Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon herstellingsdienst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon herstellingsdienst

    Ik had graag eens van jullie gehoord wat je ervaringen zijn met de herstellingsdienst van Canon. Mijn lens zit nu al een maand binnen voor herstelling en ik heb nog niets van hen gehoord. De fotograaf die de lens voor mij naar de herstellingsdienst heeft gestuurd verzekert mij dat hij alles doet wat hij kan.
    Binnenkort vertrek ik op reis dus ik had mijn lens wel erg graag terug gehad.
    Kan ik zelf nog meer doen?
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

  • #2
    Re: Canon herstellingsdienst

    3-4 weken is zeker niet abnormaal....

    Wil je echte weten wat er is met je lens... Bel diegene waar je hem hebt binnengedaan... (winkel zeker??) en vraag wat je moet weten... meer kan je toch niet doen... Heeft hij deze naar een canonrepair verstuurd of andere??? das ook al zo iets...
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #3
      Re: Canon herstellingsdienst

      Hallo,

      Ter info: sluiter vervangen bij 10D = bijna 2 maanden onderweg.
      Het ligt niet altijd enkel aan Canon hoor. "Onderweg" tijdens het verzenden van her naar der durft de camera ook al eens wat blijven liggen ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Canon herstellingsdienst

        mijn ervaring van de Canon service dienst .. die wil je mogelijks liever niet weten .. maar typisch was het 6 tot 8 weken voor een herstelling en na typisch 2 dagen had ik dan terug het initiëel probleem en herbegon de 6 tot 8 weken hersteltijd .. na twee jaar heeft mijn advokaat deze spiraal beëindigt

        Tja, Nikon moet na het verlies van De Beukelaar nog veel slechter worden dan sommigen durven vrezen alvorens ze het niveau van Canon kunnen evenaren

        De eerlijkheid dient me toe te voegen dat niet iedereen het zo slecht trof met Canon als ik .. maar iedere keer dat ik service en canon in één zin lees, blijft dat nog steeds als een rode lap op een stier werken .. vrees dat ik dat Canon trauma levenslang zal meedragen

        Comment


        • #5
          Re: Canon herstellingsdienst

          Ik weet wat er mis is met mijn lens daarvoor moet ik de winkel niet bellen. Ik heb al meermaals contact opgenomen met de fotograaf die ze voor mij naar de herstellings dienst van canon heeft verstuurd. Hij zit er achter, maar tot nog toe hebben ze niets laten weten.

          Ik had gewoon graag geweten wat het hele boeltje mij gaat kosten en wanneer ze van plan zijn om er iets aan te doen. Zo kan ik indien nodig uitkijken naar een nieuwe lens ipv de hele tijd onwetend te zitten wachten.

          Misschien moet ik mijn hele boel verkopen en overstappen op Nikon :-)
          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

          Comment


          • #6
            Re: Canon herstellingsdienst

            Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse *
            Ik weet wat er mis is met mijn lens daarvoor moet ik de winkel niet bellen. Ik heb al meermaals contact opgenomen met de fotograaf die ze voor mij naar de herstellings dienst van canon heeft verstuurd. Hij zit er achter, maar tot nog toe hebben ze niets laten weten.

            Ik had gewoon graag geweten wat het hele boeltje mij gaat kosten en wanneer ze van plan zijn om er iets aan te doen. Zo kan ik indien nodig uitkijken naar een nieuwe lens ipv de hele tijd onwetend te zitten wachten.

            Misschien moet ik mijn hele boel verkopen en overstappen op Nikon :-)
            vraag naar welke herstellingsdienst van canon??? en kontacteer die dan rechtstreeks... dat helpt!

            en overstappen... tja... tis overal iets zene...
            -=- Light is the key...

            Comment


            • #7
              Re: Canon herstellingsdienst

              Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse *
              Ik had graag eens van jullie gehoord wat je ervaringen zijn met de herstellingsdienst van Canon. Mijn lens zit nu al een maand binnen voor herstelling en ik heb nog niets van hen gehoord. De fotograaf die de lens voor mij naar de herstellingsdienst heeft gestuurd verzekert mij dat hij alles doet wat hij kan.
              Binnenkort vertrek ik op reis dus ik had mijn lens wel erg graag terug gehad.
              Kan ik zelf nog meer doen?
              Zoek maar een alternatief. Mijn 100-400L IS heeft ooit 6 maanden bij Etbass binnen geweest - dat was de eerste keer. Aansluitend nog een 3 maanden & dan nog eens 2 maanden. In totaal dus 11 maanden op één jaar tijd.

              Comment


              • #8
                Re: Canon herstellingsdienst

                Oeie oeie, mijn Nikon is nu reeds 14 dagen binnen en ik vreesde al het ergste
                over hun "service" (blijkbaar is het give me the money en trek je plan tegenwoordig zelfs bij dé merken!) maar als ik dit hier zie zal ik dus best niet op Canon overstappen.

                Zou er een methode zijn om krachten te bundelen en via testaankoop of juridisch dergelijke toestanden aan te klagen?

                En voor de mensen van "de merken" zouden jullie geen soort "overeenkomst" kunnen maken waar je technische problemen binnen een bepaalde termijn oplost of is dit echt zo moeilijk?

                Als consument betaal je toch een redelijke prijs voor die zaken en vertrouw je op de "goede" naam van een merk...
                Misschien een tip voor de reviewers: eens firma's beoordelen op hun repairservice, en dat erbij nemen in een evaluatie van een merk.

                Want komaan zeg, als dergelijke grote merken beginnen hun voeten vegen aan service tov de klant, ja wat moet je dan nog kopen ?

                Xommy
                _______ Xommy ______
                Lidnummer: BD0248BE
                ____________________

                Comment


                • #9
                  Re: Canon herstellingsdienst

                  Awel xommy ik geef je 100% gelijk.
                  Ik heb er ook al zitten aan denken om via testaankoop iets te forceren.

                  Ik ben van't weekend nog eens gaan polsen bij de fotograaf die de lens voor mij naar Canon stuurde. Nog steeds geen nieuws. Ze zit nu ondertussen al 6 weken binnen denk ik. Hij wist me te vertellen dat Canon eigenlijk weinig inspanning in hun herstellingen wensen te steken aangezien ze erop rekenen dat je gewoon een nieuw toestel koopt. Toch wel zeer triestig.

                  Nu ik geef ze nog even tijd en als ik dan nog steeds geen nieuws heb dan ga ik effectief verdere stappen ondernemen. En misschien moet iedereen die ontevreden is dit maar eens doen, misschien heeft dit dan wel wat invloed.
                  Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon herstellingsdienst

                    mijne 20d.. (zie al de vorige topics omtrent) gaat niet meer binnen bij etbass... ze kunnen toch niks meer doen voor mij. Canon belgië evenmin...

                    we leven gewoon in een wegwerpmaatschappij en dat is toch gewoon triestig...

                    Ik heb nog effe garantie... en zal over een maand of zo... (kan toestel nu echt niet missen) hem eens ergens binnendoen... eens zien wat ze daar zeggen. (Waar zeg ik nog niet, omdat etbass en canon deze post meeleest )
                    Dus, van mij zullen jullie nog zeker horen.

                    maar testaankoop of zo... maakt dat iets uit... met hoeveel zijn we hier die problemen hebben met etbass.. (want het gaat hier toch over etbass hé...)
                    Etbass is gewoon een service center die de repair doet voor canon etc...
                    -=- Light is the key...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon herstellingsdienst

                      Echt triestig eigenlijk. Om maar eens te zeggen dat de meesten hier onder ons echt honderden misschien wel duizenden euros invensteren in die bedrijven, maar service ... neen hoor.

                      Zou het eigenlijk iets uithalen mochten we hier op Belgium Digital eens een soort van petitie organiseren om onze ontevredenheid over de herstellingsdiensten te uiten? Ik veronderstel dat er hier wel een heel aantal ontevreden mensen zijn?
                      Last edited by * Fuse *; 5 juli 2006, 14:21.
                      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon herstellingsdienst

                        Hmmm,

                        weet je wat me het meeste stoort? Ik heb een D70 (Nikon) en die is nu reeds 3 weken binnen voor hetstelling (fabrieksfout dan nog!) maar niemand of nikske van Nikon die iets laat weten, amai als die producenten van 1000 euro en meer camera's dit als "wegwerp" beschouwen!
                        Ik ben spijtig genoeg geen supermanager die ze voor het grijpen heeft en ik moet nog "sparen" voor dergelijk toestel, en twintig jaar geleden kon je je niet indenken om op deze wijze behandeld te worden als klant.
                        Maar nu is dit blijkbaar "normaal" bijna precies of het als klant je eigen schuld is dat je toestel stuk is, en vraag je erdan naar dan ben je nog een zaag ook!
                        Testaankoop, tja ik weet niet of ze daar veel aan kunnen doen maar ze kunnen eens anoniem toestellen ter herstelling opsturen en dan in grote letters die "grote" bedrijven eens presenteren hoe "goed" hun "service" wel werkt...
                        Zou moeten echt toeval zijn dat die mannen in drie dagen geholpen worden natuurlijk.

                        En ik had al gedacht om dit eens aan Nikon Japan te melden, maar je moet eens proberen om daarmee kontakt te nemen...
                        Zelfs Nikon België reageert gewoon NIET op mail, kwestie van service naar de klant toe (mail werd vier weken geleden gestuurd)

                        triestig en vooral wat moet ik in God's naam nog kopen? Nu mis ik een echt goed Europees merk die hier gemaakt is met nog degelijke ouderwetste service zoals het moet.

                        Xommy
                        _______ Xommy ______
                        Lidnummer: BD0248BE
                        ____________________

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon herstellingsdienst

                          Jullie geven me goede moed, ik heb maandag mijn 10D ter herstelling naar Ettbas in Roosendaal gebracht.

                          Ik ben er wel goed ontvangen en bediend. Nu maar afwachten.
                          http://www.torekefoto.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon herstellingsdienst

                            Oorspronkelijk geplaatst door xommy
                            Zelfs Nikon België reageert gewoon NIET op mail, kwestie van service naar de klant toe (mail werd vier weken geleden gestuurd)
                            Misschien eens in't frans mailen ipv het nederlands .. België is niet meer dan een antenne van Frankrijk sinds de Beukelaar het niet meer verdeelt. maar beter is een brief ipv een mail: ik ken tig bedrijven die klachten pas ernstig nemen als je een antieke brief stuurt omdat het te gemakkelijk is een mail te sturen. Als je een papaieren brief stuurt heb je een bepaalde drempelinspanning geleverd die bij veel bedrijven als eerste selectie gebruikt wordt of een klacht serieus moet genomen worden of niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon herstellingsdienst

                              Oorspronkelijk geplaatst door NOD
                              Jullie geven me goede moed, ik heb maandag mijn 10D ter herstelling naar Ettbas in Roosendaal gebracht.

                              Ik ben er wel goed ontvangen en bediend. Nu maar afwachten.
                              Vervolg van het verhaal:

                              Na enkele dagen kreeg ik een offertebestek in de brievenbus met omschrijving van de te vervangen onderdelen en de vraag om de herstelling te bevestigen.

                              Vandaag 19/07, precies 14 dagen nadat ik mijn toestel weggebracht heb, een brief in de bus met de melding dat mijn toestel hersteld is en kan afgehaald worden.

                              Dat noem ik SERVICE !!!! Van mij zeker geen slecht woord over Ettbas.
                              http://www.torekefoto.be

                              Comment

                              Working...
                              X