Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plichten van online winkel?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plichten van online winkel?

    Beste mensen,

    Is er iemand die een beetje op de hoogte is van de plichten van een online winkel (of webshop) ivm problemen met hun verkochte toestellen?

    Mijn verhaal:
    Ongeveer een maand geleden kocht ik bij een webwinkel (die ik momenteel nog liever niet vernoem) een Canon digitale camera, nu een maand later dus blijkt dat ik een dead of hot pixel heb (eentje die oplicht op donkere foto's = hot zeker?) ... maar deze valt wel vrij hard op en staat bijna exact in het midden van de foto!
    Ik heb nu al enkele mails gedaan naar de online winkel, maar deze antwoord gewoonweg niet!
    Naar de helpdesk van Canon zelf heb ik nog niet kunnen bellen vermits deze maar beschikbaar is tot half 6 en ik dan nog niet thuis ben, normaal gezien moet dat morgen wel lukken, ben eens benieuwd wat ze gaan zeggen!

    Nu vraag ik me af welke verplichtingen die online winkel heeft tot over mij, en hoe zit dat met Canon zelf, kan ik het enkel met Canon ook regelen, of moet die online winkel echt tussenbeide komen?

    Greetz
    My Flickr

  • #2
    Valt m.i. gewoon onder de garantie, dus of via de winkel of via Canon zelf te regelen ( zie je garantiebewijs). Hier is geen discussie over mogelijk.
    Peter

    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

    Comment


    • #3
      Het is te hopen,
      ik zal jullie zeker op de hoogte houden!

      greetz
      My Flickr

      Comment


      • #4
        vervolg van't verhaal;
        Ik heb eindelijk contact kunnen opnemen met Canon Belgium en met de online winkel waar ik men camera heb gekocht.

        Reactie Canon Belgium: Doe de camera binnen bij een service point in je geburen, daar zullen ze heb doorsturen naar de Canon reparatiedienst, deze zullen hem dan repareren of eventueel vervangen (kan enkele weken duren, helpdesk medewerker sprak over 2 weken).

        Reactie online winkel: Trap niet in een reparatie, als de dead pixel ook op het lcd-scherm te zien is moet je een nieuwe krijgen, weet je wat; breng de camera bij mij binnen en dan krijg je een voorlopig vervangtoestel of een andere A40 van zodra die binnenkomt.
        Volgens de online winkel (die via Canon Duitsland werkt) krijg hij onmiddelijk een vervangtoestel, geen gezeur over reparatie dus (deze moet dan wel eerst naar Duitsland gestuurd worden).

        Voor mij geen twijfel mogelijk, na een telefoontje met de online winkel die me wist te vertellen dat ze maandag nieuwe A40's binnenkrijgen, ga ik er dinsdag naartoe om men defect toestel om te ruilen tegen een nieuw.
        Als dat geen service is!!

        Ik laat nog wel iets weten als ik men nieuwe Canon heb, pas dan zal ik gerust zijn

        greetz
        My Flickr

        Comment


        • #5
          Originally posted by DaVa
          vervolg van't verhaal;
          Ik heb eindelijk contact kunnen opnemen met Canon Belgium en met de online winkel waar ik men camera heb gekocht.

          Reactie Canon Belgium: Doe de camera binnen bij een service point in je geburen, daar zullen ze heb doorsturen naar de Canon reparatiedienst, deze zullen hem dan repareren of eventueel vervangen (kan enkele weken duren, helpdesk medewerker sprak over 2 weken).

          Reactie online winkel: Trap niet in een reparatie, als de dead pixel ook op het lcd-scherm te zien is moet je een nieuwe krijgen, weet je wat; breng de camera bij mij binnen en dan krijg je een voorlopig vervangtoestel of een andere A40 van zodra die binnenkomt.
          Volgens de online winkel (die via Canon Duitsland werkt) krijg hij onmiddelijk een vervangtoestel, geen gezeur over reparatie dus (deze moet dan wel eerst naar Duitsland gestuurd worden).

          Voor mij geen twijfel mogelijk, na een telefoontje met de online winkel die me wist te vertellen dat ze maandag nieuwe A40's binnenkrijgen, ga ik er dinsdag naartoe om men defect toestel om te ruilen tegen een nieuw.
          Als dat geen service is!!

          Ik laat nog wel iets weten als ik men nieuwe Canon heb, pas dan zal ik gerust zijn

          greetz
          Zo loopt het allemaal goed af!

          Controleer wel mss voor je vertrekt daar eens als er soms dead pixels ofzo zijn dat je niet weer hetzelfde probleem hebt.

          Groetjes,

          Wim
          Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
          www.D-Noizz.be
          wim.proot@gmail.com

          Comment


          • #6
            Mogen we nu de online winkel kennen want een goede winkel is goud waard en dat mag zeker aan bod komen hé
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

            Comment


            • #7
              Ach ja, bijna vergeten
              www.memoryperfect.com

              Heb gisteren nog bericht gehad dat de A40's zijn binnengekomen, en deze middag ga ik snel even langs om hem te gaan omwisselen

              greetz
              My Flickr

              Comment


              • #8
                Voila, k'heb men nieuwe camera
                Op het eerste zicht blijkt deze geen dead/hot pixels te bevatten...

                Zeer goede service van www.memoryperfect.com

                hopelijk is dit het einde van't verhaal

                greetz
                My Flickr

                Comment

                Working...
                X