Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs/kwaliteit labo's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijs/kwaliteit labo's

    Dag iedereen,

    Zit met een probleem. Ben in bezit van een analoge reflexcamera. Jaarlijks neem ik honderden foto's op reis. Het kostenplaatje loopt hiervan heel hoog op bij kwalitatieve labo's zoals Spector. Bij de goedkopere zie ik dat de kwaliteit toch stukken minder is.

    Welke labo's zijn volgens jullie best (prijs/kwaliteit) voor ontwikkeling van analoge filmpjes? Idem voor vergrotingen?

    Alvast bedankt!
    Nikon D50 - Tamron 18-200 - Nikon 50 mm f1.8

  • #2
    Re: prijs/kwaliteit labo's

    Hema al geprobeerd ? is niet de goedkoopste, maar kwaliteit voldoet naar de prijs
    groetjes, Bobke
    ________________________

    Comment


    • #3
      Re: prijs/kwaliteit labo's

      Het beste labo van België :

      Milo Profilab, in Kontich

      Zeker het beste, echter niet het goedkoopste.
      Dan kan ook moeilijk anders, als je kwaliteit wenst
      dien je der ook voor te betalen.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: prijs/kwaliteit labo's

        als je niet AL je foto's afgedrukt wil hebben, vraag dan bij Spector een contactsheet (24 of 36 op 1 A4). Ze zijn (zeker met vergrootglas) héél goed te bekijken en je kan dan achteraf diegene die je effectief wil afdrukken gewoon laten bijmaken.
        Het kostenplaatje gaat hierdoor serieus omlaag (doe dat zelf nu een goed half jaar met mijn analoge nikon).
        Let wel: als je bijna alle foto's van het filmpje ook op normaal formaat laat afmaken, dan ben je wel goedkoper af om het ineens te laten doen.
        Bij mijn foto-boer kost het 6.70 euro voor ontwikkeling + contactsheet (ongeacht 24 of 36).

        Comment


        • #5
          Re: prijs/kwaliteit labo's

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Het beste labo van België :

          Milo Profilab, in Kontich

          Zeker het beste, echter niet het goedkoopste.
          Dan kan ook moeilijk anders, als je kwaliteit wenst
          dien je der ook voor te betalen.

          MVG, Jeff
          Heb juist contact gehad met Milo Profilab, en hun prijzen vallen echt wel mee.
          Ik ga in ieder geval daar mijn volgende filmpjes binnendoen.
          Indien je geïnteresseerd bent, kan ik je wel iets doormailen (pdf-kes met prijzen)... PM-me

          Btw: bij hen krijg je voor dezelfde prijs van zo'n contactsheet proofings (negatief x3 qua grootte), wel op rol afgedrukt maar dat mag geen probleem zijn zeker...

          Comment

          Working...
          X