Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

glasblazen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • glasblazen

    Ik ben een mini-documentaire aan het maken ivm zand/glas/vuur.
    Ik ben op zoek naar actieve glasblazers (glassmelters) die een atelier hebben om er enkele foto's te kunnen maken. Het zou me een heel stuk verder helpen.
    Bedankt
    Kles

  • #2
    Re: glasblazen

    Spreek eens met enkele laboranten...
    Ik heb indertijd stapels materiaal geblazen uit de glazen buisjes.
    Een collega van mij, heeft als proefwerk, een document moeten schrijven over het maken van allerlei laboratoria-glas enkel en alleen maar met behulp van de bekende glazen lab-buisjes ...
    Ga ook eens naar avondmarkten. Ik heb er al enkele gezien die daar glas blaasden ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: glasblazen

      De demonstraties glasblazen gaan door op 14, 15, 16, 21, 22, 23, 28, 29, 30 juli en 4, 5, 6 augustus om 14 uur in galerij Athanor (Gijverinkhove).

      (dit is een klein dorpje tussen ieper en veurne (belgie - west vlaanderen)

      info :



      misschien kan je daar contacten leggen voor jouw documentaire

      groetjes
      Canon EOS 350D - Canon EF 28-135 F3.5-5.6 IS - Canon EF 75-300 F4.0-5.6 IS

      Comment


      • #4
        Re: glasblazen

        Oorspronkelijk geplaatst door kles
        Ik ben een mini-documentaire aan het maken ivm zand/glas/vuur.
        Ik ben op zoek naar actieve glasblazers (glassmelters) die een atelier hebben om er enkele foto's te kunnen maken. Het zou me een heel stuk verder helpen.
        Bedankt
        Kles
        Hi,

        De ateliers in Murano werken met de deuren open.



        Ook in Biot (Fr) kan je terecht.

        Misschien een excuus voor een dagje uit.

        DPaul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: glasblazen

          Mijn pa is glasblazer , kijk eens op de website om hem te contacteren en een afspraak te maken, dan zal hij ervoor zorgen dat je wat spectaculaire foto's kunt maken. Ikzelf heb ook al een shoot gedaan bij hem, resultaten vind je op de volgende website
          http://www.glasblazerijvitt.be
          Grtz Jay

          Comment


          • #6
            Re: glasblazen

            Zo uit het blote hoofd: op de Kalvehaven in Handrup Bakker staat een prachtig glasblazersatelier. Ik weet uiteraard niet of dat niet wat te ver uit je buurt is. Ikzelf ga er beslist ooit nog eens naartoe, want de laatste leer dat ik er was, had ik nog geen digitale camera.
            Last edited by pcwiet; 28 juli 2006, 16:52.

            Comment


            • #7
              Re: glasblazen

              Dankjewel voor de reactie's.
              In het atelier van Athanor en van Werner Vits was ik al geweest. Heb daar al heel wat bruikbaar materiaal verzameld. Ik ben van Zedelgem (West-Vlaanderen). Nu misschien iets verder trekken om het volledig te maken.
              (Jay : Doe de groetjes aan je vader van Kathleen)
              In Lommel is er op 27 augustus 'de dag van het zand' en 'k heb gehoord dat er daar ook glasblazers aan het werk zullen zijn.
              Groetjes Kathleen

              Comment

              Working...
              X