Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auteursnaam veranderen bij eos 300d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • auteursnaam veranderen bij eos 300d

    hey,

    ik heb een vraagje,ongeveer een jaar geleden kocht ik mij 2e hands een canon eos300d, toestel werkt perfect en ben er uiterst tevreden mee.
    Echter had ik wel een vraagje, steeds als ik een foto heb genomen staat er in de bestandsinfo of exif de naam van de vorige eigenaar als auteur.
    Hoe kan ik deze in de camera veranderen, denk dat ik alles al heb afgezocht maar kan niks vinden.

    vrgr en dank bij voorbaat
    Gert
    http://gertvandenbroeck.blogspot.be/

  • #2
    Re: auteursnaam veranderen bij eos 300d

    Als je de EOS Viewer software hebt ge-installeerd, dan kan je via options > camera settings je naam bij "Owner" zetten. Camera gewoon aan de PC hangen met een usb'tje.

    Comment


    • #3
      Re: auteursnaam veranderen bij eos 300d

      thx het is gelukt
      http://gertvandenbroeck.blogspot.be/

      Comment


      • #4
        Re: auteursnaam veranderen bij eos 300d

        Ik heb hier hetzelfde probleem alleen heb ik geen eos viewer. Ik deze geprobeerd te downloaden maar ik krijg alleen zoombrowser en digital photo professional.

        In zoombrowser krijg ik geen contact met mijn camera en in digital photo professional kan ik geen camerasettings vinden. (dit laatste programma dpp zou een opvolger zijn van eos viewer)

        Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn camerasettings kan benaderen en de auteursnaam kan veranderen in mijn eos 300d?

        Alvast bedankt.


        Nr.10

        Comment


        • #5
          Re: auteursnaam veranderen bij eos 300d

          Oorspronkelijk geplaatst door Nummer10 Bekijk bericht

          Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn camerasettings kan benaderen en de auteursnaam kan veranderen in mijn eos 300d?

          Alvast bedankt.


          Nr.10
          Probeer het eens via een vrien/bekende/collega die ook een 300D bezit en de software op de pc heeft staan.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: auteursnaam veranderen bij eos 300d

            Bij mij (400D) kan je dat veranderen via EOS UTILITY (Mac).

            Klik op Camera Settings/Remote Shooting
            Dan heb je rechtsonderaan een klein camera symbool en ernaast een hamertje+moersleutel. Klik op de hamer/moersleutel. Daar kan je de eigenaar naam instellen.
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: auteursnaam veranderen bij eos 300d

              Via Zoombrowser EX zou dit moeten lukken. Als je connectie met de camera krijgt ten minste. In de menu van Zoombrowser camera/camera settings.
              Canon 30D; Canon 300D; EF-S 18-55mm f/3.5-5.6; EF 24-70mm f/2.8L USM; EF 70-200mm f/2.8L USM; 580EX

              Comment


              • #8
                Re: auteursnaam veranderen bij eos 300d

                Oorspronkelijk geplaatst door Jonasti Bekijk bericht
                Via Zoombrowser EX zou dit moeten lukken. Als je connectie met de camera krijgt ten minste. In de menu van Zoombrowser camera/camera settings.
                Dat probeer ik maar ik krijg geen contact met mijn camera. Hij geeft een fout melding [CameraWindow] is not compatible with the detected camera.

                Misschien heb ik de verkeerde software dacht ik.


                Nr.10

                Comment


                • #9
                  Re: auteursnaam veranderen bij eos 300d

                  Met men G6 had ik dat ook, laatste versie ZoomBrowser gedownload en het was in orde
                  Mvg,
                  SW
                  BD1071BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: auteursnaam veranderen bij eos 300d

                    Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                    Bij mij (400D) kan je dat veranderen via EOS UTILITY (Mac).

                    Klik op Camera Settings/Remote Shooting
                    Dan heb je rechtsonderaan een klein camera symbool en ernaast een hamertje+moersleutel. Klik op de hamer/moersleutel. Daar kan je de eigenaar naam instellen.
                    Ik heb dit gedaan, maar mijn naam verschijnt toch niet in de exif van de foto's.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: auteursnaam veranderen bij eos 300d

                      Toch nog eens gaan zoeken, ik heb nu Opanda geinstalleerd en daar kan ik mijn naam wel terugvinden.

                      Jammer dat het via windows of photoshop niet te zien is. Want je naam komt niet onder "auteur" te staan maar onder "Owner Name". En die laatste info wordt door die 2 anderen niet getoond.

                      Ik merk nu ook op dat je via Opanda ook nog eens de gebruikte lens kan terugvinden.
                      Maar misschien dat dit alleen met Canon lenzen werkt?
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment

                      Working...
                      X