Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

City Parade 2006

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • City Parade 2006

    Hoi,

    Vorig weekend even naar Charleroi gereden voor het jaarlijkse event "City Parade".

    Hieronder 3 foto's als voorbeeld:

    #1:


    #2:


    #3:



    Op mijn website zijn er meer foto's te bekijken.

    mvg

    Svenmichiels

  • #2
    Re: City Parade 2006

    De TAG in het midden van je foto is zéér storend

    Comment


    • #3
      Re: City Parade 2006

      Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24
      De TAG in het midden van je foto is zéér storend
      Dat komt ervan dat iedereen foto's begint te downloaden zonder de toestemming te vragen.

      Sven

      Comment


      • #4
        Re: City Parade 2006

        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
        Dat komt ervan dat iedereen foto's begint te downloaden zonder de toestemming te vragen.

        Sven

        Dat heb ik ook al vaak genoeg gehad... Als je dit echt niet wil moet je deze mensen gewoon raporteren.
        In principe valt die TAG nog weg te shoppen ook.
        Je plaats je foto's op een digitale foto site, mensen willen hier graag je werk zien. Ik denk niet dat BD leden jou foto's jatten.

        Houd er wel rekeningen mee... als je de foto's via BD of putfile of weet ik veel wat upload raak je zo-ie-zo het copyright kwijt. Upload dus je foto's via je eigen site (zoals je waarschijnlijk nu doet) en vervolgens kun je dan de link op BD zetten. Als iemand nu je foto's steelt kun je hoogst waarschijnlijk ook nog het IP van de dief zijn en er werk van laten maken.

        Volgende keer foto's zonder grote TAG in het midden???

        Comment


        • #5
          Re: City Parade 2006

          Kan best zijn dat mensen spontaan beginnen te downloaden maar zo ontkracht, zo niet verkracht, je je eigen foto's naar mijn mening.
          Wel leuke plaatjes trouwens, vooral nummer 3. Die vage hand trekt in eerste instantie je aandacht maar dan kijken die ogen je ook nog eens indringend aan; heel leuk effect!

          Nice work!
          KM 5D, 18-70 3.5-5.6 / 17-70 2.8-4.5 / 28-75 2.8 / 50 2.8 / 75-300 4-5.6 / 2 Gb @ Velbon

          Comment


          • #6
            Re: City Parade 2006

            je plaatst TAG om je fotos niet te laten afhalen.

            heb je de toestemming gevraagd aan de mensen om hun fotos op het net te zetten?

            ze bevinden zich nogtans op openbare plaats
            KonicaMinolta D5 mee wa glas

            Comment


            • #7
              Re: City Parade 2006

              Beste juniors, het gaat over de foto's van Sven, niet over de tags op zijn foto's. Hij heeft overigens groot gelijk en ik doe het trouwens ook. Vroeger, jeweetwel toen de tijden beter waren, ging ekta's in speciale zakjes ter evaluatie naar de klant, met in de gesloten zakjes een een kadertje met er dwar overheen een streep of wat dan ook. Ze werden speciaal verkocht toen, om onterecht gebruik trachten te voorkomen. Maw, juniors, het gaat hier over fotografie en niet over tags, net zomin als het gaat over nikons of canons of fuji's.
              Terzake nu...
              Mooi reeks, twee is tof, jammer van dat kopje blond rechtsonder. Drie zit vol leven en is qua compo en actie de beste. De eerste is leuk maar meer dan een koppel bikinimeiden is het niet... wel goed als aandachtstrekken.
              Ik ben nog niet naar je site gaan kijken, Sven, maar rekening houdend met beelden die ik op Jim en zo heb gezien vind ik deze drie eigenlijk niet echt representatief voor deze parade. Er was meer te zien, en veel fotogenieker... Maar dan heb ik het alleen maar over deze drie foto's.
              Mooie reeks toch!

              Comment


              • #8
                Re: City Parade 2006

                Sven,

                Mooie foto's , groot gelijk van die tag hoor.
                Tegenwoordig zijn er meer "fotodieven" dan fotografen !

                Goed werk !

                Comment


                • #9
                  Re: City Parade 2006

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stephan
                  Beste juniors, het gaat over de foto's van Sven, niet over de tags op zijn foto's. Hij heeft overigens groot gelijk en ik doe het trouwens ook. Vroeger, jeweetwel toen de tijden beter waren, ging ekta's in speciale zakjes ter evaluatie naar de klant, met in de gesloten zakjes een een kadertje met er dwar overheen een streep of wat dan ook. Ze werden speciaal verkocht toen, om onterecht gebruik trachten te voorkomen. Maw, juniors, het gaat hier over fotografie en niet over tags, net zomin als het gaat over nikons of canons of fuji's.
                  Als iemand watermerken in het midden van al zijn opnames plaatst is dit voor mij een reden deze over te slaan bij het bekijken van de werken. Spaart tijd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: City Parade 2006

                    Punt 1 : ben beter werk van je gewend
                    Punt 2 : die tags op dit soort pics is overbodig
                    Punt 3 : mensen gaan beoordelen op junior of andere komt nogal neerbuigend over en is totaal niet ter zake

                    En daarmee basta
                    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                    Comment


                    • #11
                      Re: City Parade 2006

                      Beste BD-ers,

                      Ik wil hier geen weeles-nietes spelletje beginnen over mijn watermerk.

                      Het gaat om mijn foto's.

                      Aangezien ik niet wil dat mensen simpelweg al mijn foto's te beginnen downloaden, zet ik dit erop.

                      @McCoy24: hier zit je weldegelijk verkeerd: het is niet omdat ik ze op BD zet dat ik mijn auteursrechten kwijt ben. BD is een openbaar forum, maar dat geeft je niet het recht mijn foto's te downloaden.

                      Tot zover mijn mening

                      Kunnen we het vanaf hier over mijn foto's hebben? Dank je wel

                      Sven

                      Comment


                      • #12
                        Re: City Parade 2006

                        Als we het over de foto moeten hebben moet U ons de vrijheid geven van te zeggen dat het " DE FOTO STOORT "
                        Als het om de foto gaat kies ik nr3,de andere zijn kiekjes van een parade.
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: City Parade 2006

                          Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                          Beste BD-ers,

                          Ik wil hier geen weeles-nietes spelletje beginnen over mijn watermerk.

                          Het gaat om mijn foto's.

                          Aangezien ik niet wil dat mensen simpelweg al mijn foto's te beginnen downloaden, zet ik dit erop.

                          @McCoy24: hier zit je weldegelijk verkeerd: het is niet omdat ik ze op BD zet dat ik mijn auteursrechten kwijt ben. BD is een openbaar forum, maar dat geeft je niet het recht mijn foto's te downloaden.

                          Tot zover mijn mening

                          Kunnen we het vanaf hier over mijn foto's hebben? Dank je wel

                          Sven

                          Wanneer jij een foto op www.plaatjehierjefoto.be zou zetten heb je niet meer het recht in eigen handen. Ik heb hier navraag over gedaan bij photobucket.com

                          Wanneer je niet wilt dat mensen je foto's downloaden moet je ze gewoon weg niet uploaden. Het internet is nu eenmaal een medium van jatten en bestolen worden. deal with it ookal is dat niet altijd even leuk.

                          Je foto's... 1 en 2 te simpel foto 3 is netjes. hierbij heb je echt de aandacht van het onderwerp zonder storende achtergrond.
                          Bij foto 1 gaat de blik gelijk naar de 'ronde vormen' van de dames wat waarschijnlijk niet je bedoeling is, en bij foto 2 zit er rechts een vervelende paardenstaart in beeld.

                          Comment


                          • #14
                            Re: City Parade 2006

                            Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24
                            Wanneer je niet wilt dat mensen je foto's downloaden moet je ze gewoon weg niet uploaden.
                            Dat klopt. Om ze te bekijken alleen al moet je ze downloaden naar je browsercache. Iedereen die deze topic geopend heeft, heeft de foto's in principe dus gedownload. Wat uiteraard niet wil zeggen dat ook maar iemand anders dan de auteur daarmee bepaalde rechten zou verworven hebben.

                            Als het over de foto's moet gaan, dan kan je niet rond het feit dat er een watermerk dwars over heen staat. 't Is zoals het schilderwerk van je gevel bewonderen met een graffiti-tag erop. Ik zou er zelf overigens alleminst mee gediend zijn als iemand van mij een foto zou nemen om er dan achteraf zijn of haar naam over mijn gezicht heen op te plakken.


                            seppuku.

                            Comment


                            • #15
                              Re: City Parade 2006

                              In verband met die TAG: ik ben in bepaalde omstandigheden (lees foto's waarvan ik niet graag heb dat ze zonder toestemming door anderen worden gebruikt) voor het gebruik ervan.

                              Ik herinner me nog een tijdje geleden dat één of andere winkelketen foto's had gebruikt die ze hier uit het HOF hadden geplukt. Indien je dit niet wil helpt zo een watermerk wel. Over het fotograferen van mensen in het openbaar: Indien je als persfotograaf bijvoorbeeld dit evenement moet fotograferen dan komen de foto's ook in de krant. Tenzij zij duidelijk aangegeven hebben tijdens het nemen van de foto dat ze het niet willen. Maar op zo een evenement weet men maar al te goed dat er fotografen rondlopen.

                              Lees maar eens op de website van de navigaytion die nu zaterdag doorgaat. Indien je er aan meedoet dan weet je dat er fotografen rondlopen en er foto's gemaakt worden.

                              Over de foto's dan: De derde vind ik een mooie omdat de beweging er in zit. Nog een beetje spelen met de levels en dan is dit een mooi sfeerbeeld Probeer bij zo een festivals wat meer met groothoek te werken en dichter bij je onderwerp te gaan. Als je dan met flits werkt geeft dit mooie effecten. Misschien mee op een wagen kruipen?


                              Ik kijk af en toe eens naar de fotospecials die op de standaard website te zien zijn, dan krijg je ook een beeld over hoe iemand anders naar dergelijke evenementen kijkt

                              Greetz, RonnyE

                              Comment

                              Working...
                              X