Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kokmeeuw, sierlijkheid...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kokmeeuw, sierlijkheid...

    [Met update onderaan]
    De laatste dagen, vele uren doorgebracht in mijn schuiltentje. Nu begint het klasseren en vooral het deskundig 'weggooien' van honderden beelden... Een lastig karwei.

    Toch kan ik niet nalaten om al een minireeksje te posten... Deze prachtige kokmeeuw deed zich op een 10-tal meter van mijn tentje te goed aan een uitgebreid ochtendtoilet. Daarna spoedde hij zich naar de oever om zich grondig te drogen en zijn pluimen te herschikken. Geen wonder dat die vogels er zo netjes uitzien, 't zijn echte dandy's

    De Nikkor AFS 300mm f4 bevalt mij hoe langer hoe meer. Een dijk van een lens, katterap en messcherp. Zelfs met de 1,4 TC is dat zo. Je vergeet gewoon dat je met een extender werkt. Maar toch kom ik tot de vaststelling dat ik voor de "achterdochtige" vogels (scholeksters?) net wat mm tekort kom. Misschien overweg ik wel een TC 1,7








    Bedankt voor het kijken. En... na rijp beraad : er komen er nog
    Greetz, Kariboe
    Last edited by Kariboe; 13 juni 2006, 20:15.
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

  • #2
    Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

    Laat maar komen!

    Vraagje: zit er in die eerst niet een tikje teveel blauw.

    Comment


    • #3
      Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

      Hele mooie! Tweede is mijn favoriet!

      Grtz,Fabienne
      Je vleugels uitslaan kan altijd, tenzij je jezelf kortwiekt.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

        Mooie shots
        Lijkt wel een ballerina, een klein beetje te blauw maar doet niks af van de sierlijkheid.

        Comment


        • #5
          Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

          Laat maar komen
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

            Knappe shots. Scherpte valt vooral op bij de tweede met die druppeltjes.
            Ik ben wel van mening dat er idd wat teveel blauw inzit, zeker in de eerste.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              Knappe shots. Scherpte valt vooral op bij de tweede met die druppeltjes.
              Ik ben wel van mening dat er idd wat teveel blauw inzit, zeker in de eerste.
              Volledig mee eens.

              Ook bij is een beetje blauwerig.

              Comment


              • #8
                Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

                Erg mooi. Goed scherp en uitgelicht. Heb je er nog meer geknipt in deze opvliegerige serie?
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment


                • #9
                  Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

                  knap werk
                  Over die eerste zit precies wel een zweem van groen ofzo.... Dat heb je bij de tweede niet
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

                    Prachtige beelden.
                    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

                      Oorspronkelijk geplaatst door servo
                      Vraagje: zit er in die eerst niet een tikje teveel blauw.
                      Oorspronkelijk geplaatst door jpjp
                      Lijkt wel een ballerina, een klein beetje te blauw maar doet niks af van de sierlijkheid.
                      Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                      Ik ben wel van mening dat er idd wat teveel blauw inzit, zeker in de eerste.
                      Oorspronkelijk geplaatst door beauceron
                      Ook bij is een beetje blauwerig.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                      Over die eerste zit precies wel een zweem van groen ofzo.... Dat heb je bij de tweede niet
                      Tja, dus mijn toonzetting is duidelijk niet heel goed hier. Inderdaad, ik ben zelf niet tevreden. Het gebeurt mij niet vaak dat ik moeite heb met de witbalans van mijn FUJI S2. Door het vroege licht (1 uur na zonsopgang) vond ik het volledige plaatje veel te geel. Door te proberen dàt op te lossen, werd het water (en de schaduwen) veel te blauw... Ik kijk vanavond nog eens of ik dit niet beter krijg

                      Iedereen toch al bedankt voor de opbouwende kritiek. Zo heb ik het graag, nu weet ik dat ik mijn toonzetting moet veranderen...
                      En neen azhrarn, van deze reeks heb ik geen andere beelden meer - toch geen toonbare
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

                        Man, man, man, ik word er depressief van als ik besef dat ik er misschien nooit zal in slagen om zoiets te showcasen ...

                        Schitterend.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

                          Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC
                          Man, man, man, ik word er depressief van als ik besef dat ik er misschien nooit zal in slagen om zoiets te showcasen ...

                          Schitterend.
                          Dat dacht ik ook Dany
                          Nochtans is niets zo eenvoudig. Rondkijken, rondkijken en rondkijken. Zodat je weet waar de meeste dieren komen. En dan... een tentje kopen en geduldig wachten, wachten en nog eens wachten...
                          Een kind kan de was doen, echt waar. Ik zeg altijd, als je er niet op uit trekt, dan kan je ook niets gezien hebben, dan kan je ook niets 'geschoten' hebben...
                          Bedankt voor het compliment !
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

                            Prachtige reeks, met voorkeur voor no2. Messcherp en goed van kleur.
                            Dat zweempje in 1 is niet zo moeilijk weg te werken en ook dat is een heel mooi plaatje.
                            Het enige wat me daar 'stoorde', waren die lichte reflextie spikkels tussen de vleugels.

                            Muggenziften

                            Heeeeel sierlijk
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kokmeeuw, sierlijkheid...

                              Mooi vastgelegd en, zoals steeds, met een passende tekst voorizen .
                              Ik weet het is niet altijd makkelijk om de juiste kleuren te krijgen, maar je komt er wel
                              Laat je tentje nog maar een tijdje staan... ik kijk al uit naar de volgende reeks.

                              Comment

                              Working...
                              X