Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nogal slechte ervaring met webshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nogal slechte ervaring met webshop

    Hallo,

    Ik heb zojuist een nogal slechte ervaring gehad met een webshop. Ik zou niets liever doen dan die ervaring met jullie delen maar ik weet niet of dat hier wel kan/mag of eerder als een lastercampagne zal worden aanzien .

    Daarom mijn vraag of zo een verhaal hier thuis hoort.


    Tom

  • #2
    Re: Nogal slechte ervaring met webshop

    Tuurlijk. Shoot!

    Comment


    • #3
      Re: Nogal slechte ervaring met webshop

      Kan je niet beter eerst proberen om de problemen onderling op te lossen, vooralleer je ze hier op het forum gooit?
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Nogal slechte ervaring met webshop

        Als je de waarheid spreekt, waarom zou je dan zwijgen .
        Spuw je gal maar , misschien kun je anderen van een kater behoeden.
        It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

        Comment


        • #5
          Re: Nogal slechte ervaring met webshop

          Oorspronkelijk geplaatst door Petertje
          Als je de waarheid spreekt, waarom zou je dan zwijgen .
          Probleem is dat je maar één kant van het verhaal hoort.
          Bovendien kan de webshop zich zelden verdedigen in zulke gevallen. Of dacht je dat die alle fotoforums opvolgen?
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Nogal slechte ervaring met webshop

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
            Probleem is dat je maar één kant van het verhaal hoort.
            Bovendien kan de webshop zich zelden verdedigen in zulke gevallen. Of dacht je dat die alle fotoforums opvolgen?
            Niet alle,maar wel de deze

            Mvg.
            Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
            Mijn website.

            Comment


            • #7
              Re: Nogal slechte ervaring met webshop

              Ok,

              Ik zal me niet laten meeslepen...

              Voorbije maandag heb ik me bij geheugenkaart.be een fototas besteld.
              Over de layout van de site ga ik het niet hebben (over smaak valt niet te discuteren) maar tijdens het bestel proces werd mij gevraagd een ander adres op te geven indien ik niet de hele dag bereikbaar was op mijn thuisadres.
              Ik geef dus zoals gewoonlijk het adres van mijn werkgever op omdat daar altijd iemand aanwezig is.

              - tot hiertoe loopt alles nog van een leien dakje...

              Even later krijg ik een mail met de vermelding dat het pakje naar mijn thuisadres zal worden verstuurd en dat ik zeker moet zorgen dat ik thuis ben.
              Ik stuur dus een mail terug met de melding het naar mijn werk te sturen en geef nogmaals het correcte adres door en schrijf onmiddelijk het juiste bedrag over.
              Als ik op de website kijk zie ik mijn bestelling bij "te verwerken".

              De volgende dag wil ik inloggen op de site om te kijken wat de status van mijn verzending is en blijkt dat ik niet kan inloggen. Het paswoord zou verkeerd zijn hoewel ik 100% zeker ben dat het paswoord correct is.

              Geen probleem, dan maak ik mijin account gewoon nog eens aan en probeer ik op die manier... helaas niet mogelijk want mijn email adres bestaat reeds in hun systeem.

              Vandaag, woensdag (nog steeds niets toegekomen) bel ik naar geheugenkaart om te contoleren wat de status is. Na 15 minuten kunnen ze mij vertellen dat het pakket geweigerd is bij de ontvanger. Niemand op ons kantoor heeft ooit iemand van DPD gezien en niemand heeft iets geweigerd (we zijn maar met 5 dus dat was gemakkelijk te controleren)
              De persoon aan de andere kant van de lijn blijft volhouden dat het adres zekere correct was en dat het mijn fout was dat het pakket geweigerd werd.
              De vraag om het tracking nummer te weten te komen wordt simpelweg beantwoord met "Als jij er ook nog naar gaat zoeken wordt het compleet onoverzichtelijk".
              Als ik vraag om het pakket opnieuw te laten aanbieden en het adres te controleren wordt mij verteld dat dat niet mogelijk is en dat het eerst zal terugkomen naar hun bedrijf en dan opnieuw zal worden verstuurd waardoor ik het hopelijk maandag zou hebben. Helaas heb ik mijn tas dit weekend nodig dus voor mij is dat geen optie.
              Naar het einde van het gesprek toe weigert de persoon aan de andere kan van de lijn mij nog iets van info te geven en moet ik alles maar eens op een mailtje zetten.

              - nu is mijn hartslag al boven de 200 uitgestegen

              Als ik een half uurtje later terugbel om nog maar eens het tracking nummer vrij te krijgen heb ik iemand anders (duitstalig) aan de lijn die me het nummer wel kan geven.

              Eén simpel telefoontje naar DPD maakt duidelijk dat ze het niet naar nummer 123 hadden verstuurd maar naar 13. De mensen van DPD waren dan ook zo vriendelijk om het adres direct aan te passen en het pakket opnieuw te laten aanbieden.

              Nadat mijn gesprek met DPD afgelopen is krijg ik een mail van geheugenkaart dat ze gefaxed hebben naar DPD om het pakket opnieuw aan te bieden maar deze maal met het juiste adres maar een verkeerde bedrijfsnaam (er zitten 6 bedrijven in ons gebouw)

              Dus nogmaals een mail gestuurd naar DPD om een tweede maal te bevestigen wat het juiste adres is.


              Kortom: Dat er een foutje sluipt in een adres is volkomen normaal maar het stoort mij mateloos dat ze het eerst op mij proberen afschuiven en daarna niet eens de moeite nemen om hun gegevens te controleren met de mails die ik heb gestuurd en gegevens die ik op de website heb ingevuld.


              Nu hopen dat mijn tas vrijdag aankomt .....

              Comment


              • #8
                Re: Nogal slechte ervaring met webshop

                Oorspronkelijk geplaatst door tboschman
                Nu hopen dat mijn tas vrijdag aankomt .....
                Als je pakje al bij DPD ligt, en ze hebben het juiste adres, dan zou je die tas zeker op tijd moeten krijgen.


                Ik heb zelf heel goede ervaringen met die leverancier, en ik laat de bestellingen ook op het werk afleveren omdat ik daar overdag toch meestal ben (op werkdagen toch ).

                Er kan overal wel iets mis lopen, het belangrijkste is dat er wat aan gedaan wordt om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nogal slechte ervaring met webshop

                  als de leverancier het adres heeft doorgegeven aan transportfirma... dan kan de leverancier daar niets mis mee doen...

                  Ik probeer zoveel mogelijk ter plaatse te gaan, dan kan je ook direct testen en als het niet goed is, weigeren of ander exemplaar vragen...

                  Bij geheugenkaart, altijd vlot gegaan hoor...
                  -=- Light is the key...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nogal slechte ervaring met webshop

                    Oorspronkelijk geplaatst door tboschman
                    Geen probleem, dan maak ik mijin account gewoon nog eens aan en probeer ik op die manier... helaas niet mogelijk want mijn email adres bestaat reeds in hun systeem.
                    Dit heeft niets met problemen van een leverancier te maken en trouwens kan je nergens je account 2 keer aanmaken (ook hier niet). En met een tweede account zal je trouwens nooit de gegevens van de andere account kunnen zien, dus een beetje verloren moeite ...
                    Na 15 minuten kunnen ze mij vertellen dat het pakket geweigerd is bij de ontvanger.
                    Elke leverancier dat u iets verstuurt met een pakjesdienst moet zelf ook via een soort tracking opzoeken om te weten wat er met een pakket gebeurd is.
                    "Als jij er ook nog naar gaat zoeken wordt het compleet onoverzichtelijk".
                    Dit is een regel dat overal van toepassing is, als je langs verschillende kanten iets probeert op te lossen loopt het gegarandeerd meer fout dan je had gehoopt. Eigenlijk toch goed dat hij het in uw plaats wil doen?
                    Als ik vraag om het pakket opnieuw te laten aanbieden en het adres te controleren wordt mij verteld dat dat niet mogelijk is en dat het eerst zal terugkomen naar hun bedrijf en dan opnieuw zal worden verstuurd waardoor ik het hopelijk maandag zou hebben.
                    Dit zal heel vermoedelijk wel de standaard procedure zijn bij DPD. Heb dit zelf al meegemaakt met andere transportbedrijven.
                    Naar het einde van het gesprek toe weigert de persoon aan de andere kan van de lijn mij nog iets van info te geven en moet ik alles maar eens op een mailtje zetten.
                    Dit is in veel bedrijven van toepassing ... schriftelijk bevestigen voorkomt nog meer misverstanden door iets "verkeerd" te begrijpen. Daarna is er ook geen betwisting meer mogelijk wie iets fout deed en dit is in het voordeel van beide partijen.
                    Bij ons op het werk wordt er ook veel naar klanten gestuurd met de post en pakjesdiensten en regelmatig gebeuren daar ook missingen ... die transportfirma's zijn ook niet heilig hoor en vergissen zich ook al eens.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nogal slechte ervaring met webshop

                      heb deze week iets gelijkaardigs meegemaakt, ook met geheugenkaart.be (voordien trouwens ook al).

                      eerst dat van deze week:

                      ik bestel vorige vrijdag een cameratas, daar ik dit week-end op verlof vertrek zocht ik iets dat 'onmiddellijk leverbaar' is. Er zijn in een winkel vlakbij mij genoeg exemplaren van de tas te koop, maar geheugenkaart is fors goedkoper. Bovendien kan ik dat zelf gaan afhalen bij hen want ik woon niet al te ver van hun afhaaladres. Dus dat ook aan hen gemeld op de manier die ze vermelden op hun site.

                      Goed, op de website staat 'op voorraad, verwachte levertijd: vandaag'. Nu weet ik ook wel (veel ervaring met oa ebay en andere webshops) dat 'vandaag' een rekbaar begrip is. Niettemin, vrijdag besteld en dinsdag nog niets gehoord. Dus stuurde ik een mail, omdat het week-end naderbij sluipte.

                      Na een paar uur krijg ik een antwoord dat de tas niet in voorraad is in de kleur die ik wil, maar wel in een andere kleur. Nu moeten jullie wel weten dat er op de site maar één kleur staat! Er is dus geen manier om te weten dat ze die in meerdere kleuren hebben, laat staan welke op stock is. Een mailtje van hen dat ze de gewenste kleur niet hebben maar wel een andere had wel op zijn plaats geweest, zeker als het item zogezegd 'onmiddellijk leverbaar' is.

                      Na nog een aantal mails over en weer te sturen heb ik de persoon eindelijk zover gekregen dat hij antwoordde dat hij alles (heb ook een filter bijbesteld, die ook 'op voorraad' is) naar het afhaaladres zou laten komen en mij dan per mail zou verwittigen. Ondertussen zijn we donderdag en jawel...ik heb nog niets vernomen. Ben benieuwd!

                      ---

                      Ander verhaal.
                      Een paar weken geleden informeerde ik per mail bij hen naar een ander item. Je moet weten dat op hun website vaak hetzelfde item een aantal keer vermeld is, met andere prijzen en zo. Compleet te gek om los te lopen eigenlijk. Rommelig, onoverzichtelijk...maar goed, dat terzijde.
                      Het item dat mij interesseerde (toevallig ook een cameratas) stond in het zwart te koop voor 39 euro, in het groen voor 49 euro.

                      Ik mail dus naar hen onder het motto 'ik ben een toekomstige klant, mag ik u evenwel een paar dingen vragen', want de afhaalprocedure was me niet zo duidelijk. Na een paar uur krijg ik antwoord (hier had ik dus niet te klagen over de snelheid). Wat blijkt:
                      1) op de website was de prijs van de zwarte tas (hier had ik naar geïnformeerd) ineens opgetrokken naar 49 euro
                      2) die tas was op voorraad in de 'centrale stock' en die overbrengen naar het afhaaladres zou mij 7 euro kosten (evenveel als ze laten opsturen)
                      3) een tas van een categorie duurder (85 euro) was evenwel gestockeerd in
                      het afhaaladres en daar zou dan niets bijkomen
                      4) verder had ik nog een drietal andere zaken gevraagd, waarop gewoon geen antwoord werd gegeven.

                      Indien we deze 'service' vergelijken met webshops die wél werken zoals het hoort...dan kan ik niet anders dan geheugenkaart.be zwaar buizen, en iedereen afraden om met hen te werken.

                      Nu het kan zijn dat dit enkel zo is bij hun cameratassen, maar ik koop er toch nooit nog iets hoor.
                      Last edited by Jokkos; 6 juli 2006, 06:55.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nogal slechte ervaring met webshop

                        Als je in eerste instantie al zo'n slechte ervaringen hebt bij het verkrijgen van een fatsoenlijk anwoord, dan snap ik niet dat je dan toch nog een bestelling plaatst.
                        Het zou voor mij meteen over en uit zijn

                        alex
                        Website : www.alextimmermans.com
                        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nogal slechte ervaring met webshop

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
                          Als je in eerste instantie al zo'n slechte ervaringen hebt bij het verkrijgen van een fatsoenlijk anwoord, dan snap ik niet dat je dan toch nog een bestelling plaatst.
                          Het zou voor mij meteen over en uit zijn

                          alex
                          klopt, ik had ook beter moeten weten. Maar ik geloof in tweede kansen, en omdat er maar één versie van de tas die ik nu bestelde op de site stond, met dus ook maar één prijs, en die in voorraad was...dacht ik dat er niet veel fout kon lopen. Plus het is nogal dringend hé, anders was ik zeker naar een andere webshop gegaan. Mijn huidige tas is eind vorige week beschadigd geraakt, vandaar...

                          edit: aan iedereen: het is niet mijn bedoeling om deze tread over te nemen, ik wilde enkel even aantonen dat de originele starter van deze thread niet de enige is met klachten.
                          Last edited by Jokkos; 6 juli 2006, 07:15.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nogal slechte ervaring met webshop

                            om te bewijzen dat het ook anders kan :

                            vorige week zaterdag 's voormiddags gebeld naar de Belgische vestiging,
                            en een heel vriendelijke man hielp me ( in 't Nederlands ) op de juiste weg om ( ook een cameratas ) te bestellen om bij hun af te halen ( was haast bij ! )

                            dinsdag een telefoontje gekregen van een al even vriendelijke mevrouw dat m'n tas in Putte aangekomen was en mocht afgehaald worden.

                            woensdag ik naar Putte waar ik terug heel vriendelijk ontvangen werd en nog extra uitleg kreeg over enkele items die me interesseerden die ik daar zag liggen/staan.

                            van mij hoor je dus geen slecht woord over hen, ik maakte op andere sites al ergere dingen mee, wat bewijst dat die mensen ook maar mensen zijn hé !
                            groetjes, Bobke
                            ________________________

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nogal slechte ervaring met webshop

                              Heb verleden week een CF kaartje besteld in Putte, op de site de prijs en dergelijke nagekeken en dan gebeld om zeker te zijn dat het op voorraad was.
                              Ben het nog dezelfde dag gaan ophalen, geen enkel probleem.

                              Het is wel zo dat 'op voorraad' een rekbaar begrip is bij hun, blijkbaar hebben ze ook een stock in Nederland ... dan kan je het natuurlijk niet direct ophalen in Putte, maar ik vroeg wat info over een Canon lens en hij bood direct aan om de lens uit Nederland af te laten komen zodat ik ze twee dagen later in Putte kon testen ... toch wel service nietwaar ?

                              Iedereen laat steken vallen hier en daar, als je met mensen werkt gebeuren er fouten, dat is onvermijdelijk.

                              Johan

                              Comment

                              Working...
                              X