Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met handbagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met handbagage

    Hallo iedereen,

    Binnen 2 maanden vertrek ik naar Borneo met Malaysia Airlines (reis geboekt via Best Tours).
    Ik zou nu liefst een rugzak van LowePro of Tamrac willen aanschaffen voor al mijn fotomateriaal. Alle tips ivm welke zakken er aanvaard worden als handbagage zijn welkom.
    Dit materiaal zou er toch minimum moeten inpassen:
    Canon 20D
    EF-S 18-55
    Tamron 28-75 / 2.8
    Canon 100-400L / 4.5-5.6
    580EX
    X-Drive Pro
    en nog wat kleine rommel zoals CF-kaartjes, baterijen, schrijfgerief,....

    Zoals gezegd, alle tips zijn zeer welkom.

    Bedankt.

    Mark
    http://markwijnants.zenfolio.com/
    Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

  • #2
    Re: Ervaringen met handbagage

    Misschien ben je iets met deze link? Alle info over handbagage.

    http://www.vivat.be/00-00.asp?articleID=470

    Grtz,Fabienne
    Je kunt je vuist beter gebruiken om erin te lachen, dan om er mee te slaan.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met handbagage

      voor verschillende tassen en wat erin kan kun je hier kijken: http://www.cambags.com/

      Verder ben ik zelf vorig jaar met een Lowepro Stealth 650 naar Nieuw Zeeland geweest, en hoewel de tas te groot en veel te zwaar was om als handbagage mee te nemen, heb ik nooit problemen gehad.

      Op de site van Lowepro staat trouwens bij elke tas vermeldt of hij geschikt is als handbagage of niet.

      Succes!
      HayoBethlehem.nl
      Foto spulletjes

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met handbagage

        Misschien dat je hier iets aan hebt:



        In dat bericht beschrijf ik mijn ervaringen met de Lowepro Mini Trekker AW. ik neem dat ding regelmatig mee in het vliegtuig.

        Voor wat wel of niet is toegestaan moet je niet vertrouwen op wat we hier schrijven. ga liever kijken op de website van de luchtvaartmaatschappij:



        Groeten, Miriam

        Last edited by mvdh; 11 juli 2006, 21:45.

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met handbagage

          Iedereen bedankt voor de goede tips.
          Ik twijfel eigenlijk nog tussen 2 backpacks van Tamrac nl. de Expedition 5 (deze past goed binnen de maximum afmetingen) of de expedition 7 (die lijkt me beter uit te komen voor mijn materiaal maar is eigenlijk een klein beetje te groot, enkele cm in de diepte).
          Nog mensen die me enig advies kunnen geven.
          http://markwijnants.zenfolio.com/
          Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met handbagage

            zelf heb ik een tamrac expedition 5 (vorige versie). Mooi formaat, ongeveer even groot als de minitrekker.

            HayoBethlehem.nl
            Foto spulletjes

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met handbagage

              Neem geen camera tas. Een ieder weet wat er in zit en sommige personen worden dan opeens erg hebberig.

              Neem geen kunststof tas. Kunststof is statisch en trekt stof aan. Dat wil je niet in je camera hebben.

              Dus geen LowePro of Tamrac.

              Neem iets dat wel waterdicht is. Als je anti-statisch wilt controleren. In de winkel de voering van de rugzak gebruiken om het vloorkleed te vegen. Als er stof aan blijft hangen, zoek een andere.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen met handbagage

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
                Neem geen camera tas. Een ieder weet wat er in zit en sommige personen worden dan opeens erg hebberig.
                Natuurlijk, gooi je dure camera maar in een papieren zakje. Ik vind het zo jammer dat er steeds meer mensen zijn die onmiddelijk het slechtste in hun medemens zien. Het spreekwoord "zo de waard is, zo vertrouwt hij zijn gasten" maakt duidelijk dat dergelijke opmerkingen meer zeggen over henzelf dan over de andere mensen.

                Als men in Borneo, of waar dan ook ter wereld waar men het minder goed heeft dan wij, een uit de kluiten gewassen, (te) goed gevoede bleekscheet ziet die 's nachts in onbetaalbare hotels slaapt en zich overdag in mooie busjes laat rondrijden van de ene oude hoop stenen naar de andere... dan heeft men echt wel in de gaten dat je meer poen hebt dan je met je oude tasje wilt uitstralen. Als iemand je zou willen overvallen, dan zal ie dat toch wel doen; het geld dat jij als wisselgeld in je broekzak hebt is voor somige mensen al een behoorlijk kapitaal.

                Groeten, Miriam die begin volgende maand met haar Lowepro rugzak lekker een weekje gaat fotograferen in Indiana in de VS.

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen met handbagage

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
                  Neem geen camera tas. Een ieder weet wat er in zit en sommige personen worden dan opeens erg hebberig.
                  Als ik me niet vergis, zijn de tassen van Crumpler ideaal hiervoor - "the bag that does not shout CAMERA"

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
                  In de winkel de voering van de rugzak gebruiken om het vloorkleed te vegen. Als er stof aan blijft hangen, zoek een andere.
                  Effe met een nieuwe tas de vloer gaan vegen ze gaan u zien komen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen met handbagage

                    Zoals hier eerder gezegd: controleer bij de maatschappij wat de maximale afmetingen zijn. Ik heb recent een (voor mij toch zeer grote) Lowepro Computrekker Plus AW gekocht, wat voor een maand rondreizen in Japan toch wel nodig was. Volgens JAL was deze tas geen probleem en kon ik deze dus zonder problemen (naja, al die lenzen sjouwen is ook een probleem ) meenemen.

                    Ben nu net terug van een weekje Ierland. Van budgetmeneer Ryanair moest ik mijn kleine Lowepro meenemen, de Computrekker is voor hen nl net ietsje te dik... Gelukkig had ik dat van tevoren gecontroleerd, anders sta je daar te koken bij die incheckbalie. Mss heb je geluk en zeggen ze er niets van, maar als ze blijven voolhouden dat ie echt niet mee mag als handbagage, ga je dan die tas met camera en lenzen bij de gewone bagage meegeven? Ik zou het niet aanraden. Hayo heeft mazzel gehad blijkbaar, maar let toch maar niet op de vermelding van Lowepro, let op die van de maatschappij, want daar moet je mee vliegen, niet met Lowe...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen met handbagage

                      Ik heb verleden jaar mijn Dryzone 200 meegenomen naar de Caraiben.
                      Op de grote (KLM) en kleine lokale vliegtuigjes geen probleem gehad.

                      Jo.
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen met handbagage

                        ik heb deze: http://www.lowepro.com/Products/Back...rekker_AW.aspx

                        al verscheidene keren meegenomen op reis. (amerika,tunesie,..)
                        nooit geen probleem gehad om hem mee te nemen als handbagage.
                        website: www.stijnboelens.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen met handbagage

                          De IATA schrijft maximale afmetingen voor van l + b + h = 115 cm. De meeste maatschappijen hanteren daarbij 55 x 35 x 25cm. Echter, een en ander varieert nogal eens per bestemming, per type vliegtuig, het humeur van het personeel en de stand van de maan . Sommige maatschappijen (o.a. de KLM) hanteren binnen Europa tijdens de drukste dagen tegenwoordig nog kleinere maten; maximaal 50 cm meen ik. NB: denk hierbij om mogelijke tussenstops als je met een lijnvliegtuig gaat!

                          Belangrijker dan de maximale afmeting is het maximale gewicht dat je mee mag nemen als handbagage. Daar stelt de IATA geen norm voor en het verschilt enorm per maatschappij. Bijvoorbeeld: Alitalia maximaal 5 kg, Air France: 12 kg. Bedenk dat het gewicht niet alleen de inhoud is. Als ik mijn trolley leeg op de weegschaal zet, geeft die al 1,2 kg aan!

                          Mijn ervaring is dat handbagage die (net) te groot is meestal gewoon mee kan de cabine in. Als je het normaal vraagt en aangeeft wat de inhoud is zal er altijd wel een veilig plaatsje gezocht worden door het cabinepersoneel.

                          Handbagage die te zwaar is vormt een reeel veiligheidsrisico. Ik heb het eens meegemaakt dat tijdens een vlucht zo'n bagagekast open sprong - een passagier die een stuk bagage op zijn hoofd kreeg is daar wel van knockout gegaan. Een cameratas wil je liever niet onder de stoel voor je proppen kan ik me zo voorstellen. Ergo: let op het gewicht!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen met handbagage

                            Vorig jaar op Zaventem probleem gehad omdat ik een LAPTOP onderaan mijn apparatuur had zitten.
                            Kon alles uitladen zodat ze de laptop afzonderlijk konden doorlichten.
                            Wie dus een laptop wenst mee te nemen, steek diens niet onderin!
                            http://www.EAS007.jalbum.net

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen met handbagage

                              Oorspronkelijk geplaatst door EAS007 Bekijk bericht
                              Vorig jaar op Zaventem probleem gehad omdat ik een LAPTOP onderaan mijn apparatuur had zitten.
                              Kon alles uitladen zodat ze de laptop afzonderlijk konden doorlichten.
                              Wie dus een laptop wenst mee te nemen, steek diens niet onderin!
                              Alweer een thread van 2006 die heropend wordt...

                              Wat laptops betreft, Het staat toch duidelijk aangegeven dat die APART door de machine moeten. Dat is al jaren zo.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X