Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CD issues

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CD issues

    Ik brand naar goede gewoonte regelmatig mijn foto's op CD. Onlangs echter een vrij verontrustende ontdekking gedaan:



    De zilveren laag van de cd's komt los. Gelukkig was dat enkel het geval bij dit merk. Ik heb dan ook al mijn andere cd's van dit merk (die overigens ook al tekenen van verval toonden) gekopieerd naar een andere "merk-cd" (TDK).

    Ik heb een mail gestuurd naar de betreffende fabrikant (uit Duitsland) maar uiteraard zoals verwacht geen antwoord gekregen.

    Ik weet niet wat jullie bedoeling is van een backup, maar ik zou mijn foto's toch nog graag aan mijn kleinkinderen willen tonen. Ik weet wel dat de bewaardatum van een cd beperkt is (10 jaar?), maar dit is toch wel erg snel!

    Vanaf nu gebruik ik enkel nog cd's van gekende merken (tdk, basf,...) en houd ik mijn cd-collectie nauwlettend in de gaten.

    Zijn er nog mensen met gelijkaardige problemen? Reacties welkom!

    Tim
    -=Nikon D50 + bokalen=-
    http://www.pbase.com/nosebeast
    http://users.pandora.be/timmy.thienpont1

  • #2
    oei, ik heb er ook zo'n 50-tal liggen van dat merk, momenteel nog geen teken van verval

    het zijn dus ook Intenso 80mins, voor 16 BEF (€0,4) per stuk had ik ook al wel een vermoeden dat de kwaliteit misschien iets minder zou kunnen zijn dan bv. een philips die je 10 BEF per stuk duurder zal betalen.
    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

    Comment


    • #3
      Wow, dit heb ik nog nooit gezien, ... ik gebruik al enkele jaren de Platinum's, ook vrij goedkoop, en daar heb ik nog geen problemen mee gehad so far!

      greetz
      My Flickr

      Comment


      • #4
        Ik heb dat alleen eens voorgehad met een label dat los kwam.
        Ik trok dat er helemaal af en had ook een stuk mee. Was overigens een duurder merk.

        Comment


        • #5
          Gelukkig heb ik dat nog nooit gehad niet met dure noch met goedkoope CDR's
          Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

          Comment


          • #6
            Met Platinum heb ik slechte ervaringen, ik had deze zomer al men cd's op een cd-r gecopieerd om mee te nemen op reis (kwestie van geen schade op te lopen aan de originele, of ze niet kwijt te spelen), toen ik terug kwam werkte er nog maar TWEE!!! van de 32!!! zoals ze hoorden te werken, Bij de rest waren er overal 'gaatjes' in die zilvere laag.. je kon er gewoon door zien!
            Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

            Comment


            • #7
              Voor wat een CD-tje tegenwoordig kost...
              Meestal koop ik TDK, soms eens Sony en de laatste tijd vooral Emtec (BASF).
              Nog nooit zo iets raars tegengekomen...
              Met een muziek CD, tot daar aan toe, maar belangrijke data of foto's ....
              Brrrrr...ik durf er niet aan denken...
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                ga niet zonder meer voor merk-cd's, daar zit ook rommel tussen. ga
                voor cd's die hun kwaliteit al bewezen hebben. taiyo yuden is dan
                eigenlijk de enige fabrikant die je blindelings kan vertrouwen, en
                het grote voordeel eraan is dat je voor niet meer dan 0.45 EUR per cd
                al gesteld bent. ik koop alleen nog maar taiyo yuden (die overigens
                een gegarandeerde levensduur hebben van 100 jaar), en heb er nog
                NOOIT een probleem mee gehad (in totaal al zo'n 2000 van die cd's
                geschreven). Met oude cd's (platinum, SKC, silverblue, en zelfs
                de recentere philips-cd's) daarentegen al wel. En ik ben echt niet
                de enige die er zo over denkt, want deze cd's worden op elke mogelijke
                site waar cd-kenners samenkomen aangeraden
                let wel, taiyo yuden is een fabrikant, geen merk. philips kocht
                vroeger bij taiyo yuden, tegenwoordig bij ritek (=variërende kwaliteit),
                tdk kocht vroeger ook bij taiyo yuden, nu weet ik het niet meer.
                een goedkoop maar heel goed merk is tybotech.

                succes

                Comment


                • #9
                  Originally posted by pieter jelle
                  ga niet zonder meer voor merk-cd's, daar zit ook rommel tussen. ga
                  voor cd's die hun kwaliteit al bewezen hebben. taiyo yuden is dan
                  eigenlijk de enige fabrikant die je blindelings kan vertrouwen, en
                  het grote voordeel eraan is dat je voor niet meer dan 0.45 EUR per cd
                  al gesteld bent. ik koop alleen nog maar taiyo yuden (die overigens
                  een gegarandeerde levensduur hebben van 100 jaar), en heb er nog
                  NOOIT een probleem mee gehad (in totaal al zo'n 2000 van die cd's
                  geschreven). Met oude cd's (platinum, SKC, silverblue, en zelfs
                  de recentere philips-cd's) daarentegen al wel. En ik ben echt niet
                  de enige die er zo over denkt, want deze cd's worden op elke mogelijke
                  site waar cd-kenners samenkomen aangeraden
                  let wel, taiyo yuden is een fabrikant, geen merk. philips kocht
                  vroeger bij taiyo yuden, tegenwoordig bij ritek (=variërende kwaliteit),
                  tdk kocht vroeger ook bij taiyo yuden, nu weet ik het niet meer.
                  een goedkoop maar heel goed merk is tybotech.

                  succes

                  En waar zijn deze te koop?

                  groetjes,
                  Kristien
                  Olympus E500
                  take the time it takes so it takes less time...
                  www.pnh.be

                  Comment


                  • #10
                    Ik wil je wel geloven, maar ik heb nog nooit van deze merken gehoord ???
                    Waar kan je ze vinden ?
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      ik koop mijn taiyo yudens altijd via http://www.cdrwinkel.com, snelle levering
                      en correcte service, en je bent zeker dat je taiyo yuden hebt, want sommige merken
                      kopen al wel eens bij verschillende fabrikanten, en verschillen dus van batch tot
                      batch. als je zekerheid wil, kan je je cd's altijd eens door cdr identifier halen
                      (o.a. te vinden op http://www.gum.de/cdrid/), die vertelt je meteen wie de fabrikant
                      was.

                      Comment

                      Working...
                      X