Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stockeren van fotoafdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stockeren van fotoafdrukken

    Hoe kan je het best je fotoadrukken stockeren? Ik heb deze momenteel in een aantal mapjes steken, doch denk dat dit niet de ideale manier is.
    Grt,
    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

  • #2
    Re: stockeren van fotoafdrukken

    Systeem dat ik gebruik is het volgende

    Maak folder aan met datum - onderwerp

    vb: 2006.06.20-Sinksenfoor

    En de bestanden van m'n CF zet ik over met Nikon Picture project waarbij ik de files rename naar onderwerp_001, dat wordt dan Sinksenfoor_001.jpg, ...

    Ik bewaar ze op minstens één van m'n peecees (meestal de desktop) en heb een copie op m'n NAS (netwerk HD) staan. Bedoeling is dan ook nog eens af en toe een backup te maken naar DVD

    Comment


    • #3
      Re: stockeren van fotoafdrukken

      Oorspronkelijk geplaatst door James71
      Systeem dat ik gebruik is het volgende

      Maak folder aan met datum - onderwerp

      vb: 2006.06.20-Sinksenfoor

      En de bestanden van m'n CF zet ik over met Nikon Picture project waarbij ik de files rename naar onderwerp_001, dat wordt dan Sinksenfoor_001.jpg, ...

      Ik bewaar ze op minstens één van m'n peecees (meestal de desktop) en heb een copie op m'n NAS (netwerk HD) staan. Bedoeling is dan ook nog eens af en toe een backup te maken naar DVD
      @James: Ik denk dat je hier de vraag niet goed begrepen (oftewel heb ik ze verkeerd begrepen ), maar ik denk dat de TS bedoelde hoe hij fotoafdrukken kon stockeren.

      Sven

      Comment


      • #4
        Re: stockeren van fotoafdrukken

        Inderdaad ja, dat was eigenlijk de vraag.
        Kan ik bijvoorbeeld foto's gewoonweg op elkaar leggen...of moet er iets tussen. Waar best bewaren...etc...
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: stockeren van fotoafdrukken

          Ik denk op een frisse en droge plaats, denk dat je ze op elkaar kan leggen als je de emulsie zijde maar niet op elkaar legt.
          Als ik verkeerd ben verbeter me maar dan.
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

          Comment

          Working...
          X