Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotopapier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotopapier

    Ik wist niet goed waar met het topic naartoe, dus zet het maar hier...
    Ik heb van een collega massas fotopapier gekregen maar heb de indruk dat de inkt niet 100% droogt. Als ik de foto in een album steek, plakt hij aan het plastiekje...
    Hoe los ik dit op?

    Grtz

    Jessy

  • #2
    Re: Fotopapier

    Niks aan te doen, vrees ik. Niet alle papier werkt met alle printers...
    Nikon, Apple & Epson

    Comment


    • #3
      Re: Fotopapier

      laat je het papier wel voldoende drogen, minstens 24 uur vooraleer in je ze in uw album steekt?

      Comment


      • #4
        Re: Fotopapier

        Met bepaalde soorten van Kodak, en Ilford had ik gelijkaardige problemen, en het helpt niet veel als je ze 24 uur (of langer) laat drogen, zelfs droogblazen met een haardroger helpt niet.
        Het Aldi-fotopapier mag je net na het printen in een mapje steken, die prints zullen nooit blijven kleven.

        Wat wel een verbetering gaf was andere insteekmappen gebruiken. De gladde mapjes van Esselte geven het meeste problemen met foto's waarbij de inkt aan de folie blijft kleven, de mapjes die ik tegenwoordig bij Hema koop (speciale foto-insteekmappen A4), daarmee heb ik nog geen problemen gehad met klevende foto's, zelfs niet met het Kodak papier (dat voor sommige soorten foto's betere kleuren geeft dan het Aldi-papier).
        Die mappen zijn ook heel wat steviger, maar natuurlijk ook heel wat duurder .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Fotopapier

          Oorspronkelijk geplaatst door jessy L
          Ik heb van een collega massas fotopapier gekregen maar heb de indruk dat de inkt niet 100% droogt.
          daar ligt het probleem... Hij zal het ook niet gevonden hebben...
          -=- Light is the key...

          Comment

          Working...
          X