Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Zijlijnfotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: Zijlijnfotograaf

    Ik ben namelijk opzoek naar iemand die regelmatig foto's gaat nemen van voetbalwedstrijden, en dan bedoel ik die mensen met de mega-lenzen op hun camera's die de actiefoto's nemen voor de kranten, dagbladen en nu ook het WK enzo...

    Ik ben namelijk enorm geïnteresseerd in dit soort fotografie en vroeg me af of het eigenlijk mogelijk was dit eens van dichtbij te kunnen meemaken. Welke lenzen er precies worden gebruikt, welke sluitertijden en diafragma-openingen ze gebruiken in verschillende situaties. Zo'n dingen...
    De technische kant van de sportfotografie zeg maar.

    Ik weet nu niet of het mogelijk is dit ooit eens mee te maken, want waarschijnlijk kan niet iedereen met een fototoestelletje daar wat aan de zijlijn gaan zitten, maar is er en perskaart voor nodig ofzo?
    Of hoe gaat het in z'n werk?

    Met wat informatie over zulke dingen zou ik ook al tevreden zijn.
    Maar eens 'the equipment' van zo'n fotograaf kunnen bezichtigen zou toch héél interessant zijn.

    Iemand op de hoogte van deze dingen?
    Alvast bedankt !
    Nikon D90 - Nikon 18-135mm f3.5-5.6 - Sigma 24-70mm f2.8 - Sigma 70-200mm f2.8 - Nikon SB600
    Sigma 70-200 f2.8 te koop!

  • #2
    Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

    Misschien eens mailen naar Het Nieuwsblad, De Standaard,... ofzo? Wie weet mag je eens mee, voor de 'dag van je leven'
    Succes
    Nikon

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

      Oorspronkelijk geplaatst door birger
      ... Ik weet nu niet of het mogelijk is dit ooit eens mee te maken, want waarschijnlijk kan niet iedereen met een fototoestelletje daar wat aan de zijlijn gaan zitten ...
      Dan zou er meer volk aan die zijlijn zitten dan op de tribunes
      Die grote witte toeters zijn volgens mij in ieder geval prime lenzen!

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

        Ik zit nu regelmatig langs de kant bij Cercle Brugge. Let wel, ik ben geen pro. Ik ben een van de vele vrijwilligers van het Cercle webteam. Ik heb een Canon 350D, met een 18-55 kitlens, een 35-135 (3.5-5.6) en een 100-300 (3.5-5.6) lens. De foto's dienen enkel voor de Cercle website. Daar wij alles vrijwillig doen, staan we zelf in voor ons materiaal (lees = aankoop). Ik moet het dus doen met deze lenzen. In vele gevallen is het dus relatief moeilijk werken, maar ze zijn heel tevreden over het geleverde werk.

        Elke eerste klasse ploeg, mag zelf een eigen fotograaf langs de lijn hebben. De ploeg kan dan een persjas aanvragen. Dus vrees ik dat het niet gemakkelijk zal zijn om mee te gaan met iemand. Voor ik mijn groen persjasje had, ondervond ik al problemen als ik op verplaatsing meeging.


        Groene groeten
        www.i-mac.be
        http://www.cerclebrugge.be

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

          Als ere divisie ijshockey je kan bekoren, dan kan je wel eens meekomen naar een thuiswedstrijd van Phantoms Deurne(nabij Antwerpen)

          Je moet dan wel wachten tot september want het seizoen is momenteel voorbij.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

            Bezeok in eerste instantie eens wat amateurwedstrijden.
            meestal zijn deze velden vrij toegankelijk en kun je langs de lijn net zo'n mooie "pro"beelden maken als bij eredivisiewedstrijden.
            daar de emoties bij dergelijke wedstrijden nogal eens hoog kunnen oplopen durf ik haast te zeggen, zelfs mooiere beelden.

            succes
            alex
            Website : www.alextimmermans.com
            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

              In de bagage van een "voetbal"-fotograaf zit "meestal":

              Een stevige supergrote koffer met wieltjes, is tevens zitbankje.
              Twee Eos 1D Mk2 Body's, diverse statieven en monopods.
              Een EF 70~200 2.8 voor opnames dichtbij.
              Een EF 300 2.8 L.
              Een EF 400 2.8 L om het middenveld te bestrijken.
              Een EF 600 4 om de andere kant van het veld in beeld te krijgen.
              Een 1.4 en 2x convertor
              Een flits voor opnames buiten de wedstrijduren.
              Meerdere high speed CF cards.....
              Een laptop met wireless card voor snelle verzending van beelden naar het agentschap.......


              Greetz,

              Rob
              Last edited by thefonz; 20 juni 2006, 09:24.
              Exactemundo!

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

                Okee,

                Allemaal bedankt voor de informatie en toelichtingen.

                Misschien ga ik wel eens de plaatselijk voetbalclub gaan fotograferen bij wijze van oefening. Ik zal er al vlug achter komen wat de beperkingen zullen zijn van mijn materiaal en wat precies de voordelen zijn van het hier voorvernoemde materiaal. Zoals primes en dergelijke...
                Ik vermoed dat het gevulde koffertje die thefonz hier opnoemt al enige eurootjes kost.
                Maar als je er uw brood mee verdiend ben je best voorzien van het beste materiaal.

                Vriendelijke groeten!
                Nikon D90 - Nikon 18-135mm f3.5-5.6 - Sigma 24-70mm f2.8 - Sigma 70-200mm f2.8 - Nikon SB600
                Sigma 70-200 f2.8 te koop!

                Comment


                • #9
                  Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
                  Bezeok in eerste instantie eens wat amateurwedstrijden.
                  meestal zijn deze velden vrij toegankelijk
                  Vergeet dat vrij maar.
                  Voor de kleine gastjes < 6j moet je als bezoeker al direct €2-€2.5 betalen en voor volwassen amateurs zal dat zeker niet minder zijn. Zijn natuurlijk geen onoverkomelijk bedragen voor eens een keer maar als je bv 2x per weekeinde €7.5 moet betalen, dan loopt dat toch op. En vergeet niet dat je terwijl je trekt, een heel stuk minder van de wedstrijd geniet.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                    Vergeet dat vrij maar.
                    Voor de kleine gastjes < 6j moet je als bezoeker al direct €2-€2.5 betalen en voor volwassen amateurs zal dat zeker niet minder zijn. Zijn natuurlijk geen onoverkomelijk bedragen voor eens een keer maar als je bv 2x per weekeinde €7.5 moet betalen, dan loopt dat toch op. En vergeet niet dat je terwijl je trekt, een heel stuk minder van de wedstrijd geniet.

                    Hubert
                    Ja inderdaad ik erger me daar ook regelmatig aan als wij moeten betalen om onze eigen zoon (8) willen zien spelen op zaterdag.....
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

                      Oorspronkelijk geplaatst door birger
                      Okee,

                      Allemaal bedankt voor de informatie en toelichtingen.

                      Misschien ga ik wel eens de plaatselijk voetbalclub gaan fotograferen bij wijze van oefening. Ik zal er al vlug achter komen wat de beperkingen zullen zijn van mijn materiaal en wat precies de voordelen zijn van het hier voorvernoemde materiaal. Zoals primes en dergelijke...
                      Ik vermoed dat het gevulde koffertje die thefonz hier opnoemt al enige eurootjes kost.
                      Maar als je er uw brood mee verdiend ben je best voorzien van het beste materiaal.

                      Vriendelijke groeten!
                      Lijstje vd thefonz geeft idd goed aan wat zij meestal bijhebben. Ik zou er alleen ni mee over straat durven lopen.. Je hebt voor enkele tienduizenden euro's mee ..

                      Ik koop binnenkort sigma 50-500 aan en hoop hier bij goeie lichtomstandigheden ook goeie voetbalfoto's mee te maken.. Momenteel Sigma 70-300 en deze is iets te traag voor zo'n actiefoto's.

                      grtz
                      Mijn werkjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

                        Dit past beter in het forumonderdeel Algemeen, vandaar de verplaatsing van dit topic.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

                          Betalen voor jeugd en lagere elftallen is dat iets van BE?
                          Ik fotografeer o.a. bij voetbalelftallen in de regio (in NL) als de vaste sportfotograaf van een regionale krant niet kan, maar daar betaal je alleen voor het eerste elftal.
                          De "persfotograaf" mag verder gratis naar binnen...

                          Groet Rowe
                          Nikon kastje...en wat geperst zand in kokertjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gezocht: Zijlijnfotograaf

                            In het Olympiapark te Brugge kan je zonder ook maar één €cent te betalen gaan kijken naar alle wedstrijden. Van de allerkleinsten tot en met de beloften. Alleen voor de 1ste ploeg betaal je ingang (uiteraard).
                            www.i-mac.be
                            http://www.cerclebrugge.be

                            Comment

                            Working...
                            X