Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omzetten van JPG naar jpg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • omzetten van JPG naar jpg

    Beste,
    Sinds een tijdje merk ik dat de foto's die ik van de school krijg (om dan op de website te zetten de extensie .JPG hebben, met hoofdletters dus. Dat heeft me al enkele keren problemen bezorgd omdat het javascript - dat met kleine letters werkt - om foto's te vergroten hoofdlettergevoelig is. Tenminste op het internet, maar niet op mijn HD (computers, hé...). Zo gebeurde het dus reeds een paar keer dat een bepaalde reportage af was en alles perfect offline werkte, tot wanneer ik de boel uploadde en ik constateerde dat het online verkeerd liep. Alles opnieuw, enz...
    Hoe kandit worden opgelost. Bestaan er programma's om dit te omzeilen.
    Thanks

  • #2
    Re: omzetten van JPG naar jpg

    Oorspronkelijk geplaatst door dekleinebach
    Beste,
    Sinds een tijdje merk ik dat de foto's die ik van de school krijg (om dan op de website te zetten de extensie .JPG hebben, met hoofdletters dus. Dat heeft me al enkele keren problemen bezorgd omdat het javascript - dat met kleine letters werkt - om foto's te vergroten hoofdlettergevoelig is. Tenminste op het internet, maar niet op mijn HD (computers, hé...). Zo gebeurde het dus reeds een paar keer dat een bepaalde reportage af was en alles perfect offline werkte, tot wanneer ik de boel uploadde en ik constateerde dat het online verkeerd liep. Alles opnieuw, enz...
    Hoe kandit worden opgelost. Bestaan er programma's om dit te omzeilen.
    Thanks
    Dit probleem ken ik. Ik had een paar oplosingen, maar geen een werkt er Als alle foto de extensie in hoofdletters hebben, waarom zeg je dan niet vervang jpg in JPG in de javascript. in kladblok bv kun je klikken op vervang in het menu,
    bij zoeken naar vul je "jpg" in, en bij vervangen door: "JPG". En dan klik je op Alles vervangen. Hopelijk doet nu alles wel.

    Comment


    • #3
      Re: omzetten van JPG naar jpg

      Oorspronkelijk geplaatst door dekleinebach
      Dat heeft me al enkele keren problemen bezorgd omdat het javascript - dat met kleine letters werkt - om foto's te vergroten hoofdlettergevoelig is.
      Je kunt toch de method .toUpperCase() toepassen? Als het klein was wordt het groot, als het groot was blijft dat zo. Je test dan op hoofdletters en zit altijd goed.

      Comment


      • #4
        Re: omzetten van JPG naar jpg

        Op het web gebruik je voor filenames best geen hoofdletters.
        Ik doe dit nooit en heb nooit vodden.
        Het gebeurt ook als je ftp-t dat hoofdletters nr kleine letters worden omgezet en dan kunnen linken niet meer werken,...

        Dus : gebruik gewoon kleine letters (en underscores voor spaties).

        Comment


        • #5
          Re: omzetten van JPG naar jpg

          Dit is een zeer handige tool ... RenameMaster.
          Hier te vinden - http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=50852 .
          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

          Comment


          • #6
            Re: omzetten van JPG naar jpg

            open een command prompt:

            Start => Uitvoeren (of Run) => cmd
            (gevolgd door Enter)

            Ga naar de juiste directory:
            bijvoorbeeld:
            d:
            cd foto's
            cd "maart 2006"

            of versleep de folder van de Explorer (Verkenner) naar het commando venster

            type hier nu:

            ren *.JPG *.jpg
            (gevolgd door Enter)

            Comment


            • #7
              Re: omzetten van JPG naar jpg

              Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: omzetten van JPG naar jpg

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                Je kunt toch de method .toUpperCase() toepassen? Als het klein was wordt het groot, als het groot was blijft dat zo. Je test dan op hoofdletters en zit altijd goed.
                Sommige webserver, de UNIX (Linux) gebasseerde webserver maken onderscheid tussen kleine en hoofdletters. Zo is dat ook bij een van mn webserver. En dan heeft deze functie geen zin. Iets van Case Intensief noemen ze dit.

                Comment


                • #9
                  Re: omzetten van JPG naar jpg

                  Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                  Sommige webserver, de UNIX (Linux) gebasseerde webserver maken onderscheid tussen kleine en hoofdletters. Zo is dat ook bij een van mn webserver. En dan heeft deze functie geen zin.
                  Ja, mijn web server ook en daar heeft het juist wel zin. Je laat de bestanden zelf ongemoeid maar je programma (javascript in dit geval) maak je zo dat hij het bestand accepteert ongeacht of er nu .jpg of .JPG op de server / schijf staat met eventueel een beetje intelligentie voor het geval er een abcde.jpg en ook een abcde.JPG bestaat.

                  Hiermee los je het probleem op, veel van het bovenstaande is slechts symptoombestrijding.

                  Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                  Iets van Case Intensief noemen ze dit.
                  Case sensitive / case insensitive.

                  Comment


                  • #10
                    Re: omzetten van JPG naar jpg

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                    Ja, mijn web server ook en daar heeft het juist wel zin. Je laat de bestanden zelf ongemoeid maar je programma (javascript in dit geval) maak je zo dat hij het bestand accepteert ongeacht of er nu .jpg of .JPG op de server / schijf staat met eventueel een beetje intelligentie voor het geval er een abcde.jpg en ook een abcde.JPG bestaat.

                    Hiermee los je het probleem op, veel van het bovenstaande is slechts symptoombestrijding.

                    Case sensitive / case insensitive.
                    Mn talen zijn niet zo goed
                    maar je weet wat ik bedoel

                    Comment


                    • #11
                      Re: omzetten van JPG naar jpg

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                      Ja, mijn web server ook en daar heeft het juist wel zin. Je laat de bestanden zelf ongemoeid maar je programma (javascript in dit geval) maak je zo dat hij het bestand accepteert ongeacht of er nu .jpg of .JPG op de server / schijf staat met eventueel een beetje intelligentie voor het geval er een abcde.jpg en ook een abcde.JPG bestaat.

                      Hiermee los je het probleem op, veel van het bovenstaande is slechts symptoombestrijding.

                      Case sensitive / case insensitive.
                      En als je gewoon kleine letters gebruikt, moet je u daar zelfs niet mee bezig houden.

                      Groetjes

                      Kees Insensitive

                      Comment


                      • #12
                        Re: omzetten van JPG naar jpg

                        Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                        En als je gewoon kleine letters gebruikt, moet je u daar zelfs niet mee bezig houden.
                        Dat klopt wel maar de OP geeft aan dat hij de foto's zo aangeleverd krijgt. Dan zou hij dus steeds moeten renamen. Vandaar mijn oplossing.

                        Comment


                        • #13
                          Re: omzetten van JPG naar jpg

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                          Dat klopt wel maar de OP geeft aan dat hij de foto's zo aangeleverd krijgt. Dan zou hij dus steeds moeten renamen. Vandaar mijn oplossing.
                          Ik zou nu toch wel eens willen zien hoe je dat gedaan hebt? Ik neem aan dat je met "Javascript" client-side javascript bedoelt en de grap is nu juist dat de client de juiste case moet gebruiken bij het opvragen van de image bestanden van de host. De host is case-sensitive en geeft een 404 als je x.jpg opvraagt terwijl op de server x.JPG staat. Aangezien de client nu juist niet weet op het x.jpg of x.JPG moet zijn...

                          Comment

                          Working...
                          X