstandigheden.
    het houd wel de blauwe kleurenzwemen wat tegen en filtert UV licht zodanig dat je juistere kleuren krijgt.een UV filter kan je meestal laten zitten. (correct me if i'm wrong )
    bij een polafilter ga je sneller verschil zien.meer kleurenverzadiging,een blauwere lucht,wittere wolken,reflecties zoals zon op water gaan gereduceerd worden (niet op metaalopp.).
    de gewoonte (denk ik toch) is een UV filter voor je lens te schroeven voor protectie,deze zijn dan ook een stuk goedkoper dan polafilters.een polafilter wordt meest buiten gebruikt.
    website: www.stijnboelens.com

    Comment


    • #3
      Re: Welke filter?

      Proficiat met je lens daar ga je veel plezier aan beleven,bij mij zit er gewoon een uv filter op ter bescherming maar de beste bescherming heb ik van men zonnekap . mvg duindistel

      Comment


      • #4
        Re: Welke filter?

        Zijn dit dan aanvaardbare prijzen:
        Canon 72mm UV Haze Filter(L-39 Sharp Cut)komt;50euro.
        Canon EW-78 B II Lens Hood komt;35euro.

        Comment

        Working...
        X