Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

    (Dit is even hardop denken hier.)

    De laatste tijd ben ik nogal bezig met studioshoots in de slaapkamer maar dat is veel te beperkt. Het is krap, het is lastig voor de familie en mijn vrouw zou het zeker niet leuk vinden om veel vreemden over de vloer te krijgen. Dit houdt mij tegen om mensen mijn visitekaartje te geven en ze uit te nodigen voor een shoot.

    Dus ik dacht… waarom niet ergens een ruimte huren, zoiets van 50-100m2 en daar een studio bouwen. Je kan natuurlijk ook een studio per uur gaan huren, maar dat vind ik niet zo leuk. Ik heb liever mijn eigen omgeving, eigen spullen en kom en ga wanneer ik dat wil.
    Maar ja. Dat kost geld. Een gemiddeld bedrijfspandje kost al snel 100 euro per m2 per jaar. Dat is voor 100m2 dus €10.000 per jaar. (ex btw) En dat is toch wel even iets te veel voor een hobbyist

    Aan de andere kant zou dit wel acceptabel zijn indien je dit met meerdere amateurs/beroeps (4-6 man?) zou delen, en de studio ook nog eens zou door kunnen verhuren. Dan gaan de basiskosten dus snel naar beneden. Nog steeds een boel centjes maar misschien voor sommigen best te doen.
    En aangezien de meeste van ons niet 8 uur per dag, 7 dagen in de week foto’s maken, moet dat qua tijd en agenda best te regelen zijn.
    (Zelf heb ik al een voormalige studio op het oog. 80m2)

    Ik kom uit Almere (Nederland) en zou wel eens willen weten of hier door serieuze modelfotografen interesse voor bestaat en of dit uberhaubt wel te doen is.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

    Van waar ben je?
    >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

    Comment


    • #3
      Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

      Al eens aan een fotoclub gedacht ?

      een beetje zichzelf respecterende fotoclub is in het bezit van een fotostudio die beschikbaar is voor de leden van de club.
      Meestal is die te huur voor een zeer zacht prijsje of zelfs gratis.
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

        Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu
        Van waar ben je?
        Moeten we nu ook nog ne leescursus gaan geven...?

        Comment


        • #5
          Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

          Sorry, niet gezien, ik ben véél te enthousiast bezig..
          >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

          Comment


          • #6
            Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

            tja,goed initiatief in feite,maar het probleem ligt wel in afstand.
            ik zou wel geinteresseerd zijn mocht het niet zo ver van mijn huisje zijn
            ik woon in watervliet, belgie. (tegen nederlandse grens, ijzendijke)
            website: www.stijnboelens.com

            Comment


            • #7
              Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

              Voor een huurstudio kan ik U allen de studio van Foto Rembrandt aanbevelen.
              Ik heb ze zelf mogen bewonderen, nu even geleden maar ze was toen nog in opbouw, en zeer veelbolovend. Foto Rembrandt is gelegen op de Bredabaan in Merksem en is dus al bij al een vrij centrale ligging voor heel het Antwerpse en ook voor de noorderburen omgeving Breda en kanten.

              De studio is compleet in de ware zin van het woord, voorzien van kleedkamers WC en uiteraard, alle nodige verlichting. en achtergronden, de studio is per uur te huren en een aparte in en uitgang met digitale tijdsregistratie is voorzien.

              Voorgestelde huurprijs toen ik de studio bezocht was 25 Euro per uur !
              Als je even gaat rekenen is dit zeker niet duur te noemen !

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                Voor een huurstudio kan ik U allen de studio van Foto Rembrandt aanbevelen.
                Ik heb ze zelf mogen bewonderen, nu even geleden maar ze was toen nog in opbouw, en zeer veelbolovend. Foto Rembrandt is gelegen op de Bredabaan in Merksem en is dus al bij al een vrij centrale ligging voor heel het Antwerpse en ook voor de noorderburen omgeving Breda en kanten.

                De studio is compleet in de ware zin van het woord, voorzien van kleedkamers WC en uiteraard, alle nodige verlichting. en achtergronden, de studio is per uur te huren en een aparte in en uitgang met digitale tijdsregistratie is voorzien.

                Voorgestelde huurprijs toen ik de studio bezocht was 25 Euro per uur !
                Als je even gaat rekenen is dit zeker niet duur te noemen !

                MVG, Jeff
                idd,is een redelijke prijs voor zo'n studio... omduur ga ik het nog spijtig vinden dat ik in 'the middle of knowhere' woon
                website: www.stijnboelens.com

                Comment


                • #9
                  Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

                  ik verhuur ook een volledige studio en dit aan 12.5 euro per uur
                  voor 4 uur slechts 40 euro
                  is wel gelegen in duffel (nabij mechelen , lier)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

                    BD is groot genoeg voor een eigen fotostudio. Maar dan moet het bestuur wel haar gat durven opheffen. Enig probleem is de uitgestrekte geografische spreiding van de BD-leden.


                    seppuku.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

                      Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                      BD is groot genoeg voor een eigen fotostudio. (...) Enig probleem is de uitgestrekte geografische spreiding van de BD-leden.


                      seppuku.
                      Tijdens de laatste bestuursvergadering zijn er belangrijke beslissingen genomen, de VZW-leden die aanwezig zijn op de komende Algemene Ledenvergadering van 25 november zullen de primeur krijgen.
                      Het arrogante zinnetje heb ik uit de quote weggelaten.

                      Willy
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

                        Beste Jörgen,

                        Ik zit met het zelfde probleem dat onze woonruimte niet geschikt is voor fotografie. Als ik een model ga fotograferen moeten alle meubels aan de kant en dat kan alleen als mijn vriendin de deur uit is. Ik heb al wel een fotoshoot gedaan op mijn werk. Dat werkte prima. Hoog plafond en ruimte zat. Ik woon zelf in Utrecht en vind het leuk om met andere fotografen te werken. Zo ben ik bezig met een project Jump en heb ik hiervoor al met een aantal modellen fotoshoots gehouden. Nu alleen nog maar buiten de deur. Ik heb bijvoorbeeld samen gewerkt met een fotograaf uit Nieuwegein: Carolien en met een fotograaf uit Cothen: Wilco (voor de Belgen, dit zijn plaatsjes in nederland)en dat werkte zeer prettig. Misschien vind je het leuk om ook eens samen een shoot te gaan doen?

                        Groeten Michael

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Voor een huurstudio kan ik U allen de studio van Foto Rembrandt aanbevelen.
                          Ik heb ze zelf mogen bewonderen, nu even geleden maar ze was toen nog in opbouw, en zeer veelbolovend. Foto Rembrandt is gelegen op de Bredabaan in Merksem en is dus al bij al een vrij centrale ligging voor heel het Antwerpse en ook voor de noorderburen omgeving Breda en kanten.

                          De studio is compleet in de ware zin van het woord, voorzien van kleedkamers WC en uiteraard, alle nodige verlichting. en achtergronden, de studio is per uur te huren en een aparte in en uitgang met digitale tijdsregistratie is voorzien.

                          Voorgestelde huurprijs toen ik de studio bezocht was 25 Euro per uur !
                          Als je even gaat rekenen is dit zeker niet duur te noemen !

                          MVG, Jeff
                          De huidige prijzen zijn (BTW inbegrepen) 35.00€/uur zonder begeleiding of 65.00€/uur met begeleiding. Ziet er wel zeer verzorgd uit.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Tijdens de laatste bestuursvergadering zijn er belangrijke beslissingen genomen, de VZW-leden die aanwezig zijn op de komende Algemene Ledenvergadering van 25 november zullen de primeur krijgen.
                          Het arrogante zinnetje heb ik uit de quote weggelaten.

                          Willy
                          Dat klinkt alvast als potentieel goed nieuws.

                          EDIT: Ik merk nu pas dat ik op bijna 3 jaar oude posts aan't antwoorden ben. *^^* Is hiervan uiteindelijk nog iets uit de bus gekomen?
                          Last edited by Trypho; 8 juli 2009, 23:10.
                          Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

                            Een jaar geleden speelde ik ook met hetzelfde idee. Uiteindelijk heb ik het op m'n eentje gedaan, vermits ik zelf de ruimte had.
                            Wat geïnvesteerd (tijd en geld) en ik heb toch een degelijke studio kunnen opzetten (die blijkbaar populair is geworden bij een aantal amateurfotografen in de regio )

                            Voor diegenen die graag eens gebruik maken van een studio in het Antwerpse (vooralleer er zelf in te investeren) bied ik mijn studio aan, tegen een heel voordelig prijsje.
                            (hier vind je meer info over de studio)
                            Voor diegenen die gewoon eens naar de setup willen komen kijken, gewoon een seintje geven, en eens binnenspringen zonder meer.
                            Last edited by lightningbit; 5 augustus 2009, 11:43. Reden: schrijf foutje
                            Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zou er interesse bestaan voor een gezamelijke studio?

                              Ik zie net ook dat dit topic omhoog is gekomen.
                              THanks voor de input, maar ik heb intussen al een paar jaar een eigen studio waar ik me prima vermaak
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

                              Comment

                              Working...
                              X