Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede zaak ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede zaak ?

    Nikon F70 + Nikkor 35/80 AF + Tamron 70/300 AF

    dit alles voor 300 eur , doe ik hier een goede zaak mee of laat ik dit beter gaan
    graag snelle reactie (verkoper wacht ook op mijn reactie)

  • #2
    Re: goede zaak ?

    dat valt te zien welke lensen erbij zitten (vooral de lichtsterkte bepaald veel in de prijs)

    Comment


    • #3
      Re: goede zaak ?

      ik dacht toch dat de Nikkor 35/80 AF en de Tamron 70/300 AF
      lenzen waren hoor , die lenzen zitten er dus ook bij ..

      Comment


      • #4
        Re: goede zaak ?

        Als ik Google blijkt de F70 een analoge camera te zijn.
        Zolang je nog filmpjes kan kopen misschien OK.
        Als de lenzen bruikbaar zijn op een DSLR dan zijn deze alleen vermoedelijk het geld al waard.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: goede zaak ?

          Oorspronkelijk geplaatst door noah
          ik dacht toch dat de Nikkor 35/80 AF en de Tamron 70/300 AF
          lenzen waren hoor , die lenzen zitten er dus ook bij ..
          dat valt te zien welke lensen erbij zitten (vooral de lichtsterkte bepaald veel in de prijs Dat zal zeker geen 2.8 zijn.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: goede zaak ?

            De F70 is een prima analoge body, nog altijd in gebruik bij mij door mijn dochter voor haar schoolwerk. De Nikkor 35-80, heb ik zelf ook, is een leuke lens, maar niet lichtsterk, F4 - F5.6. Werkt goed op de D50 buiten maar geeft daar snel een 42mm-120mm bereik. De Tamron 70-300 mag je evenens omrekenen naar 105mm-450 mm bereik en ik dacht de lichtsterkte rond de F5.6-F6.3 lag ? Uitblinken door scherpte doet die volgens mij niet.
            Leuk pakket voor een student of voor een starter in analoog, maar een beetje overprijsd. Zijn op Ebay soms te koop voor helft van de prijs.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: goede zaak ?

              Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: goede zaak ?

                voor niet digitaal en normaal gebruik zijn die "niet lichtsterke lenzen" BEST ok.

                schrijf eens zon lens op. zet ze op F/6.3 en maak een foto. druk die foto dan eens af op 10*15 cm..
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: goede zaak ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  voor niet digitaal en normaal gebruik zijn die "niet lichtsterke lenzen" BEST ok.

                  schrijf eens zon lens op. zet ze op F/6.3 en maak een foto. druk die foto dan eens af op 10*15 cm..
                  Klopt, maak je mooie foto's mee. Op de D50 is de Nikkor ook nog te doen, maar toch. Ik moet ergens begrepen hebben dat TS deze lenzen eventueel digitaal ook wou gebruiken, maar dat zegt ie idd niet. Toch vind ik het aan de dure kant in vergelijking met wat er tegenwoordig analoog te koop komt.
                  fotosite

                  Comment

                  Working...
                  X