Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera in fototas: hoe het beste?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera in fototas: hoe het beste?

    Hoi allemaal,

    Misschien een banale vraag, maar wat is volgens julle de beste manier om uw camera (dslr) in de fototas te steken? In het model dat ik heb kan ik hem ofwel met de lens vanonder 'recht'zetten, ofwel "op z'n rug", dus met de achterkant, het schermpje en zo, naar beneden. Wat lijkt jullie het beste?

    Kan zijn dat het niets uitmaakt hoor, maar wie weet is één van beide houdingen onverstandig (krasjes op schermpje? lensvatting niet stevig genoeg? ...)

    Alvast bedankt,

    Simon.

  • #2
    Re: camera in fototas: hoe het beste?

    Oorspronkelijk geplaatst door Scotty
    Misschien een banale vraag, maar wat is volgens julle de beste manier om uw camera (dslr) in de fototas te steken? In het model dat ik heb kan ik hem ofwel met de lens vanonder 'recht'zetten, ofwel "op z'n rug", dus met de achterkant, het schermpje en zo, naar beneden. Wat lijkt jullie het beste?
    Als het even kan haal je het objectief het beste van de body en zet de body vervolgens gewoon op z'n onderkant. Leg 'm in ieder geval nooit met de lensmount naar boven in je tas. Ik heb in het verleden al eens een camera moeten weggooien omdat de achterwand verbogen was. Hij had alleen met de achterwand naar beneden in een stevige tas in de bagagerekken van een vliegtuig gelegen. Helaas lag er blijkbaar wat onder (een moer ofzo) en door het eigen gewicht is de achterwand doorgebogen. Gevolg: daar trek je nooit meer een scherpe foto mee

    Als je een objectief naar beneden richt die vervolgens aan je body "hangt", loop je het risico dat het ding energie blijft gebruiken (hoe veel verschilt per body en per objectief). Sommige objectieven hebben nergens last van, andere blijven (een beetje) stroom verbruiken op deze manier.

    Comment


    • #3
      Re: camera in fototas: hoe het beste?

      Ik ben van mening met het objectief naar beneden, waarom dan wel
      Nou want stof valt omlaag, en valt dan dus niet op de sensor Van energie verbruik en krom trekken houdt ik me niet zo bezig.

      Comment


      • #4
        Re: camera in fototas: hoe het beste?

        Ik stop de camera steeds met de lens naar beneden in m'n tas. Zeer praktisch. Je hebt direct je camera goed vast. Ik zou in ieder geval wel steeds een lens op de camera houden. Dan hoef je niet steeds de camera te openen en verminder je dus de kans op stof in de camera. Bovendien ben je sneller klaar om een shot te maken.

        wouter.
        Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

        Comment


        • #5
          Re: camera in fototas: hoe het beste?

          Zo doe ik het ook, Lens naar onder, body zit dan vanbove mooi vast. Zo kan 'm direct uithalen. Dan heb ik ook direct een grote ruimte vrij, daar leg ik dan meestal een lens in, als ik dan snel moet wisselen gaat dat goed.

          Comment


          • #6
            Re: camera in fototas: hoe het beste?

            Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
            Ik ben van mening met het objectief naar beneden, waarom dan wel
            Nou want stof valt omlaag, en valt dan dus niet op de sensor Van energie verbruik en krom trekken houdt ik me niet zo bezig.

            ben van dezelfde mening, liever wat vuil in het einde van mijn lens als op de sensor. lens is gemakkelijk met een canon doekske zuiver gemaakt. een sensor daarentegen...
            In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

            Comment

            Working...
            X