Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bliksem bij daglicht ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bliksem bij daglicht ?

    Hier op het forum heb ik al gelezen hoe je een bliksem kunt fotograferen, als is dit 's nachts, dus kan je makkelijk een lange belichtingstijd nemen.
    Maar ik zit nu net op de radar te kijken en zie een gigantische onweersbui recht op me afkomen, het duurt nog wel ff voor die er is, maar het zal zeker gebeuren voor het donker is. Nou wordt het tijdens zo'n bui ook wel donker, maar toch blijft het relatief licht. Dus mijn vraag is hoe ik het beste dit kan aanpakken...of wordt het dan gewoonweg gokken ?

  • #2
    Re: bliksem bij daglicht ?

    heb jij een radar?
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: bliksem bij daglicht ?

      Yep, samen met de rest die internet heeft
      Maar ik geloof dat het puur geluk wordt om een bliksempje te pakken bij relatief lichte omstandigheden...?

      Comment


      • #4
        Re: bliksem bij daglicht ?

        Probeer tot minimum 5 sec belichtingstijd te geraken (er bestaan ook verduisteringsfilters), en dan gwn blijven doordrukken, met een beetje geluk zal er wel een bliksempken op staan.

        Grtz,

        Thomas.
        EOS 350D; Sigma 70-200 2.8 EX DG HSM; Canon 28-90 4.0 - 5.6; Nikon FM + 24 2.8, 35 2.8, 50 1.4, 135 2.8, 70-260 4.5; Manfrotto 190PRO-B; Lowepro Rover Light

        Comment


        • #5
          Re: bliksem bij daglicht ?

          Oorspronkelijk geplaatst door BartZ
          Yep, samen met de rest die internet heeft
          Maar ik geloof dat het puur geluk wordt om een bliksempje te pakken bij relatief lichte omstandigheden...?
          moet je eens uitleggen! of betaal je voor die dienst (via kmi)?
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: bliksem bij daglicht ?

            @ Thomas S. : Bedankt, ik ga het eens proberen.

            En die radar is geheel gratis, te vinden op www.buienradar.nl of .be
            En onweer is daar ook te zien, maar tevens op www.bliksem.nu

            Comment

            Working...
            X