Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen mey fotos na copy naar HD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen mey fotos na copy naar HD

    Ik heb met een 100tal foto problemen na ze te kopieren van SD disc naar mijn harde schijf. Ik kan geen preview zien van deze fotos.

    Van de 300 foto's kan ik er dus een 200tal zien en een 100tal lijken mij corrupt.

    Is er mss een manier om deze toch nog te kunnen openen??? De files zijn wel rond de1MB dus foto moet er ergens wel zijn.

    Ik heb de filetjes al eens vergeleken in Notepad en daar kan je tussen alle rare tekens wel degelijk zien dat de eerste regels onbreken.

    Weet iemand een programmatje of een manier om deze foto's toch nog in orde te krijgen?
    Ik dank jullie alvast voor de moeite.
    Idien u nog verduidelijking nodig acht mag u deze altijd sturen.

  • #2
    Re: Problemen mey fotos na copy naar HD

    Probeer eens met irfan. Dit kleien ding laat soms gecorrupte bestanden wel zien.

    Stuur me anders eens zo'n bestandje op en een werkend. Misschien kan ik iets in elkaar fiksen dat wel lukt, maar, je zal wel aale exif-data kwijt zijn. Nu beter exif kwijt dan foto
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Problemen mey fotos na copy naar HD

      Zijn ze kapot op je hdd?? Staan ze nog goed op je SD-Card... Zou zeker eerst eens naar dit kijken wat de oorzaak zou zijn!! Misschien staan ze nog goed op je SD-Card. Ook al heb je ze gemoved. Die undeleten als er al niet veel op hergeschreven is is normaal geen probleem.
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: Problemen mey fotos na copy naar HD

        Ik weet dat het dom klinkt maar op de SD kaart staan ze niet meer. Ik heb de kaart al geformatteerd dus da is fataal.
        Stom als ik ben en alles moest snel gaan dus had ik Cut en Paste gedaan.
        Ik heb dan ook al geprobeerd om een herstel programma op mijn kaartje te laten runnen maar niks dus ??
        Alvast bedankt voor jullie reactie.

        Ik ga wel een voorbeeld opsturen en laat je maar iets weten.

        Comment


        • #5
          Re: Problemen mey fotos na copy naar HD

          Oorspronkelijk geplaatst door nicky
          Ik weet dat het dom klinkt maar op de SD kaart staan ze niet meer. Ik heb de kaart al geformatteerd dus da is fataal.
          Stom als ik ben en alles moest snel gaan dus had ik Cut en Paste gedaan.
          Ik heb dan ook al geprobeerd om een herstel programma op mijn kaartje te laten runnen maar niks dus ??
          Alvast bedankt voor jullie reactie.

          Ik ga wel een voorbeeld opsturen en laat je maar iets weten.
          formatteren is NIET fataal!! formatteren maakt gewon de fat leegt en dat is het.. deze overschrijft de sectoren niet....

          Kijk eens bij LINKS voor andere recovery tools.. Het moet werken en je moet ALTIJD zoiets bij de hand hebben...

          Ik snap niet dat het zoeken naar de oorzaak niet belangrijk voor je is...
          Straks zijn je volgende foto's ook om zeep... en dan moet je dat niet meer komen vragen...
          -=- Light is the key...

          Comment


          • #6
            Re: Problemen mey fotos na copy naar HD

            De lesse

            Sorry als het overkomt dat ik de oorzaak niet wil kennen. Dat zou natuurlijk leuk zijn dit in de toekomst zeker niet terug voor te hebben.
            Nu ik denk dat ik weet wanneer het fout is gelopen. Ik heb de SD disc in mijn pc rechtstreeks gestoken en dan cut en paste gedaan en daar heeft hij data niet goed overgezet.

            Ik ga vanaf nu Copy paste doen zodat ze nog zeker op de kaart staan en ze eerst kancontroleren op mijn schijf.

            Tot echt wel bedankt voor je reactie en zal zeker eens wat recover pakketten uitproberen.

            Comment


            • #7
              Re: Problemen mey fotos na copy naar HD

              Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment

              Working...
              X