Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie kreeg dit bericht ook ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie kreeg dit bericht ook ?

    Zojuist het volgende bericht (zie quote) in mijn mailbox gekregen.
    Het betreft de vuurwerk-foto's die ik enkele dagen geleden in het evenementen-forum plaatste.
    Zijn er nog mensen die iets soortgelijks hebben ontvangen?
    Ik weet niet wat ik er van moet denken ...

    Dit is een bericht van Itchypoe van Belgiumdigital forum - Digitale fotografie ( http://forum.belgiumdigital.com/index.php ). de Belgiumdigital forum - Digitale fotografie eigenaren kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor de content van deze e-mail.

    Dit is het bericht:

    Hallo,

    Wij van Digi Solution zijn op zoek naar mensen die hun foto's en/of ontwerpen wel is willen proberen te verkopen. Wat wij doen is: uw foto's / ontwerpen op onze site plaatsen en die dan online verkopen op verschillende formaten, materialen (poster, canvas, ...) en kaders. Per verkochte foto komt er een procent naar u toe.
    Naargelang de verkoop van uw foto stijgt, hoe meer waarde en procent je krijgt. Er bestaat ook een kans dat wij de foto's / ontwerpen overkopen.

    Dit alles is een nieuw project voor Digi Solution en is nog volop in een testfase.

    Wij hebben jouw foto's van 'Boom boom boom boom ...' bekeken en vinden deze geschikt voor de online verkoop.
    Heb je vragen of ben je akkoord, mail dan spoedig terug.

    Mvg,
    Digi Solution team.
    Last edited by dg; 21 juni 2006, 17:58.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

  • #2
    Re: wie kreeg dit bericht ook ?

    Het zou een wonder zijn als ik zo'n berichtje kreeg

    Comment


    • #3
      Re: wie kreeg dit bericht ook ?

      wat is er mis met dat berichtje, dg?

      ten eerste is het een 'personal message' van een geregistreerd lid hier op BD
      (doe eens een search).
      ten tweede hebben ze duidelijk marktwaarde gezien in je foto, en bieden je persoonlijk hun verkoops-service aan.

      't is een persoonlijke appreciatie van je werk, niks mis mee toch?

      [edit: ik zou toch op z'n minst de het persoonlijek mailadres van deze bewonderaar verwijderen uit de quote!]

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: wie kreeg dit bericht ook ?

        Ik heb het ook gekregen en tot op heden goed contact i.v.m. hun voorstel.
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: wie kreeg dit bericht ook ?

          Zolang je maar goed in de gaten houdt dat je niet misbruikt wordt

          Dit is een vorm van "stock-fotografie", de bestaande stockbureaus zijn vaak heel duur. Maw zo'n foto om een artikel in weekend Knack te illustreren bv ivm borstvoeding, komt meestal van zo'n stock, en de prijs is dan afhankelijk van de afzet, getoond formaat en dergelijke.
          Je zou dus in feite moeten weten hoeveel zij daadwerkelijk vragen voor jou foto en hoe groot jou deel is
          Uiteraard is dit een mooie kans en waardering voor je werk.

          Comment


          • #6
            Re: wie kreeg dit bericht ook ?

            Ik heb zelfs al een Ferrari besteld van de opbrengsten

            Geintje.. nee, niet dus. Maar ik vind dat best wel een compliment trouwens. Of?
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: wie kreeg dit bericht ook ?

              goed de kleine lettertjes lezen

              wat als die databanken doorgegeven worden?

              is een "systeem van men voeten"

              'allez, ge hebt een schone foto gemaakt.. telkens iemand em gebruikt krijgt ge er 30 cent voor.'

              'oh ge wilt een foto van een strand? hum, da kost geld hee zon fotograaf op pad sturen en dan databanken bijhouden! voor 20 euro mag je'm eenmalig gebruiken.'
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: wie kreeg dit bericht ook ?

                Oorspronkelijk geplaatst door mm
                [edit: ik zou toch op z'n minst de het persoonlijek mailadres van deze bewonderaar verwijderen uit de quote!]
                Ik heb die dingen uit de quote gewist ... goed?
                Maar ik ben niet zo te vinden voor deze praktijken.
                Want er gaan andere mensen (al dan niet veel) geld verdienen met mijn werk.
                Akkoord, je kan het bekijken als compliment, maar daar blijft het voor mij bij.
                Waarschijnlijk verlies ik dan zelfs de rechten om zelf nog iets te mogen doen met mijn eigen werkjes, en dan is fotografie voor mij geen hobby meer.
                Ik stuur mijn beste foto's in voor wedstrijden, steek ze in reeksen om te projecteren, doe mee aan tentoonstellingen enz.
                En dan komen er, sorry voor de uitdrukking, ineens aasgieren uit het niets opduiken die er munt uit willen slaan, terwijl je zelf dan een snoepcentje krijgt om stil te blijven.
                Typisch voor deze tijd is dat ... hoe langer ik er over denk, des te lastiger maakt het mij.
                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                Comment


                • #9
                  Re: wie kreeg dit bericht ook ?

                  Even in de zijlijn :

                  In Hasselt bestaat er een soort kunstbank, je kan daar kunstwerken voor langere termijn huren.
                  Een kameraad heeft daar al jaren een paar foto's afgeleverd (hij blijft eigenaar) en die worden nog al eens verhuurd. Per keer is dat toch een 125 euro, en dat kan een aantal keer per jaar zijn. Soit, rijk wordt je er niet van maar ze brengen toch iets op. Je moet ze wel ingekaderd afleveren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie kreeg dit bericht ook ?

                    Maar deze mensen spreken hier zelfs van het overkopen van mijn foto's, en dan heb ik geen plezier meer aan fotografie.
                    Ik fotografeer puur voor de fun, ontspanning en kameraadschap die ik in de fotoclub kan vinden.
                    Dat daar soms mooie resultaten uit voortvloeien weet ik wel, maar daarom hoef ik ze toch niet te verkopen hé?
                    Dan kan ik beter meteen stoppen met mijn hobby.
                    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie kreeg dit bericht ook ?

                      dan zeg je toch gewoon vriendelijk:
                      "neen, maar toch bedankt voor het aanbod" ?
                      pratijken zoals deze gaan al eeuwen mee hoor!
                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie kreeg dit bericht ook ?

                        Heb ik gedaan .
                        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie kreeg dit bericht ook ?

                          Hallo,

                          Ik lees dat er blijkbaar mensen zijn die schrik hebben van ons, daarom kom ik hier alles eens verduidelijken.
                          Wij zijn een digitale drukkerij en geen foto winkel, dus ons werk is vooral ontwerpen maken voor vrachtwagens auto’s en die gaan plaatsen, maar ook posters maken wij.
                          Nu waarom de verkoop van foto’s.
                          Het is gewoon een leuk supplementje op onze site en naar de klant toe.
                          We hebben trouwens nog geen foto’s online staan omdat wij nog volop bezig zijn aan die pagina te ontwikkelen en hoe we de verkoop juist gaan regelen.
                          Ons plan is een basisprijs waar elke foto mee start en iedereen krijgt dezelfde voorwaarden. Dus iedereen krijgt evenveel % en ook vrij om te doen met zijn foto’s wat ze willen, naar gelang de verkoop van een foto stijgt hoe duurder de foto ook zal worden, hoe duurde de foto hoe meer % je krijgt.
                          Prijzen kunnen wij nog niet geven omdat ze nog niet officieel zijn.
                          Iedereen heeft ook het recht om van dag op dag de foto van het net te halen.
                          Ik denk dat deze voorwaarde toch geen dief voorwaarden zijn.

                          Nu dat ik hier toch een post doe kan ik ook een oproep doen.
                          Iedereen die zijn foto’s wil proberen te verkopen mag ons vrij mailen naar info@digisolution.be onderwerp ‘Gallerie verkoop’ .
                          We maken wel altijd zelf de selectie.
                          Toch nog even vermelden dat wij niet alleen opzoek zijn naar foto’s maar ook schetsen, ontwerpen, bewerkte foto’s komen in aanmerking.

                          Mvg

                          David
                          www.digisolution.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie kreeg dit bericht ook ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                            goed de kleine lettertjes lezen

                            wat als die databanken doorgegeven worden?

                            is een "systeem van men voeten"

                            'allez, ge hebt een schone foto gemaakt.. telkens iemand em gebruikt krijgt ge er 30 cent voor.'

                            'oh ge wilt een foto van een strand? hum, da kost geld hee zon fotograaf op pad sturen en dan databanken bijhouden! voor 20 euro mag je'm eenmalig gebruiken.'
                            Er stond in dat bericht dat je maar een procent krijgt. Dat is wel heeeeeeel weinig he.

                            Grt,

                            Dirk Ane
                            Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

                            Comment

                            Working...
                            X