Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke en waar kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke en waar kopen

    Ik wil eindelijk eens mijn schermen gecalibreerd hebben.
    Maar welk systeem
    De Eye One display 2 of de Spyder 2 Pro ?

    Wie heeft er ervaring mee en waar koop ik het beste?

    thks voor de feed back
    Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

  • #2
    Re: Welke en waar kopen

    Oorspronkelijk geplaatst door Jo
    Ik wil eindelijk eens mijn schermen gecalibreerd hebben.
    Maar welk systeem
    De Eye One display 2 of de Spyder 2 Pro ?

    Wie heeft er ervaring mee en waar koop ik het beste?

    thks voor de feed back
    Jo(han)
    Niet twijfelen, ga voor de Eye One. Ik heb beide gehad en het verschil in kwaliteit is hemelsgroot.

    Waar? Bij Marc Cielen natuurlijk (Marc-en-Ciel).

    Leon
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

    Comment


    • #3
      Re: Welke en waar kopen

      Spyder2pro gebruik ik nu een tijdje en het werkt op zich goed. Ik heb maar 1 bemerking: er bestaat andere calibratiesoftware ook zoals basICColor en ColorEyes en de Spyder Pro wordt daar niet in ondersteund.

      Ik zou daarom eerder voor ofwel de Eye One 2 gaan of een colorimeter op basis van de X-Rite DTP94 (zoals bv. Lacie Blue Eye Pro, Monaco Optix XR Pro,...) Zo ben je het meest flexibel mocht je andere software willen gebruiken dan de standaard bijgeleverde... Je kan deze ook gebruiken om Eizo Coloredge schermen hardwarematig te calibreren, dat kan de Spyder2Pro niet, enkel softwarematig door de LUT van de videokaart te veranderen.

      Hier heb je alleszins een test waarbij de Eye One 2 en de Monaco Optix XR Pro vergeleken worden:


      Ik denk dat ik deze ga kopen later dit jaar:
      X-Rite's acquisitions (Pantone, Munsell, Gretagmacbeth) and leading color technologies ensure that your business can achieve accurate color. Learn more.

      Optix XR2
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #4
        Re: Welke en waar kopen

        bedankt Wim en Fullator.

        Weten jullie (of iemand anders) ook wat het verschil is tussen de eye one display 2 en de Pantone eye one display 2?
        Pantone is +/- 25 € goedkoper

        Jo(han)

        @Fullator, ik weet dat Marc die verkoopt maar zijn winkel is gesloten wegens verlof
        Last edited by Jo; 23 juni 2006, 00:01.
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          Re: Welke en waar kopen

          Beste,
          Surf eerst maar eens naar de site van Marc Cielen: www.marc-en-ciel.be
          Veel info, en ook nog zeer goed bruikbaar.
          Heb zelf i1, gekocht via Marc. Werkt perfect !!!
          Vroeger ook met spider getest, maar minder goed resultaat.
          Vergeet zeker de rest niet van colormanagement !!!
          Printerprofielen laten aanmaken als je zelf afdrukt !!!
          Succes.
          m.g.

          Comment


          • #6
            Re: Welke en waar kopen

            Weet ik m.g.
            maar Marc-e-c is niet bereikbaar wegen vakantie.
            Ik heb trouwens de cursus van Marc gevolgd en kan die iedereen aanraden .
            IK heb ook de nodige printerprofielen maar daar ben je niets mee als ook het scherm niet gecalibreerd is.

            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Re: Welke en waar kopen

              Hi guys,

              Terug van vakantie, ik had nog wel een jaar willen blijven, zoveel valt er te fotograferen in Frankrijk!

              Er is GEEN verschil tussen de Gretag-Macbeth eye-one display 2 en de Pantone eye-one display 2, Pantone koopt ze gewoon bij Gretag-Macbeth.

              Je krijgt wel 200 Euro korting als je binnen de 6 maanden de Gretag-Macbeth eye-one Display 2 upgradet naar de Eye-one Proof (professioneel toestel, met mogelijkheid om zelf printerprofielen te maken). Deze promotie geldt niet als je de Pantone eye-one (dezelfde dus...) koopt.

              Zelfs de software is hetzelfde.

              Ondertussen hebben we ook een Blue-Eye (van LaCie) kunnen gebruiken met de software van de Eye-one. Dus mensen die al zo'n apparaatje hebben hoeven alleen maar Eye-one Match 6.3 af te halen bij Gretag-Macbeth. Dan hebben ze de beschikking over alle nieuwe functies.

              Groetjes, enne voor wie nog op vakantie moet: fijne vakantie!
              aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
              grtz
              marc-en-ciel

              Comment


              • #8
                Re: Welke en waar kopen

                Oorspronkelijk geplaatst door marc-en-ciel
                Ondertussen hebben we ook een Blue-Eye (van LaCie) kunnen gebruiken met de software van de Eye-one. Dus mensen die al zo'n apparaatje hebben hoeven alleen maar Eye-one Match 6.3 af te halen bij Gretag-Macbeth. Dan hebben ze de beschikking over alle nieuwe functies.
                De Blue Eye Pro neem ik aan? Ik heb een gewone Blue Eye Vision van Lacie maar dat is al een ouder type (ronde vorm).

                De Blue Eye Pro is eigenlijk een Monaco Optix Xrite DTP94 en deze wordt ook gebruikt door GretagMacBeth (de EyeOne)... Allemaal dezelfde hardware... Ik ga er alleszins ook zo eentje kopen want je kan gewoon kiezen welke software je ermee gebruikt... ik denk om toch voor de Lacie te gaan, ik vind hun software goed en ze is multi-platform...
                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                Comment

                Working...
                X