Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet zonder risico...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niet zonder risico...

    Ok, twijfelde tussen dieren en macro, maar 't is toch niet echt héél dichtbij en ook niet met macrolens getrokken, dus dan maar in dieren! Vrouwelijke libellen zoeken momenteel druk naar goeie plaatsjes om eitjes te leggen. Een jobke dat niet zonder gevaar verloopt!





    Deze laatste heeft het niet overleefd... Een kikker zag wat ze aan het doen was, en positioneerde zich strategisch. Eénmaal de libel in bereik, was er geen ontsnappen meer aan. Een fractie van een seconde, en't was voorbij. Toch nog een snapshot gemaakt van het eindresultaat:



    Ik zie de kikkers hier af en toe wel eens naar de jufferkes springen, maar dat ze zo'n grote libellen aankunnen wist ik niet. Die zal in ieder geval z'n buikje vol hebben!!
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

  • #2
    Re: Niet zonder risico...

    Ja man...prachtige beelden
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Niet zonder risico...

      Mooie foto's
      Website
      Nikon D800s + Nikon D70s + Nikkor 50mm + Nikkor 80-200mm + Nikkor 16-35mm + batterygrip + SB-800

      Comment


      • #4
        Re: Niet zonder risico...

        Schitterende foto's! Je moet maar net ter plaatste zijn met je camera.

        Comment


        • #5
          Re: Niet zonder risico...

          Mooie standpunten van het onderwerp , had ze graag ietsje scherper gezien.

          Comment


          • #6
            Re: Niet zonder risico...

            Je eerste croppen tot net onder die oranje vlek linksboven, en hij is mijn favoriet
            mvg,
            Ludo V.

            Comment


            • #7
              Re: Niet zonder risico...

              Wat een mooie reportage
              Meer foto's op mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Niet zonder risico...

                Knap beeldverhaal
                Maar ik volg April wel een beetje...
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Niet zonder risico...

                  Erg mooi
                  Goed op de foto gezet.


                  En met een vierhonderd millimeter objectief. Waar die al niet goed voor zijn
                  Uit nieuwsgierigheid; heb je daar dan een tussenring tussen?
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Niet zonder risico...

                    Prachtige foto's. Heel goed gedaan.
                    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Niet zonder risico...

                      Oorspronkelijk geplaatst door bv72
                      Je moet maar net ter plaatste zijn met je camera.
                      't Is de vijver van m'n grootouders. Met dit mooi weer en al die beestjes kan ik er uren per dag zitten observeren, je verveelt je zelden (Ik ben waarschijnlijk de enige student in blokkend vlaanderen die midden mei al gedaan had met de examens, tijd genoeg dus! )

                      Oorspronkelijk geplaatst door April
                      Mooie standpunten van het onderwerp, had ze graag ietsje scherper gezien.
                      Ja, ik ook Ik heb deze lens (80-400 van nikon) nog maar net nieuw, waarschijnlijk haal ik het maximum er nog niet uit. Is ook ietsje softer boven 300mm, maar ik was toch niet ontevreden met het resultaat.

                      Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
                      En met een vierhonderd millimeter objectief. Waar die al niet goed voor zijn
                      Uit nieuwsgierigheid; heb je daar dan een tussenring tussen?
                      Geen tussenring. 2e foto is getrokken op +/-2,3 meter van de libel, dichtste focusafstand. De eerste zat wat verder en is ook lichtjes gecropt.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Niet zonder risico...

                        Knappe reportage
                        Als foto is de tweede mijn favoriet...
                        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                        BD0290BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Niet zonder risico...

                          Prachtig!
                          De eerste had ik al goedgekeurd hé
                          Die tweede is op z'n minst even goed, prachtig contrast tussen die lichtgroene libel en die roestbruine achtergrond en voorgrond.
                          De laatste is een mooie snapshot.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Niet zonder risico...

                            Heb je hier een statief gebruikt of uit de hand gefotografeerd?
                            Ben wat kritisch tegenover fokaal 400 mm en belichting van 1/200 ste . Geeft alles bij mekaar nog aanneembare scherpte. Toch lens eens proberen met verhoogde ISO setting zodat je naar 1/400 ste seconde of zelfs 1/800 ste kan gaan.


                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Niet zonder risico...

                              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                              Heb je hier een statief gebruikt of uit de hand gefotografeerd?
                              Ben wat kritisch tegenover fokaal 400 mm en belichting van 1/200 ste . Geeft alles bij mekaar nog aanneembare scherpte. Toch lens eens proberen met verhoogde ISO setting zodat je naar 1/400 ste seconde of zelfs 1/800 ste kan gaan.


                              Henri
                              Uit de hand Ik moet nog leren aanvoelen wat met die lens (en in't gebruik van VR) nog aanvaardbaar is. 1/200 is hier misschien wel op't randje... je hebt gelijk dat ik hier met een kleine isoverhoging een comfortabelere sluitertijd had kunnen hebben. Bedankt voor de feedback!
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment

                              Working...
                              X