Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Praktische videocursus Photoshop CS2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Praktische videocursus Photoshop CS2

    Ik ben op zoek naar een PS-CS2 videocursus die gericht is op de foto-amateur dus niet de professionnal, en waarin op een praktische wijze CS2, Bridge en RAW worden behandeld voor zover dit zinvol is voor de foto-amateur (beheer, workflow, bewerken etc.)

    Het komt me voor dat de auteurs van dit soort PS-CS2 videocursussen vooral de wereld willen laten zien hoe "professioneel" ze wel zijn, en er in dit kader er werkelijk alles bijslepen wat maar mogelijk is.

    Ik heb de meest belangrijke internationale boeken betreffende PS-CS2, maar werk graag met videocursussen. Vandaar mijn vraag of iemand een dergelijke curcus(sen) kan aanbevelen.

    Dank voor reactie!


    Harry Briels
    Mechelen, Belgium
    Harry Briels

  • #2
    Re: Praktische videocursus Photoshop CS2

    Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: Praktische videocursus Photoshop CS2

      Als ge met een hoop amateurs samenlegt kunt ge mss die van Total Training nemen, maar mss zult ge die te professioneel vinden...?

      Er bestaat anders ook nog zo'n "totale gek" (ge moet er echt tegenkunnen) die het allemaal heel luchtig en daardoor "amateuristischer" overkomend brengt, nl. www.marksphotoshoptips.com waar je hier en daar op het net wel een hoop gratis filmpjes kan van vinden en die een 20hr DVD heeft (oops, blijkbaar enkel CS1?)

      Scott Kelby houdt het ook allemaal wel wat oppervlakkiger, maar functioneel. Gezien het aantal onderwerpen in PS kan je eigenlijk bijna alle cursussen als oppervlakkig en geschikt voor de amateur beschouwen...

      Als je zo voor slechts een drietal onderwerpen wat meer diepgang wilt (zoals jij?) dan is dat dikwijls moeilijk te vinden in één cursus. Mss beter wat losse gratis filmpjes verzamelen daarover van her en der.
      Last edited by maGuy; 12 juli 2006, 00:31.

      Comment


      • #4
        Re: Praktische videocursus Photoshop CS2

        De tutorials zijn inderdaad ontzettend duur en vooral tijdrovend.
        Zelf koop ik maandelijks het Engels tijdschrift "Digital Photo" waar steeds een CD bij steekt met handige en korte filmpjes. Men steekt er veel van op en het is betaalbaar. Voor het "betere" werk bestaat er dan nog "Advanced Photoshop" maar dat laat ik over aan uw smaak.
        Veel plezier.
        Alain

        Comment


        • #5
          Re: Praktische videocursus Photoshop CS2

          Dank aan Alain, MaGuy:
          Ik ken "Marksphotoshoptips", gekke manier van "lesgeven" echt Amerikaans maar zeker effectief. Heeft echter nog geen cursus voor CS2. Ik heb zijn 101 tips, erg veel zaken die mij niet interesseren.

          Ben geabonneerd op het Engels vakblad "Digital Camera", heeft ook maandelijks een CD met dikwijls goede tips. Goed vakblad.

          Ik heb de volgende boeken:
          Bruce Fraser - Camera Raw with Adobe- Photoshop CS2 - goed boek maar onnodig complex opgezet, Fraser begint steeds weer opnieuw met hetzelfde thema in volgende hoofdstukken. Zo krijg je wel de nodige pagina's volgeschreven! Een beetje een boek waar de auteur wil tonen hoe goed hij wel is!
          Scott Kelby - Het beste van Photoshop CS2 - M.i. een van de betere boeken op de markt, maar gaat niet erg diep.
          Mikkel Aaland - Photoshop CS2 RAW (Engelstalig) - M.i. een van de beste boeken op gebied van CS2 en RAW.
          Rob Sheppard - Camera RAW for Digital Photographers Only - Wordt sterk aanbevolen, en is zeker ook een heel bruikbaar boek, maar na een sterk begin, verliest de auteur zich in allerlei details.
          Martin Evening - Adobe Photoshop CS2 for Photographers - Dit is meer een naslagwerk.

          Het nadeel van de boekvorm is dat het technisch moeillijk is de lezer te begeleiden bij actuele toepassingen in PS-CS2. Daar biedt de videocursus zeker veel meer, vandaar dat ik nog op zoek ben naar enkele goede videocursussen.
          De tips die ik van jullie heb gekregen hebben me goed op weg geholpen, waarvoor mijn dank!
          Harry Briels

          Comment


          • #6
            Re: Praktische videocursus Photoshop CS2

            2 Carat, 2.50 Carat, 3 Carat and 4 Carat Diamond Buying Guide
            Nikon D70s en bijhorend speelgoed
            www.rocksolid.be

            Comment


            • #7
              Re: Praktische videocursus Photoshop CS2

              Deze filmpjes zijn tenminste niet altijd zo kort als sommige andere, en van één v/d Adobe-mensen zelf:

              Comment

              Working...
              X