Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotomateriaal waterdicht verpakken (tegen zeewater)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotomateriaal waterdicht verpakken (tegen zeewater)

    Ik mag binnenkort tijdens een evenement op zee - eigenlijk zelfs in de branding - foto's trekken. Om daar te geraken zal ik ofwel door de branding moeten stappen ofwel wordt ik afgezet met een motorboot. Sowieso belooft dat spatwater en dat wil ik mijn DSLR niet aandoen. Dus: hebben jullie tips om fotomateriaal tijdelijk waterdicht te verpakken? Ik wil mijn camera ook beschermen als ik terug ga dus vacuum trekken is niet echt een optie. Ik zou een body met telelens willen meenemen dus een klein tonnetje dat ik al had is niet voldoende. Vermoedelijk is de kans dat ik van lens kan verwisselen op het water heel klein. Ik wil het zelfs niet overwegen omdat er dan zout water in mijn body kan komen...
    Als jullie trouwens nog tips hebben over hoe je camera te beschermen tegen spatwater dan zijn die natuurlijk welkom!
    La lune rouge

  • #2
    Re: Fotomateriaal waterdicht verpakken (tegen zeewater)

    zoutwater + camera = high risk.

    'k zou't eerst eens goed overwegen.

    of je knujtselt zelf een kwayding ineen voor je body of je koopt iets (100-400 euro)

    edit: http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=storm+D70 mss eens aan kayrun vragen of zen body nu nog werkt?
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Fotomateriaal waterdicht verpakken (tegen zeewater)

      Even zoeken levert deze thread. Je zou Joris eens moeten vragen of hij daadwerkelijk nog een stormjacket heeft gekocht en hoe 'm het vergaan is, maar ik vrees met grote vreze...

      Comment


      • #4
        Re: Fotomateriaal waterdicht verpakken (tegen zeewater)

        Jullie hebben wel gelijk dat het risico groter kan zijn dan ik tot nu toe dacht. Ik ga eens wat rondhoren over de omstandigheden waarin ik zou fotograferen...
        La lune rouge

        Comment


        • #5
          Re: Fotomateriaal waterdicht verpakken (tegen zeewater)

          Search is your friend & google is the best


          Pelican protects what's valuable. Cases, coolers, phone cases, flashlights, travel gear, luggage, drinkware, and backpacks. Pelican products, made in USA and guaranteed for life.

          en andere
          Voor op de moto heb ik zelf een zakje voor allerlei zaken in een hele dunne stof, maar ik zou er niet mijn fototoestel insteken.

          Stap eens binnen in een buitensportspeciaalzaak
          Groetjes
          Knut
          Oly E500 met dubbele lenzenkit

          Comment


          • #6
            Re: Fotomateriaal waterdicht verpakken (tegen zeewater)

            Uit mijn wild-water-kayak-verleden weet ik enkel dit : zorg niet alleen voor waterdicht verpakken, maar ook voor drijvend vermogen (luchtzak of iets dergelijks). In volle branding achter je kamera duiken lijkt me niet echt leuk.

            In de betere buitensportzaak vind je zeker waterdichte tassen (Ortlieb e.d.) of waterdichte tonnen.

            Maar ... hoe staat het met de waterbestendigheid TIJDENS het fotograferen ?

            Groeten,
            TravelToy
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment


            • #7
              Re: Fotomateriaal waterdicht verpakken (tegen zeewater)

              Lowepro dryzone....
              er is nu een Rover model buiten de reeds bestaande 100 en 200 modellen


              Wat fotograferen betreft kan je best kijken naar ewa marine denk ik. ff zoeken, is al besproken op het forum.

              Jo.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment

              Working...
              X