Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pasfoto voor elektronische kaart.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pasfoto voor elektronische kaart.

    Om een elektronische identiteitskaart af te leveren te Antwerpen vraagt men een foto met de volgende voorwaarden:
    • het gezicht moet op de foto recht naar voor kijken.
    • De achtergrond moet wit zijn
    • Enz enz enz
    • punt 6 zegt : -hogte 45 mm , breedte 35 mm
    -hoofd moet tussen 25 en 40 mm hoog zijn
    -GEEN afdruk van een digitale foto
    Nu vraag ik mij af waarom niet digitaal , mijn vrouw heeft pasfoto’s laten maken bij Action Shop , die maakten gewoon digitale foto’s en zeggen dat ze dat voor iedereen zo doen en er nog geen enkele klacht is toe gekomen. Vandaag heb ik mijn uitnodiging gekregen om een digiale identiteitskaart te laten maken en ik denk mijn foto zelf te maken.
    Weet iemand waarom dat het zo gezegd niet digitaal mag zijn ,en wie kijkt dat na ?
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

  • #2
    Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

    Dat komt hier bijna elke maand opnieuw aan bod...
    Volgens Binnenlandse Zaken mag digitaal wel.
    Last edited by pol parasol; 22 juni 2006, 13:52.

    Comment


    • #3
      Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
      Dat komt hier bijna elke maand opnieuw aan bod...
      Volgens de Binnenlandse Zaken mag digitaal wel.
      Ben voor het eerst op dit forum, bedankt voor de info , maar waarom dan deze kaart ?
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

      Comment


      • #4
        Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

        Heb al meermaals pasfoto's digitaal afgedrukt... altijd aanvaard zonder poespas.

        Comment


        • #5
          Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

          Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
          Ben voor het eerst op dit forum

          Welkom dan. Alhoewel ik 600 posts sinds augustus 2004 inderdaad erg voor het eerst vind...

          Hierbovenaan vind je een zoekfunktie. Als je die gebruikt met "pasfoto" als zoekterm zul je zeker deze thread tegenkomen.
          Last edited by pol parasol; 22 juni 2006, 13:59.

          Comment


          • #6
            Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
            Welkom dan.
            NB: DeSwa heeft al 600 posts

            Comment


            • #7
              Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

              had het ook al opgemerkt...

              Comment


              • #8
                Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

                Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                NB: DeSwa heeft al 600 posts
                Niet in het forum "Algemeen" hé"
                Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                Web-Albums

                Comment


                • #9
                  Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

                  Waarschijnlijk verbieden ze digitale foto om te verhinderen dat er dan mensen met een foto afkomen die afgedrukt is op een laserprinter op gewoon 80gr papier.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

                    staan altijd achter met wetten en regels

                    kom af met digitaal op fotopapier.. anno 2006 merken weinigen een verschil
                    (tuurlijk geen medionprinterke gebruiken)
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

                      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                      staan altijd achter met wetten en regels

                      kom af met digitaal op fotopapier.. anno 2006 merken weinigen een verschil
                      (tuurlijk geen medionprinterke gebruiken)
                      Het gaat over een "elektronische indentiteitskaar" de foto wordt er helemaal niet op geplakt of gepind , dus zal de papiersoort er niet veel aan doen , ik denk dat ze de foto terug scannen en zo op de kaart printen , voor mijn vrouw heb ik een kleurenfoto gegeven en die staat nu op haar elektronische kaart in zwart-wit.
                      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                      Web-Albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

                        Feed-back:

                        Op de uitnodiging om een nieuwe identiteitskaart te laten maken staan duidelijke richtlijnen ivm. specs waaraan de pasfoto moet voldoen. Als laatste punt staat letterlijk: " geen afdruk van een digitale foto" :mad: Vermits ik dit nogal kras vond, belde ik de "bevoegde instanties" en vroeg om wat meer

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

                          Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                          Het gaat over een "elektronische indentiteitskaar" de foto wordt er helemaal niet op geplakt of gepind , dus zal de papiersoort er niet veel aan doen , ik denk dat ze de foto terug scannen en zo op de kaart printen , voor mijn vrouw heb ik een kleurenfoto gegeven en die staat nu op haar elektronische kaart in zwart-wit.
                          papiersoort doet er altijd toe bij een print

                          druk maar eens af op dun papier.. ze zullen daar lachen op't gemeen tehuis

                          druk af op degelijk fotopapier met een (foto)printer en ze zullen niet eens een verschil zien.
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

                            Goh, breng een professioneel gemaakte legale pasfoto binnen, en wat daaruit op mijn ID komt, is erbarmelijk hoor!


                            enige reden die ik kan zien om geen digitale toe te laten: je kan er gemakkelijk mee PS'en en jezelf een beetje veranderen en dat begint naar illegale paspoorten te lijken...


                            Maar uiteraard, niemand die er ook maar iets van zal merken!!!

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #15
                              Re: Pasfoto voor elektronische kaart.

                              Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                              ...
                              enige reden die ik kan zien om geen digitale toe te laten: je kan er gemakkelijk mee PS'en en jezelf een beetje veranderen en dat begint naar illegale paspoorten te lijken...
                              Maar uiteraard, niemand die er ook maar iets van zal merken!!!
                              Het is de verantwoordelijkheid van de loketbediende om te zien of de foto die je (verplicht persoonlijk!) afgeeft, wel degelijk overeenstemt met uw face.
                              Anderzijds kennen die loketbedienden geen fluit van fotografie en voeren zij alleen maar uit wat hen administratief volgens het "boekske" wordt opgelegd.
                              Toen ik destijds om info vroeg, mocht het zeker géén "digitale" foto zijn. Maar wanneer ik dan vroeg hoe ze het verschil kunnen zien tussen een "digitale" en een "analoge", moest ze natuurlijk het antwoord schuldig blijven, ... "want ik kennekik nikske van fotografie hé meneer..." (sic!)

                              Comment

                              Working...
                              X